صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و سه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و سه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

مرگ راننده زیر کامیون واژگون شده
یک راننده کامیون در کارخانه سیمان دیلمان بر اثر حادثه واژگونی کامیون جان باخت.
یک منبع کارگری در شهرستان سیاهکل به خبرنگار ایلنا گفت: در جریان حادثه‌ای‌ که عصر روز دوشنبه رخ داد، یکی از کارگران راننده کارخانه سیمان دیلمان واقع در روستای گولک شهرستان سیاهکل به دلیل نقص فنی در سیستم ترمزهای کامیون، دچار حادثه واژگونی شد و زیر کامیون گیر افتاد.به گفته این کارگر؛ راننده که به «عمو بهمن»شهرت داشت، اهل استان کرمانشاه بود که از سال‌ها پیش برای کار به منطقه دیلمان در استان گیلان مهاجرت کرده بود. امدادگران سریعاً با تجهیزات در اختیار اقدام به نجات و رهاسازی وی کردند اما با جسد راننده مواجه شدند.
 
ربودن مرد کرجی به خاطر اختلاف مالی
 دو آدم‌ربا که به خاطر اختلاف مالی مردی را از کرج ربوده و به غرب کشور برده بودند با تلاش پلیس دستگیر شدند.سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی البرز در این خصوص بیان ‏کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده آدم‌ربایی به پلیس آگاهی استان، بررسی فوری موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. ‏ در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهمان به دلیل اختلافات شخصی و مالی اقدام به ربایش یکی از شهروندان کرجی کرده و او را همراه خود به یکی از استان‌های غربی کشور منتقل کرده‌اند. با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه متهمان در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی شد و با اعزام تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان، هر دو نفر متهم به آدم‌ربایی دستگیر شدند. ‏
 
کلاهبرداری نیم میلیاردی با سایت همسریابی
مرد شیاد که با عنوان سایت همسریابی بیش از ۵ میلیارد ریال از ۱۰ نفر کلاهبرداری کرده بود در خرم‌آباد دستگیر شد.سرهنگ حسین سپهوند، رئیس پلیس فتای لرستان گفت: چند شهروند با مراجعه به پلیس فتای لرستان اظهار داشتند که فردی ناشناس با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با عنوان سایت همسریابی، اقدام به فریب آنها کرده و مبالغی را تحت عنوان معرفی برای ازدواج از آنها دریافت کرده است. پس از این شکایت‌ها تحقیقات گسترده‌ای انجام شد و فرد کلاهبردار مورد شناسایی قرار گرفت. کارشناسان ما پس از شناسایی و کسب دستورات لازم از مرجع قضایی، متهم را در یک عملیات سریع و غافلگیرانه در مخفیگاه خود در خرم‌آباد دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند. متهم در ابتدا منکر اتهام خود بود اما پس از مواجه شدن با مدارک به جرم خود اعتراف کرد و گفت که با این ترفند بیش از ۵ میلیارد ریال از ۱۰ نفر کلاهبرداری کرده است.
 
دستگیری سارق خودرو در یک ساعت
سارق خودروی پژو در کمتر از یک ساعت دستگیر شد.
سرهنگ مهدی سمنگانی، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار گفت: در پی اعلام وقوع سرقت یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ پیگیری موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی پاسگاه لجران قرار گرفت و با اجرای طرح مهار در کمتر از یک ساعت خودروی مسروقه را در محور اصلی شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی ضمن متوقف کردن خودرو، سارق را که مردی ۵۰ ساله، اهل و ساکن گرمسار بود دستگیر کردند.سرهنگ سمنگانی گفت: مالکان خودروها باید ضمن تجهیز وسایل نقلیه به وسایل هشدار‌دهنده و ایمنی مانند دزدگیر و قفل فرمان با رعایت هشدارهای انتظامی و ایمنی مانند پرهیز از پارک کردن خودرو در نقاط تاریک و خلوت از وقوع چنین مواردی پیشگیری کنند.
 
 2 کشته در برخورد کامیون و تریلی
برخورد یک دستگاه کامیون ایسوزو با یک دستگاه تریلی اسکانیا در محور نهبندان، گردنه آخوند شفیع ۲ کشته برجا گذاشت.سرهنگ علیرضا رضایی، رئیس پلیس راه استان خراسان‌جنوبی گفت: ساعت ۳۲ دقیقه بامداد سه‌شنبه با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر ۳۰ جاده نهبندان-بیرجند گردنه آخوند شفیع بلافاصله مأموران و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند و دریافتند یک دستگاه کامیون ایسوزو با یک دستگاه تریلی اسکانیا برخورد کرده که بر اثر این حادثه راننده کامیون ایسوزو در دم کشته و سرنشین خودرو نیز مصدوم شده که پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده است. علت تصادف توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
 
عاملان قطع تلفن و برق در شاهرود دستگیر شدند
 دو سارق غیربومی که در شاهرود 45 بار اقدام به سرقت سیم برق و کابل مخابراتی کرده بودند، دستگیر شدند.سرهنگ سید علی میراحمدی، جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: در پی سرقت تعدادی از کابل‌های مخابراتی شهرستان شاهرود بلافاصله موضوع در کمیسیون مقابله با سرقت مطرح شد و مأموران انتظامی شهرستان شاهرود در قالب چند اکیپ به صورت محسوس و نامحسوس تحقیقات خود را آغاز کردند. سرانجام مأموران انتظامی این شهرستان موفق به شناسایی و دستگیری دو سارق غیربومی در عملیات غافلگیرانه شدند. سارقان سابقه‌دار در تحقیقات فنی و پلیسی به ۴۵ فقره سرقت سیم و تجهیزات انتقال کابل‌های مخابراتی در شهرستان شاهرود اعتراف کردند.
 
کشف ده‌ها بسته هروئین از معده 3 قاچاقچی
سه متهم که یک کیلو و ۷۵۰ گرم هروئین را در معده خود جاساز کرده بودند تا به شمال کشور منتقل کنند با هوشیاری پلیس ناکام ماندند.سرهنگ محمود مختاری، فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر حین کنترل خودروهای عبوری در محور بردسکن- سبزوار به سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری پراید که به سمت شمال کشور در حرکت بودند مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. پس از انتقال متهمان به مرکز درمانی و با انجام اقدامات پزشکی یک کیلو و ۷۵۰ گرم هروئین از معده این سه متهم خارج شد.
 
شلیک به خاطر اختلاف شخصی
 تیراندازی با اسلحه شکاری در شهرستان گنبدکاووس منجر به مجروح شدن ۲ نفر از ناحیه پا شد.نادعلی صادقی، فرمانده انتظامی گنبدکاووس در تشریح این حادثه گفت: شامگاه دوشنبه پس از گزارش یک فقره تیراندازی در گنبدکاووس به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰، بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.وی با بیان اینکه متهم پس از تیراندازی و مجروح کردن افراد از صحنه جرم متواری شده است، اضافه کرد: مأموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و تخصصی در همان لحظات اولیه موفق به شناسایی هویت متهم شده و با هماهنگی مرجع قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند. علت این تیراندازی اختلافات شخصی بوده و ۲ فرد مجروح نیز پس از مداوا از بیمارستان مرخص شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی