خبر

لژیونرهای مشهور در انتظار
انتقال دقیقه نودی
همیشه در روزهای پایانی فصل نقل و انتقالات اتفاقات مهمی رخ می‌دهد. جایی‌که تیم‌ها بعد از انجام بازی‌های تدارکاتی به نقاط ضعف خود پی می‌برند. برهمین اساس است که آنها تلاش خود را برای پوشش نقاط ضعف خود انجام می‌دهند و در نهایت سراغ بازیکنانی می‌روند که در بازار آزاد هستند و هنوز تیم آینده خود را انتخاب نکرده‌اند. به همین دلیل است که در روزهای پایانی، جابه‌جایی‌های عجیب و غریبی رخ می‌دهد و در چند دقیقه اخبار متفاوتی از نقل و انتقالات بازیکنان مشهور می‌شنویم. در تابستان داغ نقل و انتقالات ۱۴۰۳ هنوز برخی از بازیکنان مشهور فوتبال ایران تیم خود را انتخاب نکرده و عنوان بازیکن آزاد را با خود یدک می‌کشند. ستاره‌هایی نظیر علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، کریم انصاری‌فرد و حتی عارف غلامی. قرارداد این بازیکنان با باشگاه‌های قبلی به پایان رسیده و طرفین برای همکاری مجدد به توافق نرسیده‌اند. به همین دلیل آنها بازیکن آزاد هستند و برای انتقال به تیم جدید نیاز به دریافت رضایتنامه ندارند. به هفته‌های پایانی نقل و انتقالات نزدیک می‌شویم و این چهار بازیکن مشهورترین مهره‌هایی هستند که هنوز نمی‌دانند فصل بعد پیراهن چه تیمی را بر تن خواهند کرد.


آماده‌سازی ورزشگاه فولادشهر برای بازی تیم ملی
پس از اینکه مشخص شد چمن ورزشگاه نقش جهان اصفهان کیفیت لازم برای برگزاری بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر قرقیزستان را ندارد، کادر فنی تیم ملی ورزشگاه فولادشهر اصفهان را برای میزبانی این بازی انتخاب کرد. در همین راستا، داود رفعتی دبیر کارگروه ستاد آماده‌سازی ورزشگاه‌های لیگ برتری مسئول بررسی و رسیدگی به این ورزشگاه شد. با توجه به اینکه نمایندگان AFC یک هفته قبل از بازی برای حضور در این ورزشگاه به ایران می‌آیند، مسئولان در حال آماده‌سازی این ورزشگاه هستند. نصب اسکوربورد، مشخص شدن مسیرهای ورودی و خروجی تماشاگران و ... از جمله مسائلی است که باید زودتر آماده شوند. دیدار ایران - قرقیزستان در نخستین بازی مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 پانزدهم شهریور ماه برگزار خواهد شد.


مانع بزرگ قانونی برای اجرای قرارداد شمسایی
احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال چند ماه پیش در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که قرارداد وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال توسط تاج ریاست فدراسیون فوتبال و ممبینی دبیر کل نهایی شده و دیگر مشکلی در قرارداد سرمربی تیم ملی فوتسال وجود ندارد و در حال سیر مراحل اداری است. حالا شنیده می‌شود که سیر مراحل اداری آن طور که رئیس کمیته فوتسال اعلام داشت نبوده و این قرارداد برای امضای نهایی به اداره مالی فدراسیون فوتبال ارسال شده است اما ریاست‌ مالی نسبت به مبلغ قرارداد معترض بوده که چرا باید این مبلغ  نسبت به سال گذشته حدوداً ۳ برابر افزایش داشته باشد در حالی که قانون و اساسنامه فدراسیون فوتبال این اجازه را نمی‌دهد. براساس قانون و مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال دستمزد سرمربیان و کادر فنی بر اساس تورم ۲۰ تا ۲۵ درصد در سال افزایش می‌یابد و اگر هر افزایشی غیر از این باشد خلاف قانون و اساسنامه است.


تا الان کار کردن با گاریدو جالب بوده
گولسیانی: در تیمی که عاشقش هستم، ماندم
ستاره گرجستانی پرسپولیس درباره پیشنهادهایش بعد از رقابت‌های یورو گفت: «بعد از یورو و در خلال آن پیشنهادهایی از باشگاه‌های اروپای شرقی و آسیایی داشتم و بررسی کردم ولی در پایان با خانواده حرف زدم و به این نتیجه رسیدیم که در پرسپولیس، تیمی که عاشقش هستم بمانم. پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌ها در آسیاست. اینجا برای من مثل خانواده است و خیلی احساس راحتی دارم. آنها من را می‌شناسند و من هم آنها را می‌شناسم. وقتی وارد کشور جدیدی می‌شوید و با فرهنگ جدیدی روبه‌رو می‌شوید در ابتدا کار سختی دارید چون باید سازگار شوید. شما و شخصیت‌تان را نمی‌شناسند. اینجا احساس خوبی دارم و انگار در خانواده هستم.»
گولسیانی درباره شرایط پرسپولیس در آستانه فصل تازه هم گفت: «برای فصل جدید تیم خوبی داریم. البته بعضی بازیکنان رفتند و بعضی آمدند. بیرانوند، ترابی و اسماعیلی‌فر بازیکنان خوبی برای ما بودند ولی فوتبال همین است. بازیکنان می‌آیند و می‌روند. ما بازیکنان خوبی خریدیم و امیدوارم تمام تلاششان را برای تیم بکنند چون ما عادت داریم قهرمان شویم و باید تلاش کنیم دوباره قهرمان شویم. نه تنها در لیگ بلکه قهرمان جام حذفی هم شویم و در آسیا هم عملکرد خوبی داشته باشیم. بنابراین اهداف بزرگی در پرسپولیس داریم.»
مدافع میانی سرخ‌ها درباره کار کردن با گاریدو هم صحبت کرد: «آقای گاریدو مربی باتجربه‌ای است و کار کردن با او جالب خواهد بود. او از فرهنگ جدیدی آمده و قطعاً با چالش‌هایی روبه‌رو خواهد شد و به او بستگی دارد که با چالش‌ها چطور برخورد کند. تا الان کار کردن با او جالب بوده و امیدوارم با او قهرمان شویم چون مهم‌ترین هدف برای ما قهرمانی است و امیدوارم حضور گاریدو به ما در این فصل کمک کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی