صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

فرمانده مرزبانی فراجا:

تا پایان سال اتباع غیر مجاز باید از کشور خارج شوند

گروه حوادث / فرمانده مرزبانی فراجا از اتخاذ سیاست خارج کردن اتباع غیرمجاز از کشور تا پایان امسال خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری که صبح روز دوشنبه در مقر مرزبانی فراجا برگزار شد، درباره اتباع غیرمجاز گفت: سیاست ما این است که اتباع غیرمجاز باید تا پایان سال ۱۴۰۳ کشور را ترک کنند. ما کشور میهمان‌نوازی هستیم، این افراد مدت‌هاست از همه امکانات در کشور ما استفاده کرده‌اند، اما دیگر باید از کشور خارج شوند.
وی با بیان اینکه ۹۶ درصد از مرزها دراختیار مرزبانی فراجاست، گفت: درباره ترددهای غیرمجاز در مرز نیز باید بگویم عده‌ای قانون را زیرپا می‌گذارند، وقتی در دل شب در منطقه ممنوعه هزاران نفر عبور می‌کنند، نمی‌شود از آنها دفاع کرد. به عنوان مثال یکی از این افراد کوله‌ای به همراه داشت و مدعی بود که تلویزیون جا‌به‌جا می‌کند، اما مشخص شد بیش از ۲۰۰ کلت کمری در آن وسیله جاساز کرده بود. اینکه برخی به‌دنبال جنجال هستند و در فضای مجازی مرزبانی را محکوم به آسیب رساندن به کولبران می‌کنند، واقعیت ندارد و کولبران نیز خود نادانسته مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرند.
وی درباره مراسم اربعین نیز گفت: از اول سال تاکنون ۱۱۶ نشست با عراق داشتیم تا هماهنگی‌های لازم انجام شود. تمام مرزهای هفت‌گانه آمادگی کامل دارند تا زائران را به سمت کربلا هدایت کنند و هیچ مشکلی در زمینه تردد وجود ندارد. ۳ هزار اتوبوس خارجی برای جابه‌جایی زائران وارد کشور شده و از همه تجهیزات لحظه‌ای برای رصد مرزها استفاده می‌کنیم.
گودرزی اظهار کرد: ۲۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای امسال کشف شده است. هزار و ۱۲۵ قبضه سلاح توسط مرزبانان در درگیری با قاچاقچیان کشف شد. همچنین ۱۵ تن مواد مخدر کشف کرده‌ایم و ۲۹۸ سوداگر مرگ و سه هزار و ۸۰۰ قاچاقچی کالا دستگیر کردیم. ۶۹ نفر از اشرار و معاندین نیز در درگیری با مرزبانان به هلاکت رسیدند. همچنین ۱۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شد و ۱۸ هزار انواع تلفن همراه کشف شده که ۱۶ درصد افزایش داشتیم. همچنین ۱۸۷ وسیله نقلیه و ماشین‌آلات سنگین و لوکس کشف شده است. ۱۳ میلیون قلم دارو نیز که می‌خواستند از کشور خارج کنند را کشف کردیم و کشفیات ما ۷ برابر شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی