صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

4 کشته در انفجار هولناک اسلام‌آباد غرب
بررسی‌ها برای یافتن علت انفجار در شهر اسلام‌آباد غرب که منجر به تخریب 19 واحد مسکونی و مرگ 4 نفر شد ادامه دارد.محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال‌‌احمر استان کرمانشاه گفت: ساعت حدود ۱۷ روز یکشنبه ۲۱ مرداد‌ماه بر اثر انفجار شدیدی در منطقه ولیعصر(عج) اسلام‌آباد غرب ۱۹ واحد مسکونی از پنج تا ۱۰۰ درصد آسیب دیدند و در این حادثه 4 نفر کشته و ۱۰ نفر هم مجروح شدند.وی با اشاره به پای کار بودن نیروهای جمعیت هلال‌احمر برای امدادرسانی در این حادثه، گفت: ۵۰ نفر از نیروهای هلال‌احمر به همراه تجهیزات مورد نیاز در این عملیات پای کار بودند و اقدام به امدادرسانی کردند که تا 10 شب ادامه داشت و اجساد یک خانم و آقای مسن و یک خانم حدوداً چهل ساله به همراه یک پسر بچه از زیر آوار بیرون کشیده شد و مجروحان حادثه هم با همکاری نیروهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. علت انفجار توسط دستگاه‌های مربوطه در دست بررسی است.شرکت گاز استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شبکه گازرسانی محل حادثه در سلامت است و با تلاش مأموران ضمن مهار محل حادثه، جریان گاز منطقه پیرامونی قطع نشده است.
 
قتل به خاطر یک سکه طلا
سارق جنایتکار که مردی را به خاطر یک سکه طلا به قتل رسانده بود پس از 8 ماه زندگی مخفیانه دستگیر شد.
سرهنگ حکمت‌الله شجاعی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: اواسط آذر سال گذشته خبر کشف جسد مردی ۶۸ ساله که در منزلش در منطقه خرمدشت کرج به قتل رسیده بود به پلیس آگاهی اعلام شد. بررسی‌های اولیه پلیس آگاهی نشان داد مقتول مجردی زندگی می‌کرده و با توجه به به‌هم ریخته بودن خانه‌اش و به سرقت رفتن بخشی از وسایل، فرضیه قتل به خاطر سرقت قوت گرفت. در ادامه مأموران رد پای یکی از سارقان سابقه‌دار را در این جنایت شناسایی کرده و متوجه شدند این فرد پس از ارتکاب قتل به یکی از استان‌های غربی کشور گریخته است. با دستگیری متهم، وی اعتراف کرد که به طمع سرقت یک سکه طلا از خانه مقتول با وی درگیر شده و او را به قتل رسانده است.
 
آتش‌سوزی در بیمارستان نوشهر مهار شد
 اتصالی برق در انبار داروی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر باعث آتش‌سوزی در طبقه دوم این بیمارستان و بخش آی‌سی‌یو شد.
آتش‌یار سوم حسین سمرقندی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نوشهر گفت: حوالی ساعت چهار بامداد دوشنبه این حادثه به آتش‌نشانی اعلام شد و آتش‌نشانان بدون فوت وقت به محل وقوع حادثه اعزام شدند و در نخستین گام با همراهی پرستاران و دیگر کادر خدماتی این مرکز درمانی اقدام به جابه‌جایی بیماران بستری کردند و در نهایت پس از یک ساعت تلاش، این آتش‌سوزی را مهار کردند.وی اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده کانون این آتش‌سوزی انبار دارویی بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بوده که به علت اتصالی برق اتفاق افتاده است. اگرچه قسمت‌هایی از سقف و تجهیزات طبقه دوم این بیمارستان در آتش سوخت ولی خسارت جانی یا مصدوم نداشتیم.
 
حمله زنبورها به یک خانه در سمنان
هزاران زنبور که به یک ساختمان مسکونی در سمنان حمله کرده و در یکی از اتاق‌ها برای خود کندو درست کرده بودند با کمک آتش‌نشانان فراری شدند.
  محسن نوحی، فرمانده شیفت ایستگاه شماره ۲ سمنان گفت: ساعت ۲۱:۰۸ یکشنبه تعداد زیادی زنبور به ساختمان مسکونی در خیابان کشاورز حمله‌ور شدند و ترس از نیش زدن موجب وحشت ساکنین و مردم این محله شد. با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی سمنان، نیروهای عملیات ایستگاه شماره ۲ به محل حادثه روانه شدند.
به گفته یکی از ساکنان ساختمان مسکونی، به طور ناگهانی تعداد زیادی زنبور به این ساختمان مسکونی حمله‌ور شده و داخل اتاق‌ خواب یکی از واحدهای مسکونی این ساختمان اقدام به ساخت کندو کردند.
آتش‌نشانان با رعایت موارد ایمنی و با استفاده از ابزار و لباس مخصوص وارد محل تجمع زنبورها در داخل این ساختمان مسکونی شده و زنبورها را پراکنده کردند.
 
 دستگاه خمیرگیر، دست کارگر نانوایی را بلعید
کارگر نانوایی که دستش در دستگاه خمیرساز گیر کرده بود با کمک آتش‌نشانان رها شد.
ساعت ۱۱:۲۰ صبح دوشنبه حادثه گیر کردن دست یک کارگر در دستگاه خمیر‌گیر نانوایی گزارش داده شد و آتش‌نشانان به محل حادثه واقع در میدان دانشگاه، خیابان اخلاص اعزام شدند. بررسی‌ها نشان داد کارگر۴۰ ساله در حال کار با دستگاه خمیرگیری در یک نانوایی بوده که ناگهان به دلیل بی‌احتیاطی، انگشتان دستش درون دستگاه گیر کرده و در وضعیت خطرناکی قرار داشت. آتش‌نشانان پس از حدود ٣٠ دقیقه تلاش، موفق شدند دست این کارگر را از درون دستگاه رهاسازی کنند و او را برای دریافت خدمات درمانی و انتقال به بیمارستان به عوامل اورژانس مستقر در محل تحویل دهند.

10 مصدوم در واژگونی مینی‌بوس
 واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در اتوبان تهران‌-کرج ۱۰ مصدوم داشت. براساس اعلام مرکز اورژانس تهران، حوالی ساعت ۷:۲۲ صبح دوشنبه واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس به مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران اعلام شدکه بلافاصله ۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه در اتوبان تهران-کرج اعزام شدند. در این حادثه ۱۰ نفر مصدوم شدند که بعد از اقدامات اولیه به بیمارستان‌های سردار سلیمانی و شهید فیاض‌بخش انتقال یافتند. علت حادثه از سوی پلیس در حال بررسی است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی