صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

خبر

بلاتکلیفی درباره
سهمیه‌های خارجی پرسپولیس
اوستون اورونوف، گئورگی گولسیانی، ایوب العملود و الکسیس گندوز چهار بازیکن خارجی سرخ‌ها هستند اما باشگاه پرسپولیس دنبال این است که یک مدافع چپ خارجی هم به این جمع اضافه کند. همچنین این باشگاه که صراحتاً اعلام کرد سهمیه‌های خارجی‌اش نسوخته می‌خواهد مثل استقلال از 1+5 بازیکن خارجی بهره ببرد که اگر این‌گونه شود یک وینگر که قابلیت بازی در نقش مهاجم نوک و مهاجم سایه را دارد به خدمت خواهد گرفت. حسین بادامکی، معاون باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه تکلیف سهمیه خارجی در شرایطی که باشگاه استقلال اعتراض کرده چه می‌شود، گفت: ما هم جواب اعتراض استقلال را در بیانیه‌ای دادیم. در نامه‌ای هم که به کارگروه نظارت بر قراردادها ارسال کردیم خواستار این شدیم تا تکلیف خود را بدانیم هنوز اما جوابی به ما نداده‌اند.

طارمی پیراهن خود را برای آزادی زندانیان یزد اهدا کرد
مهدی طارمی، لژیونر محبوب و ملی پوش فوتبال کشورمان طی اقدامی خیرخواهانه، پیراهن خود را با امضای بازیکنان تیم ملی جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان یزد اهدا کرد. به همت امیر فرشاد تفکری بافقی رئیس هیأت فوتبال استان یزد، در اقدامی خیرخواهانه مهدی طارمی ملی‌پوش محبوب کشورمان پیراهنش را که به امضای همه اعضای تیم ملی فوتبالمان رسیده جهت مزایده برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ستاد دیه استان یزد هدیه کرد. این پیراهن در برنامه اجتماعی ماه مهربانی، توسط مجریان این برنامه به نمایش گذاشته شد و قرار است در آیین گلریزان استان یزد به فروش گذاشته شود. در سال گذشته تعداد ۱۸۵ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

تصمیمی به سود بازیکن فرانسوی
یامگا، موقتاً از لیست خارج شد
مسئولان باشگاه استقلال نام کوین یامگای فرانسوی را به طور موقت از لیست خارج خواهند کرد. این بازیکن فرانسوی به دلیل آسیب‌دیدن از ناحیه چشم در حین تمرینات تیمش قادر به همراهی استقلال نیست و به توصیه پزشکان و برای جلوگیری از تشدید مصدومیت از لیست آبی‌پوشان به صورت موقت خارج می‌شود تا در صورتی که تا نیم‌فصل شرایطش بهبود پیدا کرد دوباره به لیست بازگردانده شود. یامگا امید داشت پیش از شروع فصل بتواند نظر مساعد کادر فنی استقلال را جلب کند که مربیان استقلال هم روی بازگشت او نظر مساعد داشتند اما موانع پزشکی اجازه نداد این بازیکن در فهرست نهایی استقلال برای فصل بیست و چهارم قرار بگیرد. با این حال به یامگا اجازه داده شده در تمرینات استقلال حاضر باشد.

 
تصمیم‌های تازه در راه است
نشست مدیران استقلال
مدیران باشگاه استقلال امروز در راستای تصمیم‌گیری‌های تازه نشستی را برگزار خواهند کرد. در همین راستا خبر رسیده مجمع عمومی و عادی فوق‌العاده باشگاه استقلال امروز با حضور نمایندگان شرکت‌ خلیج‌فارس و اعضای هیأت مدیره برگزار خواهد شد. در این جلسه درباره صورت‌های مالی باشگاه و همچنین نقل و انتقالات این تیم بحث و تبادل‌نظر صورت خواهد گرفت. موضوعاتی همچون، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی و حضور اعضای غیرموظف هیأت مدیره و سایر مواردی که به موجب قانون تجارت در صلاحیت مجمع عمومی و عادی به طور فوق‌العاده است، در این جلسه مورد توجه مدیران استقلال قرار خواهد گرفت.  

 واکنش فرانسوی‌ها به حضور کاکوتا در ایران
سایت «footrdc» فرانسه حضور کاکوتا در استقلال را بازتاب داده است. در متن این سایت آمده که به تازگی خبر جدایی کاکوتا از باشگاه آمیان فرانسه اعلام شده و دیگر در این تیم بازی نخواهد کرد. چند روز پیش نیز روزنامه اکیپ از مذاکرات بین باشگاه ایرانی و باشگاه فرانسوی خبر داده بود. رسانه‌های فرانسوی از زمان قرارداد کاکوتا با استقلال ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند در حالی که گفته شده این بازیکن با باشگاه استقلال قرارداد یکساله منعقد کرده است.

 
به زودی سرپرست استقلال مشخص می‌شود
یکی از مشکلات باشگاه استقلال در فصول اخیر نداشتن سرپرست بوده که به این فصل نیز کشیده شده است. در همین راستا شنیده می‌شود جواد نکونام بر سر انتخاب یک سرپرست با فرشید سمیعی به توافق رسیده و قرار است این فرد که از افراد نزدیک به جواد نکونام به شمار می‌رود، ظرف روزهای آینده قبل از شروع مسابقات لیگ برتر معرفی شود و کارش را به عنوان سرپرست با استقلال استارت بزند. در روزهای اخیر نام‌های بسیاری مطرح شد؛ پاشازاده، عالمی، حجازی و... که به عنوان سرپرست جدید استقلال معرفی شده بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی