صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

نوار نقاله فرودگاه شیکاگو، جان یک زن را گرفت
 یک زن پس از گیر افتادن در نوار نقاله چمدان‌ها در فرودگاه بین‌المللی «اوهرِ» شیکاگو جانش را از دست داد.
به گزارش بی‌بی‌سی، سخنگوی اداره آتش‌نشانی شیکاگو به رسانه‌های محلی گفت: جسد این زن ۵۷ ساله که کارمند فرودگاه نبوده، روی نوار نقاله‌ای که برای جابه‌جایی چمدان‌ها استفاده می‌شود در بخش بار ترمینال ۵، مخصوص پروازهای بین‌المللی، کشف شد.
بنابر این گزارش، تصاویر دوربین‌های امنیتی نشان می‌دهد که این زن حدود ساعت ۲:۳۰ بامداد وارد منطقه‌ای محدود و خالی در فرودگاه شده بود. این ناحیه جزو مناطق با امنیت بالا نبوده و ورود به آن نقض پروتکل‌های امنیتی تلقی نمی‌شد.
پلیس شیکاگو در حال بررسی علت مرگ این زن و منتظر نتایج کالبدشکافی است.

آتش‌سوزی‌های جنگلی در یونان
 مقامات محیط زیستی یونان می‌گویند بیش از ۲۰۰۰ آتش‌سوزی طبیعی در سراسر این کشور طی تابستان امسال رخ داده و علت افزایش این حریق‌ها، افزایش دمای غیرمعمول عنوان شده است.
به گزارش یورونیوز، مقامات محلی اعلام کرده‌اند آتش‌سوزی‌های جنگلی در مناطق مختلف جزیره «کرت» یونان پس از چهار روز هنوز مهار نشده است.
مقامات یونان روز پنجشنبه نیروهای بیشتری را به جزیره کرت جنوبی اعزام کردند، جایی که ۲۵۰ آتش‌نشان با آتش‌سوزی که به تخلیه هشت روستا در مناطق کوهستانی منجر شد، مقابله کردند.
وزش بادهای شدید که پیوسته تغییر جهت می‌دهند، مانع از اطفای حریق می‌شود. آتش‌نشانان و تیم‌های امدادی از شهرهای مختلف یونان به ویژه آتن به جزیره کرت اعزام شدند.
 
سقوط هواپیمای مسافربری در برزیل
مقامات برزیلی از سقوط هواپیمای مسافربری با ۶۲ سرنشین خبر دادند.
به گزارش  سی ان ان، بر اساس اطلاعات سامانه فلایت رادار ۲۴، این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی ووئه پاس برزیل است، پس از برخاستن از فرودگاه کاسکاول در ایالت پارانا به سمت گوارولوس در ایالت سائوپائلو در حرکت بود که اندکی قبل از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه جمعه (به وقت محلی) سیگنال خود را از دست داد.‌ مقامات برزیلی اعلام کردند که هیچ سرنشینی از حادثه سقوط هواپیمای مسافربری که در نزدیکی سائوپائولو رخ داد، جان سالم به در نبرد.
شرکت هواپیمایی که این پرواز را انجام می‌داد، اعلام کرد که علت حادثه هنوز مشخص نیست.
هواپیمای پرواز ۲۲۸۳ در شهر وینهیدو سقوط کرد و برخوردی با ساختمان‌ها نداشته است.

۵ کشته  بر اثر واژگونی قایق در شمال نیجریه
 پس از واژگونی یک قایق چوبی در روستایی در ایالت جیگاوا در شمال نیجریه، حداقل ۵ جسد پیدا شد و ۱۵ تن دیگر ناپدید شدند.
به گزارش الجزیره، لاوان شیسو، سخنگوی پلیس جیگاوا در بیانیه‌ای اعلام کرد: قایق حامل حداقل ۲۰ مسافر و خدمه هنگام عبور از رودخانه گامودا در روستای ناهوسه در منطقه دولت محلی تائورا واژگون شد.
شیسو گفت که پلیس دریایی مأموریت جست‌وجو را برای نجات ۱۵ مسافر و خدمه ناپدید شده تشدید کرده است.
تصادفات قایق اغلب در این کشور غرب آفریقا گزارش می‌شود و معمولاً ناشی از عواملی مانند اضافه بار، شرایط آب و هوایی نامطلوب و خطاهای عملیاتی است.

سقوط هواپیما در شیلی با 7 کشته
اداره کل هوانوردی غیرنظامی شیلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر سقوط یک هواپیمای کوچک در جنوب این کشور هر هفت سرنشین آن جان خود را از دست دادند.
به گزارش رویترز، در بیانیه اداره کل هوانوردی غیرنظامی شیلی، آمده است: هواپیمای پایپر ناواهو اندکی پس از برخاستن از فرودگاهی در شهر کویهایک واقع در فاصله یک هزار و ۷۰۰ کیلومتری جنوب سانتیاگو در ساعت ۹ و ۱۳ دقیقه روز جمعه (به وقت محلی) سیگنال خود را از دست داد.
اداره کل هوانوردی غیرنظامی شیلی در این بیانیه‌ بدون اشاره به علت سقوط هواپیمای پایپر ناواهو اعلام کرد: هر هفت سرنشین این هواپیمای کوچک شامل خلبان و ۶ مسافر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.
در بیانیه اداره کل هوانوردی غیرنظامی شیلی، آمده است: به دلیل شرایط سخت آب و هوایی در منطقه کوهستانی محل سقوط این هواپیما، مشخص نیست که چه زمانی اقدام برای یافتن اجساد قربانیان این حادثه آغاز خواهد شد.
رودریگو آرایا نماینده دفتر ریاست جمهوری شیلی در منطقه وقوع این سانحه به خبرنگاران گفت که به دادستانی و خدمات پزشکی قانونی دستور داده است تا تحقیقات در مورد این حادثه را آغاز کنند.
 
  آوارگی صدها نفر با شکستن 3 سد در آفریقای جنوبی
 صدها نفر پس از فروریختن سدهای نگهدارنده که باعث جاری شدن سیل و تخریب خانه‌ها در استان کیپ در جنوب غربی آفریقای جنوبی شد، آواره شده‌اند.
به گزارش الجزیره، این حادثه در نزدیکی شهر مالمزبری در سوارتلند، در شمال کیپ تاون، پایتخت آفریقای جنوبی رخ داد.
بر اساس بیانیه شهرداری سوارتلند، علت این حادثه شکست سه سد در ملکی به نام داسنبرگ بود که باعث جاری شدن سیل شدید در بخش‌هایی از ریورلندز، خارج از مالمزبری شد.
شهرداری سوارتلند گفت که سیل خسارت شدید مالی و زیرساختی به منطقه آسیب دیده وارد کرده و شبکه آب و منبع آب تخریب شده و شهر بدون آب آشامیدنی باقی مانده است.
بر اساس این بیانیه، در مجموع ۱۴ نفر با جراحات جزئی به بیمارستان منتقل شدند. ۴۴۴ نفر از حمایت‌های بشردوستانه برخوردار شدند و ۲۲۴ نفر در یک کلیسای محلی و یک مرکز اجتماعی اسکان داده شدند.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی