صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اخبار

رسانه اماراتی:
امریکا با آزادی «مروان‌ البرغوثی» موافقت‌ کرده‌ است
شبکه خبری اماراتی «اسکای نیوزعربی» گفت که جنبش حماس خواستار آزادی «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح و رهبران دیگر گروه‌های فلسطینی زندانی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در مرحله اول توافق آتش‌بس شده است. براساس این گزارش، میانجیگران از جمله امریکا با درخواست آزادی البرغوثی در مرحله اول تبادل اسرا بین رژیم اشغالگر و حماس موافقت کرده‌اند. اسکای نیوز عربی مدعی شد که با توجه به نزدیکی البرغوثی به جنبش‌های فتح و حماس، وی می‌تواند از گزینه‌های مورد حمایت همه طرف‌ها برای هدایت امور نوار غزه، پس از آتش‌بس باشد. جنبش حماس در مذاکرات ماه مارس با رژیم اشغالگر نیز خواستار آزادی البرغوثی شده بود. البرغوثی به خاطر فعالیت‌های ضدصهیونیستی خود در جریان انتفاضه دوم مردم فلسطین علیه اشغالگران، توسط دادگاه‌های این رژیم به پنج بار حبس ابد محکوم شده است.

شهردار حیفا: ساکنان شهر، آب و غذا ذخیره کنند
«یونا یاهاو» از ساکنان حیفا در سرزمین‌های اشغالی خواسته است تا برای ۶ روز مواد غذایی و آب ذخیره کنند. در پی نگرانی از پیامدهای ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، «یونا یاهاو» شهردار حیفا از مردم این شهر در سرزمین‌های اشغالی خواسته است تا برای ۶ روز مواد غذایی و آب ذخیره کنند. خبرگزاری «سما» فلسطین در این باره گزارش کرده که شهردار حیفا گفته این شهر برای اینکه در معرض شلیک روزانه چهار هزار موشک قرار بگیرد، آماده است. همچنین بر اساس اعلام شبکه کان رژیم صهیونیستی «ایلی کوهن» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز از بیم حملات ایران دستور افزایش ظرفیت مخازن سوخت را صادر کرده بود. طبق دستور وزیر انرژی رژیم اشغالگر قدس، باید بر مخازن زغال سنگ و گازوئیل با هدف جلوگیری از اختلال افزوده شود.

سفر دوباره فرمانده سنتکام به سرزمین‌های اشغالی
فرمانده سنتکام بار دیگر راهی سرزمین‌های اشغالی شده تا با سران رژیم صهیونیستی رایزنی کند. منابع مطلع می‌گویند «مایکل کوریلا» فرمانده سازمان تروریستی سنتکام روز پنجشنبه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است. طبق گزارش آکسیوس، این سفر به منظور «هماهنگی‌های لازم با اسرائیل در رابطه با حمله احتمالی از سوی ایران و حزب‌الله لبنان» انجام شده است. این دومین سفر کوریلا به سرزمین‌های اشغالی از ابتدای هفته است. ایران و حزب‌الله اعلام کرده‌اند به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «فواد شکر» فرمانده ارشد مقاومت لبنان توسط رژیم صهیونیستی پاسخ خواهند داد. پیشتر وب‌سایت آکسیوس به نقل از ۲ مقام امریکایی گزارش داده بود پیش‌بینی‌ می‌شود کوریلا تلاش کند تا ائتلافی بین‌المللی و منطقه‌ای شبیه به آنچه در اواسط آوریل ایجاد کرده بود تا به ظن خود از رژیم صهیونیستی در برابر حملات ایران محافظت کند، تشکیل دهد.  مقامات امریکایی گفتند که کوریلا از چندین کشور
خلیج فارس و اردن بازدید می‌کند. به گمان آن‌ها، اردن مهم‌ترین مقصد اوست چون به باور آنها در رصد پاسخ ۱۳ آوریل ایران به رژیم صهیونیستی نقش داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی