صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

خبر

تمجید رسانه اماراتی از سردار آزمون
تیم فوتبال شباب الاهلی با پیروزی از نخستین چالش کادرفنی و بازیکنان در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا عبور کرد و توانست سپاهان را در ورزشگاه 75هزار نفری نقش جهان از پیش‌رو بردارد. مهم‌ترین دستاورد شوالیه‌ها کسب پیروزی و رویارویی با الغرافه قطر در مرحله بعدی این مسابقات است. روزنامه البیان امارات پس از برگزاری این دیدار با تمجید از عملکرد سردار آزمون در ترکیب شباب الاهلی از سوی سرمربی پرتغالی این تیم نوشت: «شباب الاهلی شایستگی حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به همراه دو نماینده دیگر امارات یعنی الوصل و العین را دارد. شباب‌الاهلی با کسب پیروزی 4 بر یک برابر سپاهان پیام اطمینان‌بخشی برای هوادارانش فرستاد و سرمربی پرتغالی توانست تیمش را با شمایلی جدید به خوبی مدیریت کند.» البیان سپس درباره عملکرد سردار آزمون در نخستین بازی‌اش برای شباب الاهلی می‌نویسد: «مهم‌ترین و جدیدترین خرید تابستانی شباب‌الاهلی از بایرلورکوزن آلمان که فصل گذشته به صورت قرضی در رم ایتالیا بازی کرده بود، توانست در نخستین بازی‌ خودش را نشان دهد و بلافاصله پس از ورود به زمین گل بزند. سردار آزمون علاوه بر این نقش مهم خود را در خط حمله شباب الاهلی به خوبی ایفا کرد.»

توافق نکردن با دقیقی
مانع قانونی برای بازگشت مازیار
باشگاه ملوان روز ۲۳تیرماه به صورت رسمی سعید دقیقی را به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال خود برگزید و مراحل امضای قرارداد به سرعت طی شد تا او و همکارانش، کار را استارت بزنند. از همان روزهای نخست، موضوع مشکلات مالی و وجود نداشتن یک اسپانسر قوی در کنار باشگاه به گوش می‌رسید. با این حال، کادرفنی به تعهدات خود بابت انتخاب بازیکن، شروع تمرین و برگزاری اردو، عمل کرد. آنها پس از چند روز تمرین در زمین حسن‌رود بندرانزلی، در تهران اردو زدند. در جریان این اردو ارتباطات سرمربی و چند نفر دیگر باعث شد مشکلات مالی باشگاه ملوان در سایه باقی بماند. از سوی دیگر، دقیقی پس از پایان اردوی تهران، در مصاحبه‌ای اعلام کرد از مسئولان ملوان قول گرفته مشکلات مالی تمام اعضای تیم طبق قراردادهای منعقده تا ۱۸ مرداد پایان یابد. اتفاقی که هرگز رخ نداد تا این مربی جوان، صحبت از استعفا را در جهت رفع مشکلات مالی باشگاه و نیاز بازیکنان مطرح کند. هرچند باشگاه ملوان شب گذشته از جدایی دقیقی طبق توافق با این باشگاه خبر داد اما طبق شنیده‌ها تاکنون توافق میان دقیقی و باشگاه ملوان برای جدایی صورت نگرفته است و با این حساب، قرارداد دقیقی همچنان پابرجاست. در این حالت اگر قرار باشد مازیار زارع یا مربی دیگری جانشین دقیقی شود، با دردسر جدیدی مواجه می‌شوند؛ زیرا طبق قانون، قبل از فسخ قرارداد رسمی دقیقی با ملوان، این باشگاه نمی‌تواند سرمربی دیگری را استخدام کند.

آخرین شرایط طارمی
برای بازگشت به میادین
مهدی طارمی و مارکو آرناتوویچ، مهاجمان ایرانی و اتریشی با طی کردن روند بهبودی ناشی از مصدومیت‌های اخیر آماده بازگشت به ترکیب اینتر پیش از شروع فصل جدید خواهند شد. اینتر پنجشنبه شب در غیاب این دو در دیداری تدارکاتی برابر الاتحاد عربستان با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد. براساس گزارش اینترنیوز؛ مهدی طارمی و مارکو آرناتوویچ به سرعت درحال بهبودی هستند اما بدون تردید آنها بازی دوستانه یکشنبه آینده برابر چلسی در استمفوردبریج را از دست خواهند داد. احتمال می‌رود این دو مهاجم اواسط هفته آینده به صورت کامل به تمرینات گروهی اینتر ملحق شوند و در این صورت می‌توانند فصل جدید سری A را بدون کمترین مصدومیتی استارت بزنند. جایی که 27 مرداد اینتر در نخستین بازی فصل میهمان جنوا خواهد بود. برای اینزاگی سرمربی اینتر بهره‌مندی از تجارب مهاجمانش در فصل پیش‌رو بسیار حیاتی است، بویژه اینکه لائوتارو مارتینس آرژانتینی نیز به تمرینات بازگشته است. این موضوع درباره مهدی طارمی، مهاجم پیشین پورتو اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا حضور درخشانی در اردوی پیش‌فصل اینتر داشته است. از سویی طبق گزارش‌های رسانه‌ای؛ اینتر شاید در ادامه قید آرناتوویچ 35ساله را بزند اما تا زمانی که گزینه جایگزین مشخص نباشد باید روی او حساب کند.
 
فهرست تیم ملی نوجوانان برای کافا
اسامی ۲۳ بازیکن تیم ملی نوجوانان برای حضور در رقابت‌های زیر ۱۷‌سال کافا به شرح زیر اعلام شد: مهدی آقایی(آذربایجان شرقی) محمدامین جاویدزاده(اردبیل) آرتین رستمی، ابوالفضل خلیلیان و عرفان یوسف‌زاده(اصفهان) یاسین زارع، علی میرزایی، علی جلوخانی، علی دستمرزه، محمدامین مهرعلیان، مهرداد آقامحمدی، ایلیا احمدی‌منش، محراب بادله، امید قره‌چماقلو و امیرمحمد عابدی(تهران) محمدامین حسینی، محمدرضا بنی‌تمیم و مرتضی علی‌بالدی(خوزستان) سلمان غفاری(کرمان) ماهان بهشتی(گیلان) عرفان خدادادی، صابر فلاح و ابوالفضل کاظمی (مازندران).اردوی نهایی شاگردان عباس چمنیان برای حضور در تورنمنت کافا، از ۲۱مرداد در مرکز ملی فوتبال آغاز خواهد شد. تیم ملی نوجوانان ۲۵مرداد برای شرکت در تورنمنت کافا عازم تاجیکستان می‌شود.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی