صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

سقوط مرگبار هواپیمای آموزشی در نظرآباد
دانشجوی خلبانی که با یک هواپیمای آموزشی در حال پرواز بود، بر اثر سقوط در شهرستان نظرآباد جان باخت.
مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران البرز گفت: صبح روز جمعه ۱۹ مرداد ماه، یک هواپیمای فوق‌سبک آموزشی با دو سرنشین قصد نشستن در فرودگاه آزادی را داشت که با فرود سخت مواجه و دچار حادثه شد. در این حادثه یکی از سرنشینان فوت کرد. خلبان این هواپیمای آموزشی به بیمارستان منتقل شده و متأسفانه سرنشین دیگر فوت کرد.
امیر عباس‌پور، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: این هواپیمای فوق‌سبک آموزشی که صبح جمعه از فرودگاه آزادی نظرآباد به هوا برخاسته بود، در حوالی تالاب صالحیه سقوط کرد. با وجود تلاش یک ساعته امدادگران برای احیای فرد حادثه دیده، وی فوت کرد و حال خلبان نیز وخیم است که برای ادامه درمان به مرکز درمانی انتقال داده شد.
 
درخواست امداد هوایی برای یافتن دختر 2 ساله الیگودرزی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از درخواست مجوز پرواز اورژانس هوایی الیگودرز و ادامه جست‌و‌جوها برای یافتن دختر 2 ساله گمشده الیگودرزی خبر داد.
محمد قدمی به ایرنا گفت: این دختربچه ۲ ساله اهل روستای ده‌سفید بخش مرکزی الیگودرز است که ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۱۸ مرداد در محل ناپدید شده است. پس از بی‌نتیجه ماندن جست‌و‌جوهای محلی توسط مردم و خانواده، ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه خبر به هلال‌احمر گزارش و بلافاصله چهار تیم عملیاتی به منطقه اعزام شد. یک حلقه چاه در روستا وجود داشت که احتمال سقوط کودک می‌رفت، به طور کامل تخلیه شد اما اثری از این کودک در چاه یافت نشد. با وجود استفاده از نیروهای آنست، سگ‌های زنده‌یاب و ادامه عملیات جست‌و‌جو تاکنون اثری از این کودک یافت نشده است. به همین خاطر درخواست پرواز اورژانس هوایی داده‌ایم تا کل منطقه را از بالا جست‌و‌جو کنیم.
 
زن جوان سردسته باند فروش سکه‌های تقلبی بود
زن کلاهبردار که با همدستی سه نفر دیگر یک شبکه ضرب و فروش سکه‌های تقلبی طلا تشکیل داده بود در شهرستان بم شناسایی و دستگیر شد.
بهنام جعفری‌زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم گفت: با اطلاع پلیس از اینکه فردی کلاهبردار اقدام به فروش سکه‌های تقلبی طلا (پارسیان) می‌کند بلافاصله مأمورین انتظامی به محل وقوع جرم اعزام و فرد موردنظر دستگیر شد. با انجام تحقیقات تخصصی صحت گزارش تأیید شد و در دستور کار دادستانی قرار گرفت. با انجام اقدامات اطلاعاتی مشخص شد سردسته این باند یک خانم اهل آذربایجان شرقی است. بدین‌ترتیب هویت سه نفر از اعضای دیگر این باند نیز شناسایی و دستور بازداشت آنان صادر شد. در این رابطه با هماهنگی بانک مرکزی تمامی حساب‌های متهمین پرونده مسدود و یک دستگاه خودرو از اعضای این باند توقیف شده است. در بازجویی‌های اولیه متهم به فروش و توزیع سکه‌های تقلبی طلا در استان‌های مختلف کشور و شهرهای‌های کرمان، رفسنجان و بم اعتراف کرده است.
 
دستگیری مرد معتاد بعد از قتل همسرش
مرد معتاد که همسرش را داخل خودرو به قتل رسانده و جسدش را کنار خیابان انداخته بود، دستگیر شد.
سرهنگ پیمان فتاحی فرمانده انتظامی شهریار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی اعلام یک مورد قتل در فردوسیه شهریار به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مأموران کلانتری ۲۰ فردوسیه پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده و با سرعت به محل حادثه رفتند. با حضور مأموران انتظامی در صحنه، با جسد زنی روبه‌رو شدند و در فاصله ۵۰ متری مقتول به یک دستگاه خودروی ۴۰۵ مشکوک شدند که در بررسی‌ها مشاهده شد درهای خودرو باز و آثار خون در صندلی خودرو مشهود است و مردی نیز در کنار خودرو است.
وی گفت: با تحقیق از این فرد میانسال معلوم شد وی با همسرش به دلیل اختلافات خانوادگی درگیر شده و پس از درگیری لفظی و فیزیکی و کوبیدن سر همسرش به ستون خودرو، او را به قتل رسانده و قصد رها کردن جسدش را داشته که توسط پلیس دستگیر شده است.
 
مرگ گردشگر در سقوط از آبشار اردیگان
جمعیت هلال احمر استان کرمان اعلام کرد یک گردشگر بر اثر سقوط از دیواره آبشار اردیگان بخش گلزار جان خود را از دست داد.
روابط عمومی جمعیت هلال احمر کرمان روز جمعه اعلام کرد در پی تماس مردمی مبنی بر سقوط فردی از ارتفاع در نزدیکی آبشار اردیگان بلافاصله تیم کوهستان هزار راین برای انتقال مصدوم به محل حادثه اعزام و مأموریت پس از تحویل فرد فوتی به عوامل انتظامی منطقه پایان یافت.بر‌اساس این گزارش، عملیات امداد و نجات فرد فوت شده حدود هشت ساعت به طول انجامیده است.
 
آتش زدن جنگل‌های خرم‌آباد به دنبال یک قتل طایفه‌ای
دو طایفه پس از درگیری منجر به قتل، به کشت‌ها و جنگل‌های منطقه رحم نکردند و همه‌جا را به آتش کشیدند.
لطفعلی بیرانوند رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم‌آباد گفت: خانواده مقتول تمام مزارع و کشت‌های خانواده قاتل را آتش زدند و این حریق به جنگل‌ها سرایت کرد و باعث آتش‌سوزی گسترده در منطقه گوشه شهنشاه واقع در جنوب خرم‌آباد شد.
وی با اشاره به اینکه پوشش گیاهی انبوه منطقه و وزش باد کار را برای گروه‌های امدادی سخت کرده بود، افزود: با این حال آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه «گوشه شهنشاه» در جنوب این شهر با تلاش نیروهای مردمی و دستگاه‌های مختلف اجرایی خاموش شد.
بیرانوند ضمن قدردانی از زحمات سرهنگ سعید امیری فرمانده یگان حفاظت لرستان که فرماندهی عملیات اطفای حریق را برعهده داشت، عنوان کرد: با هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی افراد خاطی باید در محاکم قضایی جوابگوی این عمل ناپسند خود باشند.
 
دستگیری عاملان حمله به بیمارستان شهر ری
فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۵ متهم به درگیری و تخریب بیمارستان هفتم تیر شهرری خبر داد.
سرهنگ محمدقاسم طرهانی، گفت: در پی اعلام درگیری منجر به ضرب و جرح در بیمارستان هفت تیر شهرری مأموران انتظامی به محل اعزام شدند. وقوع نزاع و درگیری با سلاح سرد بین تعدادی از اراذل و اوباش موجب ایجاد تنش و سلب آسایش بیماران و کادر درمانی در این مرکز درمانی و برهم زدن آسایش و امنیت شهروندان شده بود که بلافاصله تیمی از مأموران پلیس در سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان ری اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و در نهایت مشخصات پنج متهم که عامل اصلی درگیری بودند، شناسایی شدند. با هماهنگی مقام قضایی تیم‌های عملیات به محل اختفای متهمان در جنوب تهران اعزام شدند و در چندین عملیات جداگانه متهمان را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی