صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هشت - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هشت - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

تیراندازی مرگبار به 3 طلبه اهل‌سنت در راسک
علت تیراندازی افراد ناشناس به خودروی 3 طلبه اهل‌سنت در شهرستان راسک که به کشته و مجروح شدن دو طلبه منجر شده، اختلافات طایفه‌ای اعلام شد.
سلیم کدخدایی فرماندار راسک در جنوب سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: شامگاه دوشنبه افراد ناشناس از داخل یک خودروی پژو ۴۰۵ به سمت سه سرنشین یک خودروی پژو پارس که 3 طلبه اهل‌سنت بودند، در محدوده بخش پارود شهرستان راسک تیراندازی کردند و در اثر آن یکی از سرنشینان فوت کرد و یک نفر نیز زخمی شد. این افراد از یک مراسم تشییع‌جنازه در شهرستان سرباز به شهر خود برمی‌گشتند که در محدوده بخش پارود مورد سوءقصد قرار گرفتند. فرماندار راسک علت این تیراندازی را اختلافات طایفه‌ای عنوان کرد.
 
قطع دست دو کارگر در دو حادثه
دو کارگر که در دو حادثه جداگانه حین کار دستشان قطع شده بود به بیمارستان منتقل شدند.
به گزارش ایلنا، در یکی از این حوادث کارگر ۲۰ ساله‌ای حین کار با دستگاه کلندر در یک کارگاه تولیدکننده محصولات ورزشی در اردبیل به دلیل بی‌احتیاطی دچار سانحه شد و ۷ انگشت دست خود را از دست داد.
همچنین در حادثه‌ای دیگر نیز دست یک کارگر نوجوان معدن شاهسنگ ارجین زنجان واقع در شهرستان سلطانیه هنگام کار از کتف قطع شد.
اصغر نجاری، دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان در خصوص این حادثه به ایلنا گفت: در حالی که قانون کار اشتغال نوجوانان را تحت شرایط کارآموزی و در صورت وجود امکانات ایمنی مجاز می‌داند، نهم تیرماه گذشته یک کارگر ۱۴ ساله به نام «کمیل بهرامی» هنگام کار در معدن شاهسنگ ارجین سلطانیه بر اثر حادثه گیر کردن در دستگاه، دستش را از ناحیه کتف از دست داد. در این حادثه بازوی یک دست کارگر به طور کامل قطع شده بود که با حضور گروه‌های امدادی  به بیمارستانی در زنجان  و سپس به تهران برای پیوند دست قطع شده اعزام شد که متأسفانه عمل پیوند موفق‌آمیز نبوده است.
وی گفت: اگرچه مسئولان وزارت کار به نقش خطای انسانی در بروز حوادث کار اشاره می‌کنند و این مؤلفه را عامل بروز بیش از ۸۰ درصد حوادث می‌دانند اما یکی از ضعف‌های بزرگ این وزارتخانه، کمبود تعداد بازرسان کار است.
 
کشف یک کیلو هروئین از معده مسافر اتوبوس
مسافر اتوبوس زاهدان که یک کیلوگرم هروئین در معده‌اش انبار کرده بود تا به شیراز برود با هوشیاری پلیس دستگیر شد.
حسین اکبرپور، فرمانده انتظامی شهرستان استهبان گفت: مأموران انتظامی استهبان حین کنترل خودروهای عبوری، به یک مرد که مسافر اتوبوس زاهدان ـ شیراز بود مشکوک شدند و وی را مورد بازرسی قرار دادند.
وی افزود: با توجه به اضطراب مسافر و حرف‌های ضد‌و‌نقیض وی، مأموران او را به اتاق بازرسی منتقل کردند که مشخص شد اقدام به بلعیدن مواد مخدر از نوع هروئین کرده است. پس از انتقال فرد مذکور به بیمارستان، میزان یک کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین از معده وی خارج شد.
 
خروج واگن قطار از ریل با 7 مصدوم
حادثه خروج واگن قطار قزوین‌-‌مشهد از ریل در محدوده استان سمنان 7مصدوم داشت.
پژمان قرائیان، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ️عصر دوشنبه در پی اعلام حادثه خروج واگن قطار قزوین‌-مشهد از ریل در محدوده سمنان، گروه‌های امدادی اورژانس ۱۱۵ این استان به محل حادثه در روستای فروان ۱۰ کیلومتر بعد از ایستگاه یاتری به سمت ده‌نمک اعزام شدند. این حادثه به علت ایجاد نقص در سیستم ‌چرخ و محور رخ داد و 7 مصدوم داشت که به بیمارستان معتمدی منتقل شدند و پس از انجام اقدامات لازم ۶ نفر از آنان ترخیص شدند و یک نفر دیگر تحت نظر قرار دارد.
 
 بازداشت سارق حرفه‌ای هنگام اوراق کردن پراید
سارق خودرو هنگامی که پراید مسروقه را اوراق می‌کرد از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ علیرضا شائینی، فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: درپی وقوع سرقت یک دستگاه پراید در شهرستان شاهرود، مأموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. پس از بررسی شیوه و شگرد متهم و انجام تحقیقات میدانی، پلیس با کار اطلاعاتی و اقدامات فنی موفق به شناسایی مخفیگاه سارق شد و با هماهنگی مرجع قضایی، متهم را همراه خودروی سرقتی در حال اوراق کردن دستگیر کردند.
در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقادیر قابل توجهی وسایل سرقتی کشف شد و متهم پس از انتقال به مقر انتظامی اعتراف کرد. ارزش اموال به سرقت رفته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
 
سقوط کامیونت حامل گازوئیل از روی یدک‌کش
یک دستگاه کامیونت حامل گازوئیل که روی یدک‌کش قرار داشت هنگام حرکت در جاده بخش ولیران شهرستان دماوند به پایین سقوط کرد و واژگون شد.
محمد علیپور، رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دماوند در این خصوص گفت: این حادثه عصر دوشنبه در شهرستان دماوند رخ داد و با تلاش بی‌وقفه نیروهای واحد خدمات شهری و ماشین‌آلات و نقش‌آفرینی تیم شیفت ۳ ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی، محل حادثه بسرعت ایمن‌سازی و خطرات احتمالی رفع شد. این حادثه تلفات جانی در پی نداشت و فقط خسارات مالی برجا گذاشت.
 
3 کشته و 4 مجروح در واژگونی پژو
 واژگونی سواری پژو در محور مواصلاتی ممسنی ـ سپیدان 3 کشته برجا گذاشت.
عبدالهاشم دهقانی، رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: خبر این تصادف به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد و بلافاصله تیمی از عوامل پلیس‌ راه به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. وی با بیان اینکه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد سواری پژو ۴۰۵ حامل ۷ سرنشین منحرف و واژگون شده است، افزود: در این حادثه ۳ نفر فوت و ۴ سرنشین دیگر نیز مجروح و به بیمارستان انتقال داده شدند. علت این حادثه، بی‌توجهی به جلو از سوی راننده به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است.
 
چوپان خواب‌آلود گله را گم کرد
 ۲۰۰ رأس دام که ناپدید شده بود با تلاش پلیس در حاشیه شهرستان اسفراین پیدا شد.
سرهنگ سید سعید عزیزی، جانشین انتظامی شهرستان اسفراین گفت: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ناپدید شدن ۲۰۰ رأس دام در یکی از روستاهای اطراف شهرستان، موضوع در دستور کار مأموران پاسگاه ایرج، کلانتری ۱۱ و یگان امداد قرار گرفت و مشخص شد، چوپان گله هنگام چرای دام‌ها به خواب رفته و گله از محل دور شده و زمانی که چوپان بیدار شده با این تصور که گله سرقت شده است، با ۱۱۰ تماس گرفته و اعلام سرقت کرده است. مأموران با گشتزنی در زمین‌های اطراف موفق شدند گله گوسفندان را پیدا کنند و به صاحبش تحویل دهند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی