صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

 مرگ ۹ کودک بر اثر ریزش دیوار در هند
بر اثر فروریختن دیواری در جریان یک مراسم مذهبی هندوها در ایالت مادیا پرادش در مرکز هند، دست‌کم ۹ کودک کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.
به گزارش ایندیاتودی، این دیوار در روستای شاهپور در ناحیه ساگار، در حدود ۲۰۵ کیلومتری شمال شرقی بوپال، پایتخت مادیا پرادش فرو ریخت. به گفته یک مقام پلیس، این حادثه غم انگیز در نزدیکی معبد حردالبابا در شاهپور اتفاق افتاد، ۹ کودک بین ۱۰ تا ۱۵ ساله در اثر ریزش دیوار کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند. مردم برای یک مراسم مذهبی در معبد تجمع کرده بودند که دیوار خانه کنار معبد روی آنها فرو ریخت. این خانه قدیمی ۵۰ ساله در فصل جاری باران‌های موسمی به‌خاطر باران شدید تخریب شده بود. بلافاصله پس از این حادثه، مقامات پرسنل نیروی واکنش به بلایا و تیم‌های پلیس را برای انجام عملیات نجات و بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار به محل اعزام کردند. کودکان مجروح به بیمارستان منتقل شده‌اند.
 
تصادف سه خودرو در قاهره ۷ کشته برجای گذاشت
بر اثر برخورد سه خودرو در بزرگراهی در نزدیکی منطقه حلوان در جنوب قاهره، حداقل ۷ نفر کشته شدند. به گزارش الجزیره، پایگاه خبری دولتی مصر در گزارشی اعلام کرد که بر اثر برخورد سه خودرو در بزرگراهی در نزدیکی منطقه حلوان در جنوب قاهره، حداقل ۷ نفر کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. بر اساس این گزارش، این حادثه با برخورد یک دستگاه تریلر و یک دستگاه وانت آغاز شد که در ادامه یک مینی‌بوس مسافربری با سرعت زیاد با آنها برخورد کرد. تصادفات جاده‌ای سالانه جان هزاران نفر را در مصر می‌گیرد که عمدتاً به دلیل سرعت غیرمجاز، بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی و وضعیت ضعیف جاده‌ها است.

کشته و مفقود شدن ۳ مهاجر در سیسیل ایتالیا
در حادثه قایق مهاجران در سواحل شرقی سیسیل در جنوب ایتالیا، دو نفر جان باختند و یک نفر دیگر ناپدید شد. به گزارش یورونیوز، گارد ساحلی ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد در حادثه قایق مهاجران در سواحل شرقی سیسیل در جنوب ایتالیا، دو نفر جان باختند و یک نفر دیگر ناپدید شد. گارد ساحلی گفت از یک قایق در ۱۷ مایلی جنوب شرقی سیراکوز که حامل مهاجران بود، تماس اضطراری دریافت کرد. در بیانیه‌ای آمده است که گارد ساحلی یک قایق گشتی و یک هواپیما را به منطقه اعزام کرد، اما سرنشینان با نزدیک شدن قایق گشتی در آب واژگون شدند. اگرچه ۳۴ نفر از آب خارج شدند، اما یک نفر در بدو خروج از آب و دیگری پس از رسیدن به بیمارستان جان باختند. به گزارش رسانه‌های محلی، جست‌و‌جو در دریا برای یافتن فرد مفقود در حال حاضر ادامه دارد.
 
3 کشته در ریزش خانه در شمال مصر
سه نفر بر اثر ریزش ساختمان در شهر شبین الکوم در استان منوفیه در شمال مصر کشته شدند.به گزارش الجزیره از مصر،  سه نفر بر اثر ریزش ساختمان در شهر شبین الکوم در استان منوفیه در شمال این کشور کشته شدند.در این گزارش آمده است که تیم‌های حفاظت مدنی و آمبولانس برای عملیات نجات و جست‌و‌جو به محل اعزام شدند.یک حلقه امنیتی در اطراف منطقه اعمال شده و خانه‌های مجاور برای آماده‌سازی برای برداشتن آوار تخلیه شدند.ابراهیم ابولیمون، فرماندار منوفیه، اظهار داشت که دستور مرمت این ساختمان صادر شده بود، اما مالک اقدامات لازم را انجام نداده بود.
 
 

جستجو
آرشیو تاریخی