صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

آب سد طالقان به نظر‌آباد رسید

کرج- پروژه انتقال آب سد طالقان به شهرستان نظرآباد روز گذشته با حضور مسئولان استانی افتتاح شد؛ پروژه‌ای که امید می‌رود با بهره‌برداری از آن تنش آبی این شهرستان پس از سال‌ها فروکش کند. اشتهارد با بیش از ۳۵ هزار و نظرآباد با حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت، بیشترین تنش آبی را در استان البرز داشتند و سال‌ها پایین بودن کیفیت آب شرب این شهرستان‌ها با مشکلاتی برای مردم همراه بود که در این راستا شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان البرز با مشارکت یکدیگر و با هدف برخورداری مردم شهرستان نظرآباد از آب سد طالقان و همچنین تأمین آب شرب پایدار در منطقه، این پروژه را اجرا کردند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با بیان اینکه پروژه انتقال آب سد طالقان به نظرآباد بخشی از طرح جامع آبرسانی استان البرز به شمار می‌رود که با اقدام جهادی شرکت آب منطقه‌ای البرز به سرانجام رسید، اظهار داشت: برای انتقال آب سد طالقان به نظرآباد ۱۶ کیلومتر شبکه اصلی به قطر ۴۰۰ و ۵۰۰ میلی‌متر از تصفیه‌خانه شهر جدید مهستان به مخزن پنج هزار متر‌مکعبی آب نظرآباد احداث شده است.
داوود نجفیان با اشاره به اینکه با بهره‌‌برداری از این پروژه مشکل کمبود آب آشامیدنی در شهرستان نظرآباد برای بلندمدت برطرف شد، خاطرنشان کرد: در استمرار پروژه آبرسانی نظرآباد، خط انتقال آب سد طالقان به شهرستان کویری اشتهارد نیز به طول ۴۰ کیلومتر مراحل تکمیلی خود را می‎‌گذراند و در آینده نزدیک آب این سد به اشتهارد هم می‌رسد. وی یادآور شد: البته در ۲ سال گذشته آب سالم و بهداشتی از طریق چاه‌های دشت غربی استان البرز به شهرستان اشتهارد انتقال یافته بود و اکنون این شهرستان از آب پایدار برخوردار است.

جستجو
آرشیو تاریخی