صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و شش - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و شش - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

با حضور رئیس قوه قضائیه

هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی در تهران برگزار شد

مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی با عنوان «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی» با حضور رئیس قوه قضائیه، مقامات لشکری و کشوری و سفرای کشورهای اسلامی مقیم تهران روز گذشته برگزار شد. در این مراسم، جایزه حقوق بشر اسلامی که یک جایزه بین‌المللی است به قربانیان نقض حقوق بشر و یا حامیان و مدافعان حقوق بشر اعطا می‌شود و امسال اطلاعات مربوط به ۴۲ نامزد از تقریباً ۱۷ کشور دریافت و در کمیته اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی آنها بررسی شده است که در نهایت ۶ نفر جزو برگزیدگان و ۳ نفر جزو تجلیل‌شوندگان انتخاب شدند.

 واژه‌ها از معرفی جنایات رژیم صهیونیستی قاصر است
حجــــــت‌الاسلام والمسلمیـــــن غلامحسیـــــن محســـــنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در این مراسم گفت: بسیاری از مردم جهان در کشورهای مختلف حتی در خود کشورهای پشتیبان جنایات رژیم صهیونیستی از جمله در امریکای جنایتکار به اقدامات رژیم جعلی پی برده‌اند، اما کافی نیست و مدافعان حقوق بشر اسلامی باید قدم‌های بلندتری برای افشای جنایات رژیم صهیونیستی بردارند. رئیس عدلیه، امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی را شخصی دانست که بیش از ۶۰ سال قبل خطر رژیم غاصب صهیونیستی را به جهانیان رساندند و فریاد زدند که‌ ای مسلمانان و آزادگان جهان، این رژیم غاصب صهیونیستی فقط برای مردم کشور فلسطین خطر نیست، بلکه عنصر پلیدی است که نکبت آن همه را فرا می‌گیرد. محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: همچنین از خدای بزرگ طول عمر و سلامت برای رهبر معظم انقلاب مسألت می‌کنم که تمام دهه‌های گذشته حتی یک لحظه از مبارزه با ظلم و جهاد با مستکبرین و حمایت از جریان مقاومت در مقابل این رژیم سفاک کوتاهی نکردند و توانستند بسیاری از جریان‌های مقاومت پراکنده را به وحدت برسانند و امروز یک جریان بین‌المللی اعم از مسلمان و غیرمسلمان از همه قشرها در مقابل ظلم و ظالم و جنایت‌های رژیم صهیونیست‌ها ایجاد کردند و ظلم‌های آنان را افشا می‌کنند.
رئیس قوه قضائیه گفت: امروز واژه‌ها از معرفی جنایات رژیم صهیونیستی قاصر است و حتی اگر بگوییم رژیم شکنجه‌گر، کودک‌کش، سفاک یا رژیمی که جنایت جنگی مرتکب شده است، نمی‌توانیم ماهیت این جنایتکاران را برملا کنیم.
تقدیر از شهید «اسماعیل هنیه» رهبر جنبش اسلامی حماس، شهید «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه دولت سیزدهم، سردار شهید «محمدرضا زاهدی» از فرماندهان ارشد ضدتروریست، «زیاد نخاله» دبیر کل جنبش اسلامی فلسطین، «حایمه اِرمیدا» نماینده دائم نیکاراگوئه در سازمان ملل و فعال و حامی حقوق فلسطینیان در منطقه امریکای لاتین، «ژیل دوور» وکیل و حقوقدان فرانسوی و پایه‌گذار تشکل حقوقدانان غربی برای حمایت از مردم مظلوم غزه، «سراج الحق» رئیس حزب سیاسی جماعت اسلامی و فعال ضدصهیونیستی پاکستان، «شارلوت کیتس» هماهنگ‌کننده بین‌المللی شبکه همبستگی زندانیان فلسطینی و عضو گروه سازماندهی کمپین امریکا برای بایکوت علمی و فرهنگی رژیم صهیونیستی و «اسدالله اسدی» دیپلمات آزاده کشورمان، از دیگر بخش‌های مراسم بزرگداشت سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی بود.

 

بــــرش

حقوقدان فرانسوی:
هزاران وکیل و حقوقدان
حامی مردم فلسطین هستند
حقوقدان فرانسوی گفت: هزاران وکیل و حقوقدان اکنون به عنوان یک ارتش حامی ملت فلسطین هستند و شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری به ثبت رسانده‌اند. مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی» صبح یکشنبه چهاردهم مرداد ۱۴۰۳ مصادف با روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور رئیس قوه قضائیه، مقامات لشکری و کشوری و سفرای کشورهای اسلامی مقیم در تهران برگزار شد. در این مراسم ۶ نفر جزو برگزیدگان و ۳ نفر جزو تجلیل شوندگان انتخاب شدند. در این مراسم، ژیل دوور حقوقدان برجسته فرانسوی یکی از مهم‌ترین اقداماتی که انجام شده را اقدام علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری برشمرد و گفت: از سال ۲۰۰۹ تا به امروز اقدامات بسیار خوبی در جهت حمایت از حقوق مردم فلسطین انجام شده است.
این حقوقدان فرانسوی ادامه داد: اکنون فلسطینی‌ها می‌توانند در این دادگاه طرح شکایت کنند؛ قربانیان جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت از جمله افرادی هستند که می‌توانند در این دادگاه شکایت خود را مطرح کنند. دوور همچنین گفت: در سال ۲۰۲۱ این دادگاه کشور فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخت. علاوه بر این، این دادگاه اتهامات تروریستی علیه گروه‌های فلسطینی را رد می‌کند؛ بهانه‌ای که برای سوءاستفاده‌ها و سوء رفتارها علیه گروه‌های فلسطینی شده است. وی افزود: در نهم نوامبر ۲۰۲۳ شکایتی علیه رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی فلسطینی‌ها به ثبت رساندیم که منجر به یک جنبش جهانی شد و چندین نتیجه مثبت از دادگاه بین‌المللی در این رابطه حاصل شد. در این شکایت هزاران وکیل و حقوقدان پای کار آمدند و اکنون یک ارتش از وکلا حامی ملت فلسطین است. به گزارش مهر، این وکیل فرانسوی همچنین گفت: یکی از موضوعات مهم دیگر مسأله حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین است؛ ما به دنبال موضوع‌های منجر به صلح در مسأله فلسطین هستیم؛ اکنون مردم فلسطین ارتشی از وکلا دارند که از آنها در عرصه‌های بین‌المللی حمایت می‌کنند؛ اقدام فعلی ما در جهت حکم بازداشت نتانیاهو است و امیدوارم موفق باشیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی