حوادث جهان

 فروریختن یک پل پس از سیل عربستان
در پی بارندگی‌های اخیر، یک پل در منطقه «جازان» در جنوب عربستان فرو ریخته است.
این حادثه منجر به سقوط دو دستگاه خودرو شده که در پی آن یک نفر کشته و چند نفر نیز بشدت مجروح شده‌اند.

جان باختن 4 کارگر معدن چینی بر اثر خفگی
مقامات محلی ایمنی معادن در چین گفتند، ۴ نفر بر اثر خفگی در یک معدن زغال‌سنگ در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال چین جان باختند.
به گزارش شینهوا، این حادثه در یک معدن زغال‌سنگ در جونگار بنر در شهر اوردوس اتفاق افتاد. علت دقیق حادثه در دست بررسی است.
 
مرگ 9 نفر  در تصادف جاده‌ای شمال افغانستان
 تصادف جاده‌ای در استان فاریاب در شمال افغانستان، حداقل ۹ کشته برجا گذاشت.
به گزارش شینهوا، به گفته مولوی شمس‌الدین محمدی، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت فاریاب، این حادثه بر اثر برخورد دو خودرو در ولسوالی‌ خان چهارباغ رخ داده است.
بی احتیاطی در رانندگی در جاده‌های شلوغ و نبود علائم راهنمایی و رانندگی در شاهراه‌های فرسوده از دلایل عمده تصادفات جاده‌ای در افغانستان است.
 
 سقوط هواپیمای کوچک در جنوب شرقی برزیل
سازمان آتش‌نشانی محلی برزیل اعلام کرد، ۳ نفر در پی سقوط یک هواپیمای کوچک متعلق به شهرداری بیریگی در جنوب شرقی ایالت سائوپائولوی برزیل کشته شدند.
به گزارش رویترز، این هواپیما در مزرعه‌ای واقع در کیلومتر ۵ بزرگراه سنادور تئوتونیو ویللا در ۵۲۱ کیلومتری شهر سائوپائولو سقوط کرد.
به گفته سازمان آتش‌نشانی، هواپیما پس از برخورد به زمین آتش گرفت و 3 سرنشین آن در اثر سوختگی جان خود را از دست دادند. مأموران آتش‌نشانی و پلیس برای اطفای حریق وارد محل شدند و اجساد را به پزشکی قانونی منتقل کردند.
 
ریزش ساختمان در قاهره قربانی گرفت
استانداری قاهره در بیانیه‌ای اعلام کرد، بر اثر ریزش یک ساختمان 5 طبقه در محله‌ای در منطقه شبره در قاهره پایتخت مصر، حداقل یک نفر کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش الجزیره، بر اساس این بیانیه، ابراهیم صابر، فرماندار قاهره دستور تخلیه ساختمان‌های مجاور در محله الساحل را به عنوان اقدام احتیاطی صادر کرد و کمیته مهندسی برای بررسی علت ریزش تشکیل شد.
به گفته استانداری قاهره، گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که فروریختن ساختمان در اثر اقدام غیرقانونی یکی از ساکنان طبقه همکف که دیوار داخل آپارتمان‌شان را تخریب کرده بود، ایجاد شده است.
 
 بارندگی شدید در پاکستان 12 کشته داشت
 حوادث و سوانح ناشی از بارش شدید باران در ایالت بلوچستان پاکستان، طبق برآوردهای اولیه ۱۲ کشته و ۳۲ مصدوم داشت.
به گزارش آناتولی، بارش شدید باران در روزهای اخیر در منطقه باعث وقوع سیل‌‌های ناگهانی شده است.
مقامات این کشور اعلام کردند، برخی از رودخانه‌ها طغیان کرده و در تردد خودروها اختلال ایجاد شده است.
 
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی