از گوشه و کنار ایران

سقوط  دختر 17 ساله در شهربازی هشتگرد
دختر نوجوانی که در پارک بازی شهر هشتگرد از وسیله بازی سقوط کرده بود با وضعیت وخیم در بیمارستان کرج بستری شد.
حمید غلامی دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ گفت: شامگاه جمعه دختر 17 ساله‌ای که سوار یک وسیله بازی شده بود به دلیل نامعلوم از ارتفاع 6 متری سقوط  کرد و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. با اطلاع از این حادثه، توسط دادستانی دستور پلمب شهربازی و بررسی ابعاد و جزئیات این اتفاق به نیروی انتظامی صادر شد.
وی با اعلام اینکه این شهربازی در حال حاضر پلمب است و تحقیقات ادامه دارد از احضار چندین فرد از جمله پیمانکار این شهر بازی خبر داد و اضافه کرد: دستور بررسی رعایت استاندارد‌های لازم در شهربازی صادر شد و باید همه ابعاد و جوانب مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار گیرد.دختر نوجوان در حال حاضر در بیمارستان شهید مدنی کرج بستری است ولی شرایط وی مطلوب نیست و سطح هوشیاری کمی دارد.

بخشش زندانی محکوم به قصاص پس از 17 سال
یک محکوم به قصاص پس از ۱۷ سال در اجرای پویش به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم با جلب رضایت اولیای دم از زندان اهواز رهایی یافت.
 حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان به ایسنا گفت: ۱۷ سال پیش در نزاعی بین دو طایفه یک نفر کشته شد و این حادثه منجر به تشدید اختلافات بین این دو طایفه گردید. با تشکیل پرونده قضایی برای قاتل و گذراندن مراحل قضایی، این فرد محکوم به قصاص نفس شد که با ابراز پشیمانی قاتل و خانواده وی برای جلب رضایت اولیای دم، پرونده برای صلح و سازش به کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان اهواز ارجاع شد. اعضای این کارگروه با استفاده از ظرفیت ستاد صبر، بزرگان و سران عشایر با تشکیل نشست‌های متعدد با بزرگان طرفین به خاطر جلب رضایت اولیای دم برای بخشش قاتل فرزندشان اقدام کردند. عشق به امام حسین(ع) منجر به بخشش و عفو از سوی اولیای دم شد و پس از ۱۷ سال این محکوم به قصاص از زندان رهایی یافت.
 
جاعل مهرهای دولتی در قم دستگیر شد
مرد شیاد که با جعل مهرهای ادارات دولتی و بورس کلاهبرداری می‌کرد با کشف تجهیزات نظامی و انتظامی از مخفیگاهش دستگیر شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری، پایان تحقیقات و صدور کیفرخواست متهم به جعل مهرهای متعدد دولتی خبر داد و اظهار کرد: متهم با جعل مهر و امضای ادارات از این اسناد جعلی به نفع خود سوءاستفاده کرده است. با صدور دستورات قضایی شعبه ۷ بازپرسی استان و بازرسی از منزل متهم، تعدادی مهرهای جعلی، مهر بورس و اقلام و تجهیزات نظامی و انتظامی اعم از دستبند و بی‌سیم یافت شد. سرقت و کلاهبرداری نیز از دیگر اتهامات این فرد است که پرونده‌اش با کیفرخواست برای صدور حکم به دادگاه کیفری ارسال شده است.
 
3 کشته در برخورد پراید و تویوتا
برخورد شاخ به شاخ پراید و تویوتا در جاده دامغان سه کشته برجا گذاشت.
سرهنگ موسی بزرگی رئیس پلیس راه استان سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: این سانحه مرگبار شامگاه جمعه ۱۲ مرداد در محور دامغان به دیباج رخ داد. یک دستگاه سواری پراید که از سمت جنوب به شمال در حرکت بود با یک دستگاه سواری تویوتا که از شمال به جنوب می‌رفت برخورد کرد. در این تصادف، سه عضو یک خانواده که سرنشین خودروی پراید بودند، فوت کردند و چهار نفر نیز مجروح شدند. پس از اعلام خبر از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به مرکز کنترل و فرماندهی پلیس راه استان، تیمی از کارشناسان تصادفات به محل اعزام شدند که پس از بررسی‌های انجام شده از آثار و علائم برخورد سهم مقصر و علت حادثه اعلام خواهد شد.

پایان اخاذی‌های مأمور قلابی
 مأمور قلابی که با لباس نظامی و بی‌سیم از مردم اخاذی می‌کرد در شهرری دستگیر شد.
سرهنگ محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری درباره جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت چند گزارش از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی با لباس نظامی از آنها، این پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت. مأموران کلانتری دولت‌آباد، روز جمعه 12 مرداد هنگام گشت در منطقه به فردی مشکوک شدند و حرکات او را تحت نظر قرار دادند. چند دقیقه بعد این فرد با سوءاستفاده از لباس نظامی که بر تن داشت و استفاده از بی‌سیم و دستبند، اقدام به اخاذی از شهروندان کرد.طرهانی گفت: بلافاصله مأموران اقدام به دستگیری وی کردند و از این فرد تجهیزاتی شامل بی‌سیم شرکتی، دستبند، چاقو و کمربند کشف شد. در تحقیقات انجام شده متهم به ۷ فقره اخاذی و سرقت به همین شیوه اعتراف کرد و تاکنون یک مالباخته شناسایی شده است.
 
مرگ تعمیرکار لودر در سقوط به دره
 یکی از تعمیرکاران لودر معدن زغال‌سنگ داربیدخون زرند حین تعمیر یک دستگاه لودر و سقوط آن از ارتفاع در خارج از تونل، جان خود را از دست داد.
 سیدرضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند به ایرنا گفت: تعمیرکار معدن زغال سنگ داربیدخون زرند بازنشسته بود که گاهی برای تعمیر لودر با این معدن همکاری داشته است.
 وی با بیان اینکه تعمیرکار به تنهایی در منطقه در حال انجام تعمیرات روی لودر بوده است، اظهار داشت: این لودر به هر دلیلی رها شده و لودر و تعمیرکار با یکدیگر به درون دره پرتاب شده‌اند. کارشناسان اداره کار در حال بررسی علت حادثه هستند اما آنچه از ظواهر پیداست، اشتباه از سوی تعمیرکار رخ داده است.
 
کشف 15 تن سیلیس قاچاق از یک کامیون
  کامیون حامل ۱۵ تن سنگ سیلیس که از جاده فرعی روستایی در همدان قاچاق می‌شد با تلاش پلیس کشف و توقیف شد.
 سرهنگ هادی نجفی صالح فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: روز جمعه و حین گشتزنی مأموران پاسگاه آبشینه یک دستگاه کامیون را در جاده‌های فرعی روستایی مشاهده کردند که با توجه به سابقه قاچاق سنگ سیلیس از این منطقه کامیون متوقف و در بازرسی اولیه مشخص شد کامیون حاوی چند تن سنگ بوده که پس از انتقال و توزین مشخص شد حاوی ۱۵ تن سنگ سیلیس است که با تشکیل پرونده و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی