حملات سایبری و ایجاد شرایط اضطراری، وحشت را در سرزمین‌های اشـــغــالی فراگــیــر کـــرده است

سایـه مــرگ بر سر اســـــرائیــــــل

رژیم صهیونیستی به طور جنون‌آمیز و بدون محاسبات، راهبرد ترور خود علیه فرماندهان و مقامات ارشد مقاومت را توسعه می‌دهد تا از این رهیافت بتواند برای پاسخگویی به انتظارات داخلی دستاوردسازی کند. این در حالی است که به اعتراف مفسران و مقامات داخلی رژیم،‌ سیاست‌های کنونی کابینه در قبال گسترش درگیری‌ها نه تنها مزیتی را برای اسرائیل دربر نخواهد داشت که موجب افزایش هزینه‌کردهای نظامی، سیاسی،‌ امنیتی و اقتصادی و گسترش تنش‌ها در منطقه خواهد شد و افق روشنی نیز در سایه این نوع تصمیمات وجود نخواهد داشت. بنابراین ماحصل آنچه که رژیم صهیونیستی در حال کاشت آن با ابزارهای کشتار و نسل‌کشی است، در نهایت به آشفتگی و تشویش پایدار ختم خواهد شد که بقای اسرائیل را با خطر نابودی مواجه خواهد ساخت.

حمله سایبری به فرودگاه بن‌گوریون
روز گذشته شبکه خبری المیادین گزارش داد منابع صهیونیستی از هک شدن سایت رسمی فرودگاه بن گوریون در اراضی اشغالی که به دلیل حمله سایبری از دسترس خارج شده است، خبر دادند. رسانه‌های عبری از لغو تعداد زیادی پرواز در فرودگاه بن گوریون خبر دادند. بنابراین گزارش، این حملات در شرایطی علیه فرودگاه بن گوریون شدت گرفته که این فرودگاه مملو از انبوهی از مسافرانی است که قصد خروج از اراضی اشغالی را در پی اوضاع ناآرام آنجا دارند. پیش‌تر نیز، نیویورک تایمز اعلام کرد شرکت‌های هواپیمایی لوفت‌هانزا، سوئیس، اتریش، هند و دو شرکت هواپیمایی امریکایی دلتا و یونایتد همه پروازهای خود را به مقصد تل‌آویو لغو کردند.
این روزنامه اشاره کرد که روز پنجشنبه ۱۸ پرواز به مقصد فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون در تل آویو لغو شده است. از سوی دیگر، خطوط هوایی ایتالیا ITA Airways در سایت اینترنتی خود از لغو تمامی پروازها به مقصد تل‌آویو تا ششم ماه آگوست جاری خبر داد. شبکه 12 رژیم صهیونیستی نیز با تأیید از کار افتادن پایگاه اینترنتی فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو، مدعی شد که این خلل به علت فشار زیاد در نتیجه هجوم مسافر صورت گرفته است.

 التهاب دمل سیاسی
فضای متشتت سیاسی و جدال‌های لفظی بین مقامات رژیم صهیونیستی همزمان با تحولات و وقایع جدید شکل دیگری به خود می‌گیرد. در همین رابطه، روز گذشته یائیر گولان، رئیس حزب کارگر اسرائیل از رؤسای امنیتی این رژیم خواست در صورت کارشکنی‌های نتانیاهو در تبادل اسرا با مقاومت فلسطین که وی آن را «تخریب عامدانه» نامید، علناً با نخست وزیر برخورد کنند. علاوه بر آن، در روزهای اخیر اختلافات میان نتانیاهو، یوآو گالانت و مقامات ارشد امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به دلیل مذاکرات بر سر توافق تبادل اسرا با حماس، بویژه با افزایش اعتراضات صهیونیست‌ها که از نتانیاهو خواستار تسریع در انعقاد توافق هستند، تشدید شده است. در همین رابطه روز گذشته سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع مطلع به افشای طرح جدید نتانیاهو پرداخت. این رسانه فاش کرد که نتانیاهو پس از بازگشت از واشنگتن قصد داشت تا یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم را از سمتش برکنار کند، اما ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و فؤاد شکر، فرمانده جهادی حزب‌الله در بیروت برنامه نتانیاهو را به تعویق انداخت. این سازمان گزارش داد که نتانیاهو همچنین در حال بررسی برکناری هرتزی ‌هالوی، رئیس ستاد ارتش و رونن بار، رئیس آژانس امنیت داخلی شاباک است. طبق گفته منابع مذکور، هدف نتانیاهو از برکناری‌ها این است که فضا را برای دیگر شخصیت‌ها در سطوح نظامی و امنیتی باز کند که در راستای اجرای اوامر و اهداف وی عمل کنند. پیش‌تر روزنامه «یسرائیل هیوم» گزارش داده بود که نتانیاهو درصدد برکناری گالانت است، اما از ترس تشدید تظاهرات جرأت این اقدام را ندارد.
 
ترور، همچنان تنها مفر رژیم صهیونیستی
روز گذشته رژیم صهیونیستی همزمان با حملات گسترده و متداوم علیه مردم و غیرنظامیان، ترور چند فرمانده مقاومت فلسطین را در دستور کار خود قرار داد. بر همین اساس در کنار کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از مردم طی حملات پهپادی و موشکی، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند «هیثم بلیدی» یکی از فرماندهان گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در حمله رژیم صهیونیستی به خودرویی در نزدیکی طولکرم در شمال کرانه باختری به شهادت رسید. این خودرو در حال انتقال تعدادی از اعضای مقاومت بود. از سوی دیگر، حزب‌الله لبنان نیز طی بیانیه‌ای از شهادت یکی از رزمندگان خود به نام علی نزیه عبدعلی ملقب به «جون» خبر داد. این بیانیه پس از آن صادر شد که یک دستگاه خودرو در جاده «البازوریه» به «جیلو» در جنوب لبنان هدف حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت. در این حمله، یک لبنانی شهید و ۲ نفر دیگر مجروح شدند. علاوه بر گزارش‌های فوق، منابع خبری از حمله پهپاد رژیم صهیونیستی به یک خودرو در رجاله دمشق_ بیروت خبر می‌دهند.
شرایط اضطراری رژیم صهیونیستی
در پی تهدیدات حزب‌الله لبنان مبنی بر حملات تلافی‌جویانه سنگین و عمیق به خاک سرزمین‌های اشغالی به دنبال شهادت فؤاد شکر و همچنین احتمال حمله گسترده موشکی ایران، مراکز درمانی و بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمدند. به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که چندین بیمارستان آماده انتقال بیماران به پارکینگ‌های زیرزمینی برای انجام اقدامات درمانی هستند. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی برای درگرفتن درگیری و پذیرش زخمی‌های احتمالی و تخلیه مراکز بهداشتی در زیر آتش آماده هستند. از سوی دیگر، روزنامه عبری معاریو نوشت ارتش رژیم صهیونیستی همچنین تصمیم گرفته مرخصی تمام واحدهای رزمی و تشکیلات آموزشی را لغو کرده و دامنه فعالیت کارخانه‌ها در شمال اسرائیل را تا ۴۰ کیلومتری مرز لبنان کاهش دهد. این روزنامه عبری با اشاره به باز شدن در‌های پناهگاه‌ها در شهر تل‌آویو طی چند روز گذشته، از تلاش‌های رژیم صهیونیستی جهت آمادگی برای پاسخ احتمالی محور مقاومت به ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خبر داد. همچنین این روزنامه عبری نوشت: «اسرائیل جهت آمادگی برای پاسخ گسترده‌ای به خطوط برق و مخابرات، در بالاترین حالت آماده‌باش است و در این راستا بیمارستان‌های بزرگی به سوخت و دستگاه‌های تولید برق مجهز شده و پارکینگ خودروها جهت استفاده از آنها به عنوان بیمارستان‌هایی مستحکم تخلیه شدند.»
 
تقلای «شریک آهنین» رژیم صهیونیستی
با افزایش سطح تنش و احتمال گسترش درگیری‌ها در منطقه، روز گذشته پنتاگون اعلام کرد ایالات متحده تجهیزات نظامی بیشتری را در غرب آسیا مستقر خواهد کرد. سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای عنوان کرد: «وزیر دفاع لوید آستین دستور تغییراتی را در وضعیت تجهیزات نظامی ایالات متحده جهت بهبود محافظت از نیروهای امریکایی داده تا بدین ترتیب هم حمایت از اسرائیل را افزایش دهد و هم اینکه اطمینان حاصل کند ایالات متحده آماده پاسخ‌دهی به پیشامدهای مختلف در منطقه است.» خبرگزاری آناتولی به نقل از سخنگوی پنتاگون گزارش کرد: «گروه ضربتی ناو هواپیمابر یواس‌اس آبراهام لینکلن جایگزین گروه ضربتی ناو هواپیمابر یواس‌اس تئودور روزولت در منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی خواهد شد و رزمناوها و ناوشکن‌های مجهز به دفاع موشکی بالستیک اضافی به مناطق فرماندهی اروپایی و فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعزام خواهند شد.» به گفته یک مقام امریکایی، دو ناوشکن نیروی دریایی امریکا از طریق دریای سرخ به سمت دریای مدیترانه خواهند رفت. یکی از دو ناوشکن امریکایی ممکن است در صورت لزوم در دریای مدیترانه باقی بماند.
سخنگوی پنتاگون تأکید کرد: «ایالات متحده شدیداً روی تنش‌زدایی در منطقه متمرکز شده و خواستار آتش‌بس برای آزادی اسرا و خاتمه جنگ غزه است.»

جستجو
آرشیو تاریخی