صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

در احکامی از سوی دکتر پزشکیان
قائم‌پناه و ظریف، معاون رئیس‌جمهور شدند
مسعود پزشکیان در حکمی «محمدجعفر قائم‌پناه» را به عنوان معاون امور اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری منصوب کرد. به گزارش ایرنا، معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس اولین دوره شورای شهر کرمانشاه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، عضویت در انجمن اسلامی و مسئول اعزام دانشجویی به جبهه‌های جنگ تحمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جمله سوابق دکتر قائم‌پناه است. رئیس‌جمهور همچنین محمدجواد ظریف، وزیر خارجه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم را به عنوان معاون راهبردی خود و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری منصوب کرد. ظریف پیش از این در حکمی به عنوان رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم منصوب شده بود.
 
پیام تبریک پزشکیان
به همتای سوئیسی
دکتر پزشکیان همچنین در پیامی به خانم «وئولا آمهرد»، رئیس‌جمهور کنفدراسیون سوئیس فرارسیدن روز ملی کنفدراسیون سوئیس را به وی و مردم کشورش تبریک گفت. وی مناسبات دوستانه و تاریخی دو کشور با قدمت بالغ بر یکصد سال را فرصتی ارزشمند برای ترسیم افق‌های نوین همکاری جمهوری اسلامی ایران و کنفدراسیون سوئیس بر پایه منافع و احترام متقابل دانست. رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد، در افق پیش‌ رو مناسبات دو کشور در چهارچوب نقشه راه روابط بیش از پیش گسترش یابد.
 
معاون اول رئیس‌جمهور:
جلسات تعیین کابینه
در حال انجام است
محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور به روند تعیین وزرای کابینه اشاره کرد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«جلسات تعیین و معرفی کابینه در حال انجام است. ان‌شاءالله امیدوار هستیم قبل از اینکه به ضرب‌الاجل قانونی برسیم، آقای رئیس‌جمهور کابینه را که از افراد شایسته خواهند بود، معرفی کند و در این بین شایستگی افراد اولویت اصلی است.»
 
باقری در گفت‌و‌گو با همتایان منطقه‌ای و گوترش:
عدالت را در قبال اسرائیل
اجرا خواهیم کرد
علی باقری پس از ترور رئیس فقید دفتر سیاسی حماس، اسماعیل هنیه، در گفت‌وگوی تلفنی با وزرای خارجه روسیه، قطر، عربستان سعودی، ترکیه، مصر، عمان، اردن، الجزایر، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در تهران، اعلام کرد که ایران مصمم به استفاده از حق ذاتی و مشروع خود برای اقدام پشیمان‌کننده و قاطع علیه رژیم صهیونیستی است تا «دیوانگی مستمر» این رژیم به «پشیمانی ابدی» منجر شود. هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه  در گفت و گو با باقری گفت: از ابتکار مشروع و دیپلماتیک ایران برای برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی حمایت کامل می‌نماییم و ترکیه نیز در شهادت این رهبر برجسته مقاومت فلسطین عزادار است. سرپرست وزارت امور خارجه ایران همچنین در نامه‌های ارسالی جداگانه به دبیران‌ کل سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و رئیس شورای امنیت، نوشت «جمهوری اسلامی مصمم به اتخاذ هرگونه اقدام لازم در جهت دفاع از امنیت ملی و حاکمیت خود علیه متجاوزان خواهد بود.» سرپرست وزارت امور خارجه همچنین در گفت‌و‌گو با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد اشاره و اقدام برخی کشورهای اروپایی در همراهی با امریکا در جلوگیری از محکومیت ترور شهید هنیه از سوی شورای امنیت را تقبیح کرد.
 
تشییع پیکر شهیدالقدس
«میلاد بیدی»
 شامگاه چهارشنبه گذشته رسانه‌ها خبر دادند که میلاد بیدی از مستشاران نظامی ایران در جبهه مقاومت، طی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به محل سکونت فرمانده نظامی ارشد حزب‌الله لبنان سیدفؤاد علی شکر(سیدمحسن) به شهادت رسیده است. پنجشنبه گذشته نیز پیکر شهید بیدی پیش از انتقال به ایران، در حرم حضرت زینب(س) از سوی همرزمانش در جبهه مقاومت تشییع شد.  گفتنی است، مراسم تشییع پیکر شهیدالقدس میلاد بیدی امروز از ساعت ۹ صبح در محله مسعودیه تهران برگزار و پیکر مطهر این شهید والامقام پس از ادای نماز در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی