صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

مرگ 5 دانش‌آموز در تصادف اتوبوس با قطار
راننده اتوبوس مدرسه پس از برخورد با قطار باری که منجر به مرگ 5 کودک شد از ترس فرار کرد. در برخورد اتوبوس مدرسه با قطار در آفریقای جنوبی، ۵ دانش‌آموز کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش الجزیره، وزارت حمل و نقل آفریقای جنوبی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصادف یک اتوبوس مدرسه و یک قطار باری در یک گذرگاه در میدلبورگ مپومالانگا استانی در شرق آفریقای جنوبی رخ داد. این اداره تأیید کرد که در این حادثه پنج کودک جان خود را از دست داده و ۲۰ کودک بشدت مجروح شده‌اند. مقامات انتظامی گفتند که راننده اتوبوس پس از تصادف از محل متواری شده و راننده و خدمه قطار هیچ آسیبی ندیدند. علت حادثه در دست بررسی است.

سیل ویرانگر کره شمالی را زیر آب برد
وقوع سیل تابستانی در شمال شرق کره شمالی باعث تخریب دست کم 4100 خانه، ساختمان‌های عمومی، تأسیسات زیربنایی، جاده‌ها و ‌خطوط آهن شده است و همچنین بیش از 3 هزارهکتار از اراضی کشاورزی را تخریب کرده است. گفته می‌شود 5 هزارنفر که در مناطق سیل‌زده گرفتار و محبوس بودند با عملیات هوایی و زمینی نجات یافتند. درحالی‌که تنش‌ها میان شمال و جنوب در شبه جزیره کره از دو ماه پیش بر سر تبلیغات مرزی کره جنوبی و ارسال بالن‌های زباله از شمال به همسایه جنوبی بشدت افزایش یافته موضوع جابه‌جایی مین‌های مرزی به وسیله سیلاب و انفجار آنها در مناطق مسکونی به نگرانی میان دو طرف دامن زده است. رئیس صلیب سرخ کره جنوبی ضمن ابراز همدردی عمیق خود با پیونگ یانگ گفته که سئول آماده گفت‌و‌گو درباره میزان و نوع کمک‌های مورد نیاز است و«انتظار دارد کره شمالی فوراً به این پیشنهاد پاسخ دهد.»

4 کشته در انفجار ساختمان مسکونی
انفجار گاز در یک ساختمان مسکونی 5 طبقه در شهر «نیژنی تاگیل»، قسمت‌هایی از ساختمان را ویران کرد و این حادثه ۴ فوتی داشته است.
منابع خبری روس اعلام کردند ۱۵ نفراز داخل ساختمان نجات داده شدند که هفت تن از آنان کودک هستند. وزارت بهداشت این کشور نیز پیش‌تر گزارش داده بود۱۰ نفر از نجات‌یافتگان به بیمارستان منتقل شده‌اند که بنابر اعلام مقامات بیمارستانی، حال پنج تن از آنها وخیم است. این حادثه اواخر روز پنج‌شنبه به وقت محلی رخ داده است و براثرانفجار، ۲ ورودی این ساختمان پنج‌طبقه فرو ریخت.

خلبان در سقوط هواپیما کشته شد
سقوط هواپیمای کوچک در هلند منجر به کشته شدن خلبان شد.
به گزارش یورونیوز، یک هواپیمای کوچک در بزرگراهی در نزدیکی روستایی در جنوب استان برابانت شمالی هلند سقوط کرد که منجر به کشته شدن خلبان آن شد.
مقامات ایمنی منطقه روز پنجشنبه اعلام کردند خلبان که تنها سرنشین هواپیما بود در محل حادثه جان باخت. به گفته رسانه‌های هلندی، این هواپیما احتمالاً یک هواپیمای کوچک تک موتوره بوده و در مسیر بردا به روزندال سقوط کرده است. دود بزرگی از محل سقوط تا کیلومترها قابل مشاهده بود. به دلیل پراکنده شدن آوار در سطح جاده، بزرگراه از دو جهت بسته شده است. علت سقوط این هواپیما همچنان نامشخص است و نیروهای اورژانس تحقیقات خود را در محل ادامه می‌دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی