خبر

رضاییان محبوب کنفدراسیون فوتبال آسیا
رامین رضاییان یکی از بازیکنان محبوب از نظر کارشناسان فوتبال آسیا محسوب می‌شود. طی روزهای گذشته بارها مطالبی در توصیف این بازیکن که تازه به خدمت استقلال آمده، منتشر شده است. چند روز پیش صفحه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصویری از رضاییان با لباس تیم ملی ایران منتشر کرد. قبل از آن نیز بابت گلی که رضاییان به تیم ملی ولز زده بود مطالب متعددی را خوانده بودیم اما تازه‌ترین موضوعی که درباره رضاییان منتشر شده اختصاص دارد به ضربات کاشته دقیقی که این بازیکن به توپ می‌زند. فیلمی از گل او با پیراهن تیم فوتبال سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا منتشر شده و سؤالی زیر این فیلم نوشته شده با این مضمون که آیا رضاییان بهترین کاشته‌زن فوتبال ایران است؟ همین سؤال به وضوح نشان می‌دهد که تا چه اندازه رضاییان از نظر کارشناسان فوتبال در قاره آسیا بازیکن مهمی تلقی می‌شود. قطعاً در جریان بازی‌های لیگ برتر نیز وضعیت این بازیکن به طور دقیق مورد بررسی و کنکاش قرار خواهد گرفت.
 

جریمه 200 میلیونی پرسپولیس تأیید شد
کمیته استیناف فدراسیون فوتبال جریمه 200 میلیون تومانی باشگاه پرسپولیس را تأیید کرد. در رأی مربوطه آمده است: «در خصوص استیناف باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران نسبت به رأی کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم بر محکومیت باشگاه تجدیدنظرخواه به پرداخت مبلغ دو میلیارد ریال جریمه نقدی بدلیل عدم رعایت معیارهای درجه B آیین‌نامه صدور مجوز باشگاهی به لحاظ ارتکاب تخلفات منعکس در پرونده نظر به اینکه به موجب بند ج ماده 6 دستورالعمل جرایم آیین‌نامه صدور مجوز باشگاهی رأی صادر قطعی می‌باشد لذا قرار رد درخواست تجدیدنظرخواهی صادر و اعلام می‌گردد رأی صادره قطعی است.»


سسما در انتظار عقد قرارداد با استقلال
قرار بود یوسو سسما در اردوی ترکیه به جمع اردونشین‌ها ملحق شود اما در بازگشت این مربی اسپانیایی به تمرینات استقلال تأخیر ایجاد شده است. در تازه‌ترین مذاکراتی که میان سسما و باشگاه استقلال انجام شده، مقرر گردیده میان دو طرف توافقات مالی تازه‌ای انجام شود و بعد از آن سسما در تمرینات استقلال آفتابی شود. البته این به معنای قطع همکاری مربی اسپانیایی با استقلال نیست. این مربی از زمانی که تمرینات استقلال شروع شده از طریق فضای مجازی با جواد نکونام در تماس است و تمرینات تیمش را به دقت تحت نظر دارد و وضعیت بدنی بازیکنان را با توجه به اطلاعات رسیده از سوی کادر فنی مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در واقع سسما مانند فصل قبل به طور غیر مستقیم در حال همکاری با کادر فنی استقلال است و تلاش می‌کند این تیم را به لحاظ بدنی آماده و مهیای حضور در مسابقات کند.


جای سرلک در لیست قرمزها محفوظ است
میلاد سرلک هافبک دفاعی پرسپولیس که در نقل و انتقالات زمستانی فصل قبل برای گذراندن خدمت سربازی راهی ملوان شد، خیلی در این تیم به میدان نرفت. سرلک که هنوز با پرسپولیس قرارداد دارد، هنوز چند ماه از خدمت سربازی‌اش مانده و باید در تمرینات ملوان حاضر شود.
سرلک که می‌خواهد دوباره به پرسپولیس برگردد، قصد دارد با گرفتن کفالت پدرش چند ماه زودتر از موعد مقرر معافیت خود را دریافت کند و به جای ملوان در تمرینات پرسپولیس شرکت کند. در حال حاضر و با در نظر گرفتن اینکه احتمالاً مهدی عبدی و احمد گوهری از جمع سرخ‌ها جدا خواهند شد لیست بزرگسال پرسپولیس چهار جای خالی دارد که ظاهراً یک جا برای سرلک در نظر گرفته شده و جای او در فهرست تیم محفوظ است.


تست پزشکی کاکوتا در تهران
مسئولان باشگاه استقلال قصد داشتند، تست‌های پزشکی کاکوتا را در ترکیه انجام دهند تا همان‌ها وضعیت این بازیکن را به دقت مورد بررسی قرار دهند اما در نهایت مقرر شد این بازیکن همراه کاروان استقلال به تهران بیاید و در ایفمارک تست پزشکی بدهد. گفته شده هزینه‌های پزشکی در ترکیه بالا است و باشگاه استقلال برای جلوگیری از خرج‌های اضافه چنین تصمیمی اتخاذ کرده است. با این حال حتی اگر تست پزشکی این بازیکن در تهران نیز انجام شود، حضور این بازیکن را در استقلال باید قطعی دانست و این بازیکن اهل کنگو فصل بعد در استقلال حضور خواهد داشت و در پست وینگر بازی خواهد کرد.


کنت و فولاد در بن‌بست
کریستوفر کنت که یک فصل دیگر از قراردادش با فولاد خوزستان باقی مانده در لیست مازاد یحیی گل‌محمدی سرمربی قرمزپوشان قرار گرفته اما هنوز قراردادش را فسخ نکرده است. دروازه‌بان اتریشی فولاد در روزهای گذشته در اردوی این تیم در تهران حضور داشت اما همراه قرمزپوشان به امارات سفر نکرد. مسئولان فولاد مذاکراتی را با کنت برای فسخ قرارداد داشتند، اما این دروازه‌بان راضی به این مسأله نشده و اعلام کرده برای فسخ قرارداد همه پول خود را دریافت خواهد کرد. کنت برای انجام مذاکرات جدید با فولادی‌ها تهران را به مقصد اهواز ترک کرد. این دروازه‌بان همچنان بر موضع خود مبنی بر دریافت تمام مبلغ قراردادش در فصل جدید پافشاری دارد و در جلساتی که با مدیران باشگاه در اهواز خواهد داشت نیز این مسأله را اعلام خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی