از گوشه و کنار ایران

دستگیری قاتل امام جماعت مسجد لاهیجان
عامل قتل امام جماعت مسجدی در شهرستان لاهیجان در کمتر از 20 دقیقه بعد از جنایت دستگیر شد.
سرهنگ حمید محمدی نسب فرمانده انتظامی لاهیجان در تشریح این خبر گفت: شامگاه سه‌شنبه به دنبال خبر یک درگیری در یکی از خیابان‌های شهرستان لاهیجان، مأموران انتظامی برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند و مشخص شد مردی حدوداً ۷۰ ساله بر اثر ضربات سلاح سرد مجروح و به بیمارستان منتقل شده اما پس از انتقال به بیمارستان در اثر شدت جراحات وارده فوت کرد. برابر بررسی‌های انجام شده مشخص شد که مقتول حجت‌الاسلام والمسلمین ادیب امام جماعت مسجد «آقا سید حسین» شیشه گران لاهیجان بود. با شناسایی متهم ۴۰ ساله وی که با اطلاع از مرگ مقتول با خودزنی قصد خودکشی داشت با حضور بموقع پلیس دستگیر و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد. متهم انگیزه خود را از قتل اختلافات شخصی با مقتول اعلام کرد.

بخشش زندانی 10 ساعت قبل از قصاص
زندانی محکوم به قصاص 10 ساعت قبل از اجرای حکم از سوی اولیای دم بخشیده شد.
ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در سال ۱۴۰۰ فردی مرتکب قتل عمدی شده بود که حکم قصاص وی صادر شد و با تأیید دیوان عالی کشور در آستانه اجرا قرار داشت که با تلاش هسته‌های جهادی بخشایش ۱۰ ساعت قبل از اجرای حکم، اولیای دم از حق خود گذشته و به محکوم فرصت دوباره زندگی بخشیدند.

خودکشی پدر بعد از قتل همسر و 3 فرزندش
مرد جوان پس از قتل عام خانواده‌اش خود را نیز حلق آویز کرد و جان باخت.
سرهنگ«مجید عسکری نیا» فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان با اشاره به جزئیات این خبر اظهار داشت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰، در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه، یک فقره قتل خانوادگی در منطقه همدانک بهارستان به پلیس اعلام شده بود. همزمان با حضور مأموران در محل و شروع تحقیقات مشخص شد پدر ۳۹ ساله خانواده به دلایلی نامعلوم ۳ فرزند خود را که دو دختر یک و ۱۶ساله و پسری ۱۰ ساله بودند با روسری خفه کرده و سپس همسرش را با کوبیدن به دیوار به قتل رسانده است.
فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان افزود: این فرد در اقدامی جنون‌آمیز پس از قتل اعضای خانواده‌اش، خود را نیز در حیاط خانه حلق آویز کرده که تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس آگاهی در این زمینه ادامه دارد.

کشف داروهای قاچاق از خودروی واژگون شده
راننده خودروی حامل داروهای غیرمجاز کمیاب وقتی پلیس را در تعقیب خود دید اقدام به فرار کرد اما واژگون و روانه بیمارستان شد.
ســــردار«علـــــــی ابراهیمی» فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان تاکستان حین کنترل خودروهای عبوری در آزادراه«قزوین-زنجان» به یک دستگاه خودروی سواری پژو 206 که با پلاک مخدوش در حال تردد بود مشکوک شدند و دستور توقف آن را صادر کردند. راننده خودرو به محض مشاهده مأموران با افزایش سرعت و رانندگی پرخطر و حادثه ساز قصد متواری شدن داشت که در تعقیب و گریز پلیسی به دلیل ناتوانی در کنترل خودرو و سرعت زیاد با نیوجرسی‌های وسط آزادراه برخورد کرده و واژگون شد. راننده توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد و در بازدید از خودرو 3 هزار و 377 قلم داروی قاچاق که فاقد هرگونه مجوز گمرکی و تأییدیه وزارت بهداشت بود کشف شد.
سردار«ابراهیمی» بیان داشت: داروهای کشف شده جزو داروهای کمیاب و حیاتی برای بیماری‌های صعب العلاج بوده که به صورت غیرقانونی تهیه شده است و خانواده‌های این بیماران به ناچار با قیمت‌های بالا می‌بایست تهیه کنند.

سرقت 2 میلیاردی از کارخانه ریسندگی
سارق سابقه‌دار که چهار هزارمتر کابل برق را از کارخانه ریسندگی یزد سرقت کرده بود دستگیر شد.
سردار «عباسعلی بهدانی فرد» فرمانده انتظامی استان یزد در تشریح این خبر اظهار کرد: به دنبال سرقت چهار هزار متر کابل برق فشارقوی از یک کارخانه ریسندگی در شهر یزد به ارزش ۲۰ میلیارد ریال به دلیل حساسیت، موضوع ضمن هماهنگی با مرجع قضایی به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت. ضمن بررسی محل‌های سرقت، مشخص شد سارق که از مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار بوده با شیوه و شگرد تخریب، اقدام به سرقت کرده و از محل متواری شده است. با استفاده از اقدامات فنی و اطلاعاتی، سارق به همراه مالخر مربوطه شناسایی و طی عملیات ضربتی، دستگیر شد.

حفاری در خانه برای رسیدن به گنج
 باند چهار نفره حفاران غیرمجاز که در یک منزل مسکونی در یکی از روستاهای اسدآباد دنبال گنج بودند، دستگیر شدند.
کامران اکبری شایگان مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسدآباد اظهار کرد: در پی اعلام گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از منازل مسکونی روستاهای بخش مرکزی اسدآباد با تلاش عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان و پاسگاه انتظامی یوسف آباد با هماهنگی مقام‌ قضایی باند چهار نفره که به قصد دستیابی به اشیای تاریخی اقدام به حفاری غیرمجاز در این منزل مسکونی کرده بودند، دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند. از این تیم چهار نفره حفاران غیر مجاز سه نفر افغانستانی و یک نفر از اهالی همان روستا بوده است.
اکبری شایگان در ادامه تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون با احتساب این تیم چهار نفره تعداد ۱۰ حفار غیرمجاز در این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند. تمامی حفاران غیر مجاز دستگیر شده در منازل خود نسبت به حفاری غیرمجاز مبادرت داشته‌اند و در محدوده آثار تاریخی نبوده است.

دستگیری قاتل در دهکده ساحلی
پسر جوان که در یک درگیری در شهرستان بندر انزلی مرتکب قتل شده بود در کمتر از 24 ساعت دستگیر شد.
سرهنگ «امیر وهاب‌زاده »فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی گفت: با اعلام خبر درگیری چند نفر و قتل یکی از این افراد به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مأموران کلانتری 12 پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند. در ادامه تحقیقات گسترده محل اختفای متهم در روبه‌روی دهکده ساحلی شناسایی و متهم در کمتر از 24 ساعت دستگیر شد. متهم 20 ساله انگیزه خود را اختلاف شخصی با مقتول عنوان کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی