صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و دو - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و دو - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار

توزیع اسلحه غیرمجاز توسط
باند در سایه وزیر امنیت اسرائیل
تحقیقات پلیس نظامی رژیم صهیونیستی از فعالیت یک باند با همکاری کارمندان وزارت امنیت اسرائیل به ریاست وزیر آن، ایتامار بن گویر پرده برداشته که با دریافت رشوه مجوز حمل سلاح صادر می‌کرده است. به نوشته روزنامه هاآرتص، بن گویر در حالی افرادی از جمله کارمندان دفتر خودش و نزدیکانش و همچنین کارمندان «کنیست» را برای این کار منصوب کرده که هیچیک از آنان دارای اختیار قانونی برای تأیید مجوز حمل سلاح نیستند. گفته می‌شود این وزارتخانه تروریستی رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون بیش از 150هزار مجوز حمل سلاح صادر کرده است.

 

الجزایر سفیرش را از فرانسه فراخواند
دولت الجزایر در اعتراض به حمایت فرانسه از طرح مراکش در مورد خودمختاری در منطقه صحرای غربی، سفیرش را از پاریس فراخواند. وزارت خارجه الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت تصمیم گرفت سفیر خود در فرانسه را فوراً خارج کند و کاردار از این پس مسئولیت نمایندگی دیپلماتیک الجزایر در فرانسه را بر عهده بگیرد.  این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که فرانسه اعلام کرد از طرح دولت مراکش درمورد برقراری دولت خودمختار در منطقه صحرای غربی حمایت می‌کند. مراکش صحرای غربی را قلمرو خود می‌داند، اما جبهه پولیساریو مورد حمایت الجزایر خواهان یک کشور مستقل در آنجا است.

 

مجموع کمک‌های امنیتی امریکا به اوکراین اعلام شد
وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱، بیش از ۵۶.۱ میلیارد دلار «کمک امنیتی» به اوکراین داده شده است.  در سندی که توسط پنتاگون منتشر شد، مجموعه‌ای از مهمات برای دفاع هوایی، توپخانه، سیستم‌های خمپاره‌ای، موشک‌های ضد تانک و ضد کشتی، تانک‌ها، هلیکوپترها، پهپادها و مجموعه وسیعی از سخت‌افزارهای میدان نبرد فهرست شده است.
این در حالی است که پنتاگون بسته جدید ۱.۷ میلیارد دلاری را برای اوکراین تخصیص داده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی