صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و یک - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و یک - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

منابع عبری: طرح کابینه اسرائیل برای حمله گسترده به لبنان شکست خورده است

مخمصه در جبهه شمالی

گروه جهان/ به رغم خبرسازی‌های مقامات رژیم صهیونیستی و امریکا برای تخریب وجهه حزب‌الله نزد ساکنان غیریهودی مجدل الشمس و بهانه‌سازی برای یک حمله گسترده تلافی جویانه،  اما واقعیت های میدانی نشان می‌دهند که این طرح با شکست مواجه شده و مقامات امریکایی و صهیونیستی در تلاشی ناکام برای جبران حیثیت مخدوش شده و انکار نقش خود در این اتفاق، با اعتراف به محدود بودن حمله به لبنان، هراس خود از یک جنگ واقعی با حزب‌الله را به نمایش گذاشته‌اند. روز گذشته روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: بیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که کابینه کوچک اسرائیل پاسخ قوی به حزب‌الله را تصویب می‌کند که این امر به چندین روز نبرد منجر می‌شود که فراتر از قوانین درگیری باشد. این روزنامه افزود: کابینه اهداف حمله به لبنان را مشخص کرده و ارزیابی‌ها حاکی است که این پاسخ، محدود ولی قوی خواهد بود.
سی‌ان‌ان نیز به نقل از منابع آگاه متذکر شد که انتظار می‌‌رود اسرائیل پاسخ دهد ولی درصدد گسترش درگیری به سمت جنگی در مقیاس گسترده نیست. در خبر دیگری روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از دیپلمات‌های غربی نوشت: «تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از شعله‌ور شدن آتش جنگ منطقه‌ای انجام می‌شود و از جمله بر دولت لبنان فشار آورده می‌شود تا حزب‌الله را به توقف تشدید تنش‌ها متقاعد کند.» طبق گزارش منابع غربی، امریکا و فرانسه در تلاش هستند تا در پاسخ به حادثه مجدل شمس، اسرائیل را از هدف قرار دادن بیروت یا دیگر شهرهای بزرگ بازدارند.
اما این همه ماجرا نبود، روز گذشته حتی برخی منابع خبری خروجی جلسه کابینه امنیتی نتانیاهو برای چگونگی حمله به لبنان را زیر سؤال بردند. در همین رابطه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که احتمال حمله اسرائیل به حزب‌الله از ترس افشای آن به وزرای کابینه امنیتی و سیاسی ارائه نشده است. تمامی این اقدامات در حالی است که به گفته خبرنگار شبکه المیادین در مجدل شمس، ساکنان این منطقه نسبت به روایت حمله حزب‌الله به منطقه غیرمسکونی در مجدل الشمس دچار تشکیک شده و گفته‌اند کار حزب‌الله نبوده است. مسأله اما این است که در خود زنی صورت گرفته که صهیونیست‌ها آن را بهانه‌ای برای مظلوم‌نمایی کرده‌اند، هیچ یهودی‌ای کشته نشده؛ بلکه کشته‌ها از دروزی‌های جولان اشغالی هستند.

 

برش

پرده‌ای دیگر از
جنایات اسرائیل

روز گذشته رژیم صهیونیستی در تکمیل پازل نسل کشی خود به طور آشکارا مخزن آب در منطقه رفح را منهدم کرد. پس از این اتفاق، شهردار رفح اعلام کرد که منفجر کردن انبارهای اصلی آب در محله تل‌السلطان رفح جنایتی ضدبشری و ادامه سیاست مجازات جمعی است.  این جنایت ضدجنگی صهیونیست‌ها در حالی انجام می‌گیرد که فلسطینیان در نوار غزه با کمبود شدید آب مواجه هستند و در برخی مناطق اصلاً به آب آشامیدنی دسترسی ندارند.

جستجو
آرشیو تاریخی