صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و یک - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و یک - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران:

اخطاریه برای ساختمان‌های ناایمن کافی نیست

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر تشکیل پرونده قضایی برای ساختمان‌های حیاتی ناایمن بویژه بیمارستان‌ها در تهران، گفت: شهرداری در پیگیری وضعیت ساختمان‌های حیاتی ناایمن از جمله بیمارستان‌ها تنها به اخطاریه و ارسال کلی لیست به مدعی‌العموم قوه قضائیه اکتفا نکند.
مهدی بابایی در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: مدیریت بیمارستان‌های ناایمن باید به اخطارهای شهرداری تهران توجه لازم را داشته باشند، در غیر این صورت اگر حریقی در این ساختمان‌ها اتفاق بیفتد؛ مسئولیت مستقیم آن با شهرداری تهران است.
رئیس کمیته ایمنی شورای شهر همچنین تأکید کرد: بجز اخطاریه باید حتماً برای این ساختمان‌ها و بیمارستان‌های ناایمن پرونده قضایی مجزا تشکیل شود تا آنان مکلف به رعایت اصول ایمنی در ساختمان‌های خود شوند.
بابایی یادآور شد: وقتی پرونده قضایی شکل می‌گیرد باید از سوی قاضی تعیین تکلیف شود، یعنی بدون دلیل امکان مختومه شدن آن وجود ندارد، قاضی با روش‌های قانونی می‌تواند مدیریت ساختمان ناایمن را ملزم به رعایت اصول ایمنی کند.
به گفته‌ بابایی، در حال حاضر بیمارستان‌های امام خمینی، سینا، بوعلی، شهدای یافت‌آباد، فیاض‌بخش و رسول اکرم در لیست ساختمان‌های بحرانی از لحاظ ایمنی حریق قرار دارند که هنوز رفع خطر نشده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی