از گوشه و کنار ایران

راننده خواب‌آلود پژو دردسرساز شد
آمبولانس سازمان انتقال خون برای فرار از برخورد با خودروی پژو از جاده منحرف و واژگون شد.
دکتر مریم میرزاده، مدیرکل انتقال خون کرمانشاه گفت: یکی از ۲ دستگاه آمبولانس ون این سازمان هنگام مأموریت و زمانی که برای خون‌گیری سیار راهی شهرستان پاوه شده بود، در راه بازگشت در جاده سراب یاوری با یک دستگاه پژو که راننده آن خواب‌آلود بوده، رخ به رخ و به خاطر انحراف واژگون شد.
وی افزود: ۶ نفر از همکاران انتقال خون در این مأموریت حضور داشتند که یک نفر آنها از ناحیه دست دچار شکستگی شد. به گفته میرزاده، اداره انتقال خون استان کرمانشاه در مجموع ۲ دستگاه آمبولانس برای خون‌گیری سیار در اختیار دارد و این حادثه صدمه جدی به سرویس‌دهی سازمان وارد کرد.
 
پیگیری قضایی پرونده مرگ کوهنورد در ارتفاعات بجنورد
پرونده مرگ کوهنورد جوان که جسدش پس از ۲ روز در ارتفاعات دهگاه مرکز خراسان شمالی پیدا شد، برای پیگیری به دستگاه قضایی سپرده شد.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، خبر ناپدید شدن این کوهنورد ۳۳ ساله پنجم مرداد به این جمعیت گزارش شد. این فرد در ارتفاعات دهگاه بجنورد ناپدید شده بود که با استفاده از پهپاد و پس از ۲ روز جست‌وجو در مسیری بالاتر از چشمه پیدا شد.
سیدجواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: پیگیری‌‌های قضایی برای رسیدگی به موضوع مرگ این کوهنورد در حال انجام است و در ۲ محور رصد می‌شود. نخست اینکه گروه کوهنوردی خبر ناپدید شدن این کوهنورد را با تأخیر به جمعیت هلال احمر اعلام و در این زمینه کوتاهی کرده‌اند که از این رو موضوع از طریق پلیس در حال بررسی است و موضوع دیگر این است که در بررسی‌های اولیه سقوط از ارتفاع به عنوان یکی از علت‌های مرگ این کوهنورد در حال بررسی است. همچنین باید مشخص شود تیم کوهنوردی مجوز داشته یا خیر چرا که گروه‌های کوهنوردی حتماً برای صعود به کوه و ارتفاعات باید مجوزهای لازم را دریافت و نسبت به بیمه افراد اقدام کنند.
 
واژگونی کامیون حامل گاز پنتان
یک کامیون حامل گاز پنتان در شهرستان چوار ایلام واژگون شد. سرهنگ «ابوالفضل کهزادی» رئیس پلیس راهور استان ایلام گفت: پیش از ظهر دوشنبه یک کامیون حمل گاز پنتان از مسیر اصلی منحرف و واژگون شد که هرچند این حادثه موجب آسیب جانی یا آتش‌سوزی نشد اما با توجه به نشت گاز، احتمال بروز حادثه وجود داشت که کارشناسان اقدامات ایمنی را انجام دادند.
 
مأمور پلیس رشوه قاچاقچی سوخت را رد کرد
یکی از مأموران انتظامی وظیفه‌شناس و درستکار شهرستان خمیر، رشوه راننده متخلف را رد کرد. سرهنگ فرزاد ایجادی، رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: سروان محمدصادق شایانی یکی از مأموران انتظامی شهرستان خمیر حین کنترل خودروهای عبوری حوزه استحفاظی پاسگاه پهل به یک دستگاه خودرو کشنده مشکوک شده و آن را متوقف کرد.  در بررسی خودرو مشخص شد خودرو دارای باک غیراستاندارد و حامل سوخت قاچاق بوده که راننده خاطی برای رهایی و به منظور نادیده گرفتن موضوع، یک سکه طلای بهار آزادی به عنوان رشوه پیشنهاد کرد که این مأمور وظیفه‌شناس ضمن رد رشوه، مراتب را صورتجلسه و به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی و بازدید تخصصی از خودرو به پلیس آگاهی شهرستان معرفی کرد.
 
غرق شدن زن میانسال در دریاچه ارومیه
جسد زن میانسال که در دریاچه ارومیه غرق شده بود، توسط خانواده‌اش بیرون کشیده شد.  وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی در توضیح این خبر گفت: عصر یکشنبه طی تماس تلفنی مبنی بر غرق شدن یک زن میانسال در دریاچه ارومیه یک گروه اورژانس از پایگاه جزیره اسلامی به محل اعزام شد. در این حادثه یک زن 53 ساله در حوالی ورودی آق‌گنبد جزیره اسلامی غرق شده و جسدش روی آب شناور بود که توسط خانواده بیرون کشیده شد.  کارشناسان اورژانس، جسد زن میانسال را در مسیر انتقال به بیمارستان تحویل گرفتند که اقدامات درمانی مؤثر واقع نشده و جسدش را به پزشکی قانونی منتقل کردند.

3 کشته در برخورد پراید با گاردریل
تصادف یک دستگاه خودروی پراید با گاردریل در جاده رودان بندرعباس منجر به مرگ دو مرد و یک زن شد.
حسین مکرانی مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودان گفت: این حادثه ️ساعت ۱ و ۳۰ دقیقه بامداد دوشنبه در تماس با مرکز ۱۲۵ گزارش شد و بلافاصله تیم آتش‌نشانی با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند. عملیات رهاسازی به سرعت آغاز شد و بعد از ۳۰ دقیقه نیز به پایان رسید. ️در این حادثه تمامی سرنشینان خودرو که ۲ مرد و یک زن بودند، در دم جان باختند.
 
 سارقان سیم و کابل در نیر دستگیر شدند
۳ سارق حرفه‌ای که 40 فقره سرقت سیم و کابل مرتکب شدند در عملیات مأموران پلیس آگاهی شهرستان نیر دستگیر شدند. سردار جواد تقوی، فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل مخابراتی در حوزه استحفاظی شهرستان نیر، افزایش و هدفمندسازی گشتزنی‌های انتظامی در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت و مأموران هنگام گشتزنی در خروجی روستای اسلام‌آباد ۳ سارق حرفه‌ای را هنگام ارتکاب جرم مشاهده و آنها را در عملیات تعقیب و پلیسی دستگیر کردند. متهمان به ارتکاب ۴۰ فقره سرقت سیم و کابل مخابراتی اعتراف کرده و با دستور مرجع قضایی روانه زندان شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی