دیگه‌چه‌خبر؟

گزینه‌های خود را به پزشکیان معرفی می‌کنیم
 خبر اول اینکه، حدادعادل گفته رئیس‌جمهور منتخب درخواست کردند برای کابینه گزینه‌های پیشنهادی را معرفی کنیم. جریان اصولگرا هم تا قبل از تنفیذ و تحلیف پیشنهادهای خود را به او خواهد داد. این مهم است که آقای پزشکیان از جریان اصولگرا هم درخواست کرده که برای وزارتخانه‌های مختلف پیشنهاد بدهند. این‌طور گفتند که می‌خواهند حتی‌الامکان یک دولت اجماع ملی و وفاق ملی تشکیل بدهند که ما هم استقبال می‌کنیم.

پوشش رئیس جمهور یا کوشش رئیس جمهور؟
 خبر دیگر اینکه، روزهای اخیر برخی‌ها انتقادهایی را متوجه پوشش رئیس جمهور منتخب کرده‌اند، آن هم درحالی که خود رئیس جمهور منتخب توجهش را به کوشش خود و دولتش معطوف کرده است. در این باره، رضا کیانیان بازیگر مطرح سینما در اظهارنظری انتقادی از رئیس جمهور منتخب خواست در پوشش خود تجدیدنظر کند. کیانیان مشخصاً به پوشیدن کاپشن از سوی مسعود پزشکیان اشاره کرد و گفت که حالا شما منتخب و نماینده یک ملت هستید و باید به گونه دیگری لباس بپوشید. این بازیگر پیشنهاد کرد که رئیس جمهور منتخب به جای کاپشن فعلی خود، یک کت تابستانی بپوشد. کیانیان در بخشی از این انتقاد، کاپشن پزشکیان را با لباس رئیس دولت‌های نهم و دهم مقایسه کرد و گفت که ما از آن خاطره خوبی نداریم. این اظهارنظرها درباره لباس رئیس جمهور منتخب  که این روزها دارد به افراط هم می‌گراید، درحالی صورت می‌گیرد که اساساً توجه و نگاه مسعود پزشکیان به مسائل دیگری است. به نظر می‌رسد مهم‌ترین دغدغه رئیس جمهور منتخب تشکیل کابینه‌ای کیفی و متشکل از افراد کارآمد است. اما در همین حال، برخی از افراد بدون توجه به این ضرورت و مسائل مهم دیگری که در این باره مطرح است، مسائل حاشیه‌ای را در اولویت خود قرار داده‌اند. آن هم در شرایطی که پزشکیان در 20 سال گذشته به همین شیوه و با همین کاپشن زندگی کرده است. اما حالا که پس از پیروزی در انتخابات، رئیس جمهور منتخب تلاش دارد تا همچون دوره قبل از ریاست جمهوری زندگی کند و سلوک داشته باشد، گویا برخی اصرار دارند که او حتماً باید تغییر کند.
 
رایزنی سفیر ایران با یک مقام عربستان
در مورد ۲ حاجی بازداشتی
 شنیدیم که، سفیر تهران در ریاض در ارتباط با ۲ حاجی بازداشتی ایران با مدیر کل کنسولی وزارت خارجه عربستان دیدار و رایزنی کرد. علیرضا عنایتی روز سه‌شنبه در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: با مدیر کل کنسولی وزارت خارجه عربستان مفصل صحبت کردم. گفتم ما انتظار داریم ۲ بازداشتی ایرانی بزودی به ایران بازگردند و خانواده‌های آنها از نگرانی خارج شوند. گفتم موضوع بازداشت شدگان بین وزرای خارجه و در سطوح عالی وزارت امور خارجه مطرح و غالباً مشکل حل شده است. گفت این موضوع قطعاً مورد توجه ماست.

انسداد و ایمن‌سازی ۳۰۰ کیلومتر
از مرز‌های شرقی کشور
 دست آخر اینکه،  امیر سرتیپ دوم احمد اکبری فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل شمال شرق نیروی زمینی ارتش از اجرای عملیات فنی انسداد و ایمن‌سازی در نوار مرز‌های مشترک خراسان رضوی با افغانستان به طول ۳۰۰ کیلومتر خبر داد. طرح انسداد مرزهای شرق و شمال شرق کشور چندی است که با توجه به شدت گرفتن ورود اتباع غیرمجاز به کشور به صورت جدی توسط دولت و نیروهای مسلح پیگیری می‌شود. فرآیند انسداد مرزها با استفاده از ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در دست انجام است. البته این کار طبق یک اولویت‌بندی در حال پیگیری بوده و مسیرهایی که از طریق آنها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرد در اولویت هستند. لذا بخشی از این اولویت‌ نیز مرز افغانستان است.