صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و شانزده - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و شانزده - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۹

حوادث جهان

مرد خواب آلود وسط دریا بیدار شد
مرد ۵۸ ساله‌ای که نزدیک ساحل دریایی در بندر «نیو تایپه» روی تیوب پلاستیکی و رنگارنگ شنا خوابش برده بود، وقتی از خواب بیدار شد، خود را چند کیلومتر دورتر از ساحل و وسط دریا دید.
چندی پیش ماهیگیران یک قایق ماهیگیری که به سمت بندر نیوتایپه در حرکت بود، مردی را روی تیوب شنا- که بیشتر شبیه تیوب‌های بچگانه بود- دیدند.
آنها ابتدا حلقه نجات به طرف مرد پرتاب کردند و او را به سمت قایق کشیدند. مرد ضعیف و بدنش بشدت کم‌آب شده بود.
ماهیگیران بعد از اینکه آب فراوان به مرد دادند، به سمت ساحل حرکت کردند اما پیش از آن با اورژانس ساحلی تماس گرفته و مورد را گزارش دادند.وقتی قایق به ساحل رسید، مرد را بسرعت به بیمارستان منتقل کردند.مرد گرفتار در دریا که «هونگ نان» نام داشت به نجات‌دهنده‌های خود گفت که بعد از یک روز کاری سخت با تیوب شنا به ساحل بندر آمده بود تا کمی استراحت کند اما به‌دلیل خستگی زیاد به خواب عمیقی فرو رفته و وقتی بیدار می‌شود خود را وسط دریا می‌بیند.«هونگ نان» ۱۹ ساعت در دریا سرگردان بوده است تا سرانجام با کمک ماهیگیران نجات پیدا می‌کند. خوشبختانه او به‌دلیل اینکه بدنی ورزیده داشت چند ساعت بیشتر در بیمارستان نماند و به‌تنهایی از آنجا خارج شد.
 
مرد چینی با پهپاد مچ همسرش را گرفت
 مردی اهل چین، با استفاده از پهپاد کنترل از راه دور، همسرش را زمانی‌ که با رئیس خود در ساعات کاری به کلبه‌ای جنگلی رفته بود غافلگیر کرد.
مردی به نام جینگ که به همسرش مشکوک شده بود تصمیم گرفت با نوعی پهپاد که به‌منظور کارهای تبلیغاتی در دسترس است از کار همسرش سردرآورد. او بدون اینکه او یا همکارانش خبردار شوند پهپاد را بالای سر همسرش به پرواز درآورد و تمام حرکات همسرش را بیرون از محل کار زیر نظر گرفت.سرانجام جینگ یک روز همسرش را همراه با مردی مرموز دید که از محل کار خود بیرون می‌آید. آن دو به منطقه‌ای دورافتاده در کوهستان رفتند و دست‌دردست هم قدم به خانه‌ای متروک در آن منطقه گذاشتند. آنها حدود ۲۰ دقیقه بعد از خانه بیرون آمده و به محل کارشان بازگشتند.جینگ پس از بررسی بیشتر متوجه شد که همسرش با رئیس خود به او خیانت می‌کند و اکنون با استفاده از مدارکی که تهیه کرده است، قصد دارد از زن خیانتکار خود جدا شود.
 
برخورد لکوموتیو با قطار در رومانی
مقامات محلی اعلام کردند که برخورد یک لکوموتیو با یک قطار مسافربری در ایستگاه بساراب در بخارست ۱۵ مجروح برجا گذاشت. به گزارش شینهوا، به گفته مقامات اورژانس هشت نفر در بیمارستان بستری شده‌اند. ۱۰ دستگاه خودروی آتش‌نشانی، تمامی منابع پزشکی موجود، یک دستگاه خودروی حمل قربانیان و یک بیمارستان سیار به محل حادثه اعزام شدند.آژانس تحقیقات راه‌آهن رومانی گفت که  علت این حادثه را بررسی خواهد کرد.
 
تصادف هولناک در بولیوی
 برخورد شدید یک کامیون با یک دستگاه اتوبوس در بزرگراهی در بولیوی به جان باختن دست کم ۲۲ نفر منجر شد.
به گزارش رویترز، پلیس محلی این حادثه را مهلک‌ترین تصادف امسال خوانده است. همچنین ۱۶ نفر نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شده‌اند. پلیس گفته است که هویت ۱۴ نفر از قربانیان شناسایی شده و وزارت خارجه شیلی تأیید کرده است که دست کم یکی از قربانیان، شهروند این کشور است.
نیلو توریکو، مدیر واحد تصادفات سازمان ترافیک «لا پاز» گفته است که یک کامیون باری در مسیر بازگشت به بولیوی از مرز این کشور با شیلی، با یک اتوبوس مسافربری که به سمت منطقه «آریکا» در شیلی حرکت می‌کرد، برخورد می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی