صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و شانزده - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و شانزده - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

پزشکیان در جمع نمایندگان مجلس:

تمام تلاش ما حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم است

مسعود پزشکیان که پیش از انتخاب شدن برای ریاست‌جمهوری به نمایندگی از مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی حضور داشت روز گذشته در جلسه علنی صبح مجلس حضور یافت. رئیس جمهور منتخب که حضورش در صحن مجلس بدون رعایت پروتکل‌ها و تشریفات ازسوی محمدباقر قالیباف رفتاری انقلابی و برآمده از روحیات خوب توصیف شده بود، به دعوت رئیس مجلس در جایگاه سخنران نهادی ایستاد که برای بیش از 16سال محل مسئولیت و خدمتش به مردم بود. رئیس‌جمهور منتخب در این سخنان با بیان اینکه مسائل کشور را نمی‌توان با اختلاف و دعوا حل کرد و برای عبور از بحران‌هایی که برای کشور ایجاد شده باید دست به دست هم دهیم، گفت: تمام تلاش بنده این است که با هماهنگی، همفکری و همدلی مسیر را طی کرده و مشکلات مردم را پاسخگو باشیم و حل کنیم. پزشکیان به طور ویژه از محمدباقر قالیباف که در جلسات مختلف همکاری لازم را با رئیس‌جمهور منتخب انجام داده قدردانی و ابراز امیدواری کرد که مجلس و دولت آینده بتوانند گره‌هایی را که در کشور وجود دارد، باز کنند.

تقوا در حکمرانی و پاسخگویی به نیاز مردم
پزشکیان در ادامه سخنانش با بیان اینکه هر کسی بخواهد مسئولیت‌پذیر باشد، باید پاسخگوی مردم باشد و به دلیل رأیی که مردم دادند، با تمام وجود تلاش خواهم کرد تا با کمک نمایندگان، مسئولان و مجموعه‌هایی که در کشور هستند، پاسخگوی نیازهای مردم باشم، گفت: بارها وصیت امام علی(ع) را خوانده و اعتقاد دارم که توصیه به تقوا می‌کند؛ تقوا از دیدگاه حدیثی و قرآنی، حرکت بدون خطا در اقتصاد و صنعت و کشاورزی است. تقوا اصلی است که آدم را می‌تواند به هدفش برساند. رئیس‌جمهور منتخب در ادامه اظهار داشت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند دنبال دنیا نروید حتی اگر دنیا به دنبال شما باشد. حتی اگر دنیا چیزی از شما گرفت برای آن متأسف نشوید. اگر پست، مقام، پول و قدرت ما را گول نزد، در آن زمان می‌توانیم حق بگوییم و با ظالم دشمنی کنیم و در برابر ظالم بایستیم و یار و یاور مظلومان باشیم.
پزشکیان تأکید کرد: این رویه آن چیزی است که در اعتقاد و باور ما وجود دارد و باید کاری کنیم که بی‌عدالتی‌ها و حق‌کشی‌ها از بین برود و جامعه‌ای درست کنیم که در آن عدالت و انصاف حکمفرما شود.
وی با بیان اینکه نباید از این فرصت به دنبال ایجاد پست و مقام برای اطرافیان و مقام و دنیا باشیم، تصریح کرد: همان آدمی هستیم که بودیم و قطعاً هیچ فرقی نخواهد کرد و فقط بار مسئولیت ما سنگین‌تر شده است. امیدوارم خداوند کمک کند که شرمنده مردم نشویم. رئیس‌جمهور منتخب پس از پایان جلسه در توضیح چگونگی انتخاب وزرا بیان داشت: از افراد در گروه‌های مختلف سیاسی اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل که فکر می‌کنند می‌توانند کمک کنند، درخواست کردیم که رزومه دهند.

دیدار معاون نظارت و حسابرسی دفتر رهبری با پزشکیان
معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز شنبه با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد. محمدجواد ایروانی پس از دیدار با رئیس‌جمهور منتخب ملت اظهار کرد: در این دیدار آنچه از وضعیت اقتصاد ایران تصور داشتم و همچنین راه‌های جهش در اقتصاد کشور و مسائل مهم مربوط به مهار تورم و چگونگی آن و همین‌طور هم‌افزایی بین همه بخش‌های اقتصادی و تعامل سازنده آنها با دولت اعم از بخش خصوصی، بخش تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و نهادهای انقلابی را مطرح کردم. همه این نهادها باید آماده همکاری با دولت باشند. وی با یادآوری اینکه شعار رئیس جمهور منتخب احقاق حق و عدالت، و رفتارشان مردمی است، تأکید کرد: طرح‌های مهم دولت با همراهی مردم به نتیجه می‌رسد. به این معنا که مردم و فعالان اقتصادی به این طرح‌ها و برنامه‌ها واکنش مثبت خواهند داشت به جای آنکه واکنش منفی نشان دهند یا سکوت کنند. بنابراین فکر می‌کنم دولت چهاردهم با محورهایی که پزشکیان مطرح کرد، حتماً موفق خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی