روی خط پاریس

تمرین جوان‌ترین تیرانداز المپیکی

محمد بیرانوند، جوان‌ترین تیرانداز در المپیک اهداف پروازی، اولین تمرین را در شتقو انجام داد. تیرانداز15 ساله ایرانی که در رقابت با قهرمانان حرفه‌ای و با سابقه اهداف پروازی سهمیه المپیک را گرفته، در پاریس 2024 جوان‌ترین تیرانداز است. او که جمعه با گروه دوم کاروان ورزشی ایران به پاریس رسید، بعد از استراحت، در شتقو محل برگزاری رقابت‌های تیراندازی دست به اسلحه شد و اولین تمرین را انجام داد. او دوشنبه 8 مرداد ساعت 10:30 دقیقه مسابقه دارد.


فروش بیش از ۸ میلیون بلیت
مدیر ورزشی کمیته بین‌المللی المپیک از فروش بیش از ۸ میلیون بلیت برای المپیک پاریس خبر داد. کیت مک کونل مدیر ورزشی کمیته بین‌المللی المپیک(IOC) اعلام کرد بیش از8/8میلیون بلیت برای المپیک پاریس به فروش رفته است. این تعداد بلیت فروش رفته در تاریخ ورزش فرانسه باورنکردنی است. رکورد بلیت‌های فروش رفته المپیک با 8/3 میلیون بلیت برای بازی‌های ۱۹۹۶ آتلانتا بود. بازی‌های المپیک پاریس از روز ۵ مرداد آغاز می‌شود و ۲۱ مرداد نیز اختتامیه این بازی‌ها خواهد بود.
 

 5 میلیارد برای کشتی گیران طلایی
فدراسیون کشتی به مدال‌آوران المپیکی جایزه نقدی و حقوق ماهیانه می‌دهد. درست مثل مسابقات جهانی 2 سال گذشته، فدراسیون برای اولین بار برای بالا بردن روحیه و انگیزه به مدال‌آوران طلا، نقره و برنز المپیکی به ترتیب 5 و یک میلیارد و 500 میلیون تومان پاداش نقدی و به هر کدام 100، 30 و 15 میلیون تومان حقوق ماهیانه می‌دهد. این پاداش فدراسیون کشتی جدای از پاداش کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است. کمیته ملی المپیک برای مدال‌آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب 10، 4 و 2میلیارد تومان و پاداش وزارت ورزش و جوانان نیز به ترتیب
 8، 4 و 2میلیارد تومان تعیین شده است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و پانزده
 - شماره هشت هزار و پانصد و پانزده - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳