2 میلیون و 200 هزار مادر دارای سه فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند

بالغ بر یک چهارم بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را بانوان تشکیل می‌دهند. براساس آمارهای موجود، تعداد ۶۰۷ هزار و ۶۰۰ نفر از این میزان در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و در این دولت برای نخستین بار مادران دارای سه فرزند و بیشتر رایگان بیمه می‌شوند که در مرحله نخست 500 هزار نفر مشمول بیمه شده‌اند.
سجاد طاهری، معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به پیش ثبت‌نام بیش از ۲۲۵ هزار نفر در سطح کارگزاری‌های صندوق اشاره کرد و گفت: این تعداد از مادران پس از بررسی و تأیید توسط سازمان ثبت احوال کشور و احراز شرایط اولیه ثبت‌نام آنها نهایی می‌شوند که اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام نهایی این افراد از طریق ارسال پیامک به آنها صورت می‌گیرد.
براساس آمارهای موجود ۵۰۰ هزار مادر روستایی و عشایر غیرشاغل دارای سه فرزند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار می‌گیرند. البته حدود ۲ میلیون و ۲۳۶ هزار نفر از زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر مشمول ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شده‌اند که قرار است به تدریج تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند.
بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از افزایش سهم زنان از بیمه‌شدگان جدید گفت: بر اساس آمارهای موجود، تعداد ۶۰۷ هزار و ۶۰۰ نفر از زنان فاقد پوشش بیمه اجتماعی در کشور در دولت مردمی سیزدهم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
او ادامه داد: از این تعداد ۱۲۹ هزار و ۹۰۳ نفر بیمه‌شده زن در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۳۹۵ هزار و ۷۹۲ نفر بیمه‌شده زن در سال ۱۴۰۲ تحت پوشش صندوق قرار گرفتند که به ترتیب معادل ۴۱ درصد و ۷۸ درصد عملکرد سال‌های فوق است. در حال حاضر تعداد کل زنان بیمه‌شده نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ۷۳۰ هزار و ۵۱۵ نفر هستند که معادل ۲۶ درصد تعداد کل بیمه‌شدگان است. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همچنین درباره قانون جوانی جمعیت گفت: براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با اهتمام دولت یکی از مواد این قانون متعلق به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است که در ماده ۲۱ تأکید می‌شود مادران دارای سه فرزند و غیرشاغل ساکن در مناطق عشایری و روستایی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و حق بیمه آنها را دولت پرداخت می‌کند. «برقراری» افزود: براساس بند ب ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اگر در حین بیمه‌پردازی فرزند چهارم و پنجم آنها متولد شود به ازای هر فرزند ۲ سال به سابقه بیمه‌پردازی آنها اضافه خواهد شد. در همین راستا سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شد.با توجه به اینکه حدود ۳۰ میلیون نفر جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در میان روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند، افراد بین ۱۸ تا ۵۰ ساله در مناطق اشاره شده حدود ۱۰ میلیون نفر را شامل می‌شوند که صندوق به تدریج با گسترش چتر بیمه‌ای خود به دنبال جذب همه افراد بدون بیمه از میان این گروه‌های هدف است و تاکنون در این مسیر موفقیت‌هایی در جذب بیمه‌شدگان داشته است. براساس آمارهای موجود در حال حاضر ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند که البته همچنان جذب بیمه‌شدگان جدید به عنوان برنامه هدفگذاری شده این صندوق به شمار می‌رود.صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به عنوان یکی از صندوق‌های جوان در میان ۱۸ صندوق بیمه‌گر اکنون به دنبال جذب روستاییان، عشایر و کشاورزانی است که از سال ۱۳۸۴ همزمان با تأسیس این صندوق تاکنون برای جذب بیمه‌شدگان تلاش‌های جدی انجام داده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی