از گوشه و کنار ایران

بخشش قاتل پس از 20 سال به حرمت امام حسین(ع)
خانواده مقتول 20 سال پس از مرگ فرزندشان در اقدامی خداپسندانه و به حرمت ایام شهادت امام حسین(ع) قاتل را بخشیدند.
علی بابایی، مدیر زندان مرکزی قزوین گفت: این زندانی 20 سال پس از وقوع قتل با رضایت اولیای دم به حرمت ایام شهادت امام حسین(ع) بخشیده شد و به زندگی دوباره بازگشت.وی افزود: پرونده این زندانی در دستور کار مددکاران اجتماعی و شورای حل اختلاف زندان مرکزی قرار گرفت و با عنایت الهی، اولیای دم به حرمت روزهای عاشورایی از قصاص قاتل گذشت کردند.
 
 مرگ هنگام غذا دادن به ماهی‌ها
مرد جوانی در روستای اسفاد بخش شاسکوه شهرستان زیرکوه بر اثر سقوط در استخر جان خود را از دست داد.این جوان ۳۴ ساله وقتی در حال غذا دادن به ماهی‌ها در استخر کشاورزی بود، ناگهان به دلیل نامعلومی به داخل آب افتاد و دچار حادثه شد.پس از اعلام حادثه، تیم‌های امدادی هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی به محل اعزام شدند اما وی قبل از رسیدن تیم‌های امدادی جان باخته بود.
 
تشکیل پرونده قضایی برای غرق شدن مادر و پسر
 در ایذه
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از تشکیل پرونده قضایی برای شناسایی مقصران حادثه غرق‌شدگی مادر و پسر در بخش سوسن ایذه خبر داد.
صادق جعفری‌چگنی به رسانه‌ها گفت: با توجه به رهاسازی آب دریاچه سد کارون ۳ که منجر به ناپدید شدن یک زن و کودک شد، پرونده قضایی تشکیل شده و تحقیقات برای شناسایی مقصران حادثه در حال انجام است. چنانچه در این ماجرا قصوری متوجه عوامل نیروگاه سد کارون ۳ باشد، در چهارچوب قانون با مقصران برخورد قاطع خواهد شد.
روز ۲۱ تیرماه یک خانواده اهل ایذه برای تفریح به حاشیه رودخانه کارون در روستای ده‌شیخ در بخش سوسن شهرستان ایذه رفته بودند که با توجه به بالا آمدن آب رودخانه، پسربچه دچار حادثه و بلافاصله مادرش برای نجات وی وارد آب شد که هر دو ناپدید شدند. پس از چند روز جست‌و‌جو در تاریخ ۲۵ تیرماه جسد پسر بچه نزدیکی امامزاده سلطان ابراهیم که از مناطق صعب‌العبور منطقه است پیدا شد و جست‌و‌جو برای پیدا کردن جسد مادر ادامه دارد.
 
قتل به خاطر یک نگاه
 پسر جوانی که رهگذری را تنها به دلیل چشم در چشم شدن در شهر هشتگرد کشته و بلافاصله فرار کرده بود، توسط پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ شناسایی و ‏دستگیر شد‎.
سرهنگ علی سلیمانی، فرمانده انتظامی ساوجبلاغ با اعلام این خبر گفت: متهم با ضربات چاقو در یکی از پارک‌های شهر هشتگرد یک جوان 31‏‎ ‎ساله را به قتل رسانده بود که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. در ادامه با انجام اقدامات پلیسی، متهم در شهر جدید مهستان این شهرستان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد. وی در تحقیقات تکمیلی به صراحت به انجام قتل به دلیل چشم در چشم شدن با مقتول و ناتوانی در کنترل خشم اعتراف کرد.
 
صاعقه مرد کشاورز را خشک کرد
برخورد صاعقه با یک کشاورز در منطقه مجن موجب جان باختن وی شد.محسن مزجی، معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: ساعت ۲۰ جمعه برخورد صاعقه با مردی ۶۵ ساله که در حال کشاورزی در باغستان «درخان‌یاب» شهر مجن از توابع شهرستان شاهرود بود، موجب مرگ او شد. با اعلام این خبر آمبولانس اورژانس و کارشناسان اعزامی از پایگاه تاش-مجن در محل حادثه برای امدادرسانی حاضر شدند اما فرد صاعقه‌زده در همان لحظات اولیه جان باخته بود.وی افزود: شهروندان هنگام بروز صاعقه و رعد و برق از حضور در مناطق مرتفع و نشستن زیر درختان بلند خودداری کنند.
 
 
کلاهبرداری میلیاردی به بهانه خرید سهام
فردی که در شهرستان شاهرود به بهانه خرید سهام 10 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.
سردار «جلیل موقوفه‌‌ای» فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: با شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری، رسیدگی به موضوع در دستور کار انتظامی بخش بسطام شهرستان شاهرود قرار گرفت. در تحقیقات اولیه مشخص شد فردی با ادعای داشتن نفوذ در بخش خریداری سهام و پرداخت چند برابری سود، در قبال خریداری سهام از مالباختگان به آنان چک بانکی داده است که شاکیان پس از معامله متوجه خالی بودن حساب وی شدند.در نهایت مأموران، فرد کلاهبردار را در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.وی اعتراف کرد که از شاکیان 100 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است. گفتنی است این پرونده تکمیل شده است و تلاش‌ها برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی ادامه دارد.
 
غرق شدن 2 برادر در رود ارس
۲ برادر که همراه خانواده از شهرستان جلفا به پلدشت سفر کرده بودند در رودخانه ارس غرق شدند.حمید محبوبی، مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: بعد‌ازظهر جمعه حادثه غرق‌شدگی به مرکز پاسخگویی اضطراری جمعیت هلال‌احمر گزارش شد که بلافاصله ۲ تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر پلدشت با هماهنگی مرکز عملیات اضطراری استان به محل حادثه اعزام شدند. اکیپ امدادی برای جست‌و‌جوی غریق وارد عمل شدند و اجساد دو برادر را با کمک افراد و ماهیگیران محلی از آب بیرون کشیدند و نفر سوم که جوانی 18 ساله و پسرخاله آنها بود بعد از نجات به مرکز درمانی منتقل شد.
 
مرگ زن جوان در آتش‌سوزی خانه
آتش‌سوزی یک خانه در شهر نیشابور موجب مرگ زنی ۴۰ ساله شد. ابوالفضل اسدی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: با اعلام آتش‌سوزی یک باب منزل مسکونی واقع در خیابان رضویه به سامانه ۱۲۵، یک تیم از آتش‌نشانان ایستگاه شماره ۶ نیشابور به محل اعزام شدند و آتش را خاموش کردند، اما جسد زنی جوان در خانه کشف شد.اسدی با بیان اینکه بررسی‌های کارشناسان برای مشخص شدن علت دقیق آتش‌سوزی ادامه دارد، افزود: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل حادثه، جسد زن جوان را به مأموران سازمان آرامستان‌های شهرداری نیشابور تحویل دادند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی