صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهارده - ۳۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهارده - ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

خبر در خبر

مهر-  عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از خانه هدایت گفت: تلاقی ۳ مأموریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خانه صنایع دستی متبلور می‌شود واین امر در راه‌اندازی خانه‌های صنایع دستی نمود می‌یابد. مجموعه‌هایی که برای خانه‌های صنایع دستی در نظر گرفته می‌شود، دارای جنبه میراث فرهنگی و گردشگری است و فرصتی است تا مردم علاوه بر آشنایی با تولیدات صنایع دستی با جنبه‌های گردشگری مجموعه‌ها نیز آشنا شوند. بنای خانه هدایت ارومیه که به عنوان خانه صنایع دستی انتخاب شده دارای جلوه‌های زیبایی از نظر معماری و مهندسی است. خانه صنایع دستی آذربایجان‌غربی فرصت مغتنمی در اختیار هنرمندان قرار داده تا دوره‌های آموزش مقدماتی و پیشرفته در کنار استادکاران هر رشته ارائه شود. در این سفر قرار است ۴۱ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی به ارزش ۳,۹۰۰ میلیارد ریال به‌صورت وبیناری به بهره‌برداری برسد.
 
ایسنا- منصور شیشه‌فروش، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با پیش‌بینی هوای مردادماه گفت: وزارت نیرو نباید فراموش کند که نجات زاینده‌رود امری بایسته است. برای رفع کم‌آبی استان اصفهان باید به اقداماتی اساسی دست زد. افزایش ۲ تا ۳درجه‌ای هوا در روزها و افزایش دمای کمینه‌ها دست‌کم تا پایان مردادماه ادامه دارد. این مسأله را نباید نادیده گرفت که وزش باد و فعالیت کانون‌های گرد و غبار نیز تکرار می‌شود. اکنون، به‌علت خشکی چاه‌ها و تأمین‌نشدن آب به ۳۶۵ روستا از طریق تانکر سیار آب‌رسانی می‌شود. برخی از روستاهای اصفهان در محدوده سد زاینده‌رود و غرب استان حتی از منابع آب پایدار برخوردار نیستند.

ایرنا- داود میرشکار، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه میزان خسارت ناشی از گرد و غبار در برآورد سال ۹۷ در پنج استان کشور، ۶۰ هزار میلیارد ریال بوده است گفت: ۴۰ هزار میلیارد ریال از این خسارت مختص خوزستان بود که بخش عمده خسارت ناشی از این پدیده را به خود اختصاص داده است.
 
 
ایمنا- سعید دزفولی‌نژاد، سرپرست محیط‌ زیست استان کرمانشاه گفت: حریق در منطقه حفاظت‌ شده بیستون کرمانشاه با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌ زیست پس از دو روز اطفا شد. این آتش‌سوزی در ظهر روز پنجشنبه 28 تیر در منطقه حفاظت‌شده بیستون به وقوع پیوسته بود. روز جمعه 29 تیر، حریق مهار و از گسترش و سرایت آن به سایر بخش‌های منطقه و بروز خسارات جدی به زیست‌بوم منطقه جلوگیری به عمل آمد و بامداد شنبه کاملاً اطفا شد.
 
صدا وسیما- محمدرضا جوان، رئیس محیط زیست شهرستان زیرکوه گفت: یکی از اهالی روستا‌های شهرستان زیرکوه که مدتی قبل یک رأس بره آهو را در مناطق بیابانی پیدا کرده بود، پس از مدتی تیمارآن‌را به محیط زیست تحویل داد که با توجه به گرمای شدید هوا اوایل شهریور در طبیعت رهاسازی می‌شود. همچنین سه شکارچی متخلف که هوبره قاچاق می‌کردند به دام افتادند و ۲۲ قطعه از این پرنده در حال انقراض کشف شد. متخلفان با دو دستگاه موتورسیکلت اقدام به شکار و حمل ۲۲ قطعه هوبره در شرایط بسیار نامساعد کردند که خوشبختانه بموقع شناسایی و دستگیر شدند.
 
میراث آریا - احمد حمزه‌زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری شهرستان مرند از افتتاح این پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: پروژه مرکز اطلاع‌رسانی شهرستان مرند با رویکرد معرفی جاذبه‌های شهرستان و توزیع همه مکانی و همه زمانی گردشگران ورودی، در هفته دولت افتتاح خواهد شد. پروژه مرکز اطلاع‌رسانی شهرستان مرند با سرخط‌های عملیاتی همچون محوطه‌سازی، اجرای تأسیسات مکانیکی و برقی، تجهیز مرکز اطلاع‌رسانی و تکمیل اجرای نمای ساختمان، پیشرفتی بالغ بر ۷۰ درصد داشته است که در شهریورماه سال‌جاری مصادف با هفته دولت، مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
 
ایلنا- سید حسن طباطبایی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا از پلمب 5 واحد آلاینده پلاستیک شویی غیرمجاز خبر داد و گفت: در پی گشت و پایش کارشناسان و مأموران اجرایی این اداره در حوزه استحفاظی شهرستان 5 واحد پلاستیک شویی غیرمجاز با خروجی فاضلاب غیراستاندارد و آلاینده در روستای سرگل پیشوا شناسایی شد و پلمب شدند. براساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، هر واحد آلاینده باید پس از دریافت اخطاریه ظرف مدت زمان مشخص شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به توقف فعالیت آلاینده تا زمان رفع آلایندگی اقدام کند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت آن جلوگیری می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی