صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سیزده - ۳۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سیزده - ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

مرگ دو مشتری یک کافه در تونس
 برخورد خودروی سنگین با تراس یک کافه در تونس ۲ کشته و ۱۰ زخمی برجا گذاشت.به گزارش الجزیره، ایستگاه رادیویی ملی تونس روز جمعه گزارش داد که در حادثه برخورد خودرو با یک کافه، دو نفر کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند.ایستگاه رادیویی به نقل از مونیر ریبی، مدیر منطقه‌ای حفاظت مدنی در تونس، گفت: این تصادف زمانی رخ داد که یک وسیله نقلیه سنگین به تراس یک کافه واقع در منطقه ال اواردیا واقع در جنوب غرب پایتخت تونس برخورد کرد. سرعت بالا یکی از اصلی‌ترین دلایل این حادثه است. پس از این اتفاق راننده خودرو بازداشت شد و افراد مجروح به بیمارستان منتقل شدند.

برخورد دو نفتکش در تنگه سنگاپور
 دو تانکر بزرگ نفتی پس از برخورد با هم در آب‌های ساحلی سنگاپور، دچار حریق شدند. به گزارش یورونیوز، اداره دریانوردی سنگاپور اعلام کرد ساعت حدود ۶ صبح جمعه به وقت محلی یک نفتکش با پرچم «سائوتومه و پرنسیپ» و نفتکش دیگری با پرچم سنگاپور در ۵۵ کیلومتری سواحل شمال شرقی جزیره «پدرا برانکا»ی این کشور در نزدیکی تنگه سنگاپور با یکدیگر برخورد کرده و آتش گرفتند. گزارش‌ها حاکی است دو ملوان این نفتکش‌ها که زخمی شده بودند با بالگرد به بیمارستان انتقال یافته‌اند. دیگر خدمه این کشتی‌ها نیز نجات یافته و با کشتی‌های نجات به ساحل آورده شده‌اند.
 مقامات سنگاپوری به اداره محیط زیست مالزی اطلاع داده‌اند تا در صورت نشت نفت برای اقدامات بیشتر آماده شوند.

نجات 19 مهاجر غیرقانونی در دریای اژه
 گارد ساحلی ترکیه ۱۹ مهاجر غیرقانونی را در آب‌های دریای اژه از خطر غرق شدن نجات داد. به گزارش آناتولی، فرماندهی گارد ساحلی ترکیه اعلام کرد، تیم‌های گشتزنی این فرماندهی ۱۹ تبعه خارجی غیرقانونی را در آب‌های سواحل شهرستان‌ «داتچا» در استان «موغلا» از خطر غرق شدن نجات دادند. قایق اتباع خارجی نجات یافته به‌ دلیل خرابی موتور با خطر غرق شدن روبه‌رو بوده است. این افراد پس از طی روال قانونی در فرماندهی گارد ساحلی به اداره مهاجرت استان موغلا منتقل شدند. دو نفر نیز به اتهام قاچاق انسان توسط پلیس بازداشت شده‌اند.
 
 رانش مرگبار زمین در هند
  پس از رانش زمین در ایالت کارناتاکا در جنوب هند، حداقل ۴ نفر جان خود را از دست دادند و چندین نفر دیگر ناپدید هستند.
به گزارش شینهوا، رانش زمین در بزرگراه ملی شماره ۶۶ در منطقه شیرور شهر آنکولا در منطقه اوتارا کاندا ایالت، در میان باران‌های بی‌وقفه در این منطقه طی چند روز گذشته رخ داد.به گفته پلیس، تیم‌های نیروی ملی واکنش به بلایای طبیعی، نیروی دریایی هند و گارد ساحلی هند در عملیات نجات شرکت کردند.لاکشمی پریا، معاون کمیسر اوتارا کاندا، گفت که رانش زمین بزرگ در شیرور در امتداد شهر آنکولا رخ داد. هفت نفر ناپدید شدند که ما چهار جسد را پیدا کردیم، اما سه نفر هنوز ناپدید هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی