صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و یازده - ۲۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و یازده - ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۷

اخبار

خروج ۴۸۵ قلم کالا از شمول ارز ترجیحی

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از خروج ۴۸۵ قلم کالا از شمول ارز ترجیحی خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر فقط واردات ذرت، روغن، کنجاله سویا و دارو با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی انجام می‌شود.
داوود منظور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در اجرای سیاست محدودسازی تخصیص ارز ترجیحی، از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۸۵ قلم کالا از شمول ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی خارج شد و در حال حاضر صرفاً واردات ذرت، روغن، کنجاله سویا و دارو با ارز ترجیحی انجام می‌شود.

 

رشد ترانزیت، گواه رویکرد دولت سیزدهم در توسعه روابط با همسایگان

وزیر راه و شهرسازی توسعه روابط با همسایگان را در صدر برنامه‌های دولت دانست و اعلام کرد: رشد ترانزیت و تجارت با همسایگان خود گواه این رویکرد استراتژیک بود.
مهرداد بذرپاش با اشاره به  بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران گفت: یکی از کارهایی که شهید جمهور و دکتر مخبر مرتب از بنده به عنوان رئیس کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان دنبال می‌کردند، همین موضوع بود که محقق شد. وی افزود: توسعه روابط با همسایگان در صدر برنامه‌های دولت بود. رشد ترانزیت و تجارت با همسایگان خود گواه این رویکرد استراتژیک بود.

 

کاهش ۱.۶ درصدی تورم تولیدکننده بخش معدن

در خرداد ماه ۱۴۰۳، تورم تولیدکننده بخش معدن ۲۰۵۷.۴ محاسبه شده که بیانگر افزایش تورم ماهانه و کاهش تورم سالانه در این بخش است. طبق اعلام مرکز آمار ایران، در خرداد ماه امسال، شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن ۲۰۵۷.۴ است که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۳.۶ درصد، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۲۴.۱ درصد و در ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه)، ۳۷.۶ درصد افزایش داشته است.
اما در خرداد ماه ۱۴۰۳ درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۳.۶ درصد محاسبه شد که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۱.۶ درصد)، ۲.۰ واحد درصد افزایش داشته است.

 

تورم سالانه صنایع ثابت ماند

در خرداد ماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل، ۲۸.۹ درصد می­‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۲۸.۹ درصد)، بدون تغییر است.
در خرداد ماه 1403، شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت 1217.5 است که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) 2.6 درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 26.1 درصد افزایش و در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) 28.9 درصد افزایش داشته است.
 در خرداد ماه 1403، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) 2.6 درصد می­‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (3.3 درصد)، 0.7 واحد درصد کاهش داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی