اخبار

صعود هندبال جوانان در آسیا با صدرنشینی
تیم هندبال جوانان ایران بعداز شکست چین، با برد مقتدرانه مقابل کویت در دومین روز با صدرنشینی به دور دوم  مسابقات قهرمانی آسیا صعود کرد.
تیم ملی هندبال جوانان ایران که دور مقدماتی  قهرمانی آسیا با دو تیم چین و کویت همگروه بود، بعداز شکست 26-30 چین در  اولین بازی ، دیروز هم به کویت مدعی امان نداد و با نتیجه ۲۵ - ۲۳ به برتری رسید . در بازی  امیر عباس زارعی بهترین بازیکن زمین شد . در ۱۳ ثانیه پایانی  بازی که  ایران با نتیجه  ۲۴ - ۲۲ از کویت جلو بود بازیکن شماره ۲۰ تیم کویت با بازیکنان ایران درگیر شد و امیر محمد پورقاسمی به زمین افتاد.
فیلم این دیدار بازبینی شد و در نهایت داور به این بازیکن کویتی کارت قرمز داد و دیسکالیفه شد. یکی از اعضای کادر فنی تیم حریف نیز تعلیق شد. تیم جوانان ایران با دو برد دور مقدماتی  با ۴ امتیاز با صدرنشینی راهی دور دوم مسابقات شد تا در گروه دوم با تیم‌ اول گروه D و تیم‌های دوم گروه A و C همگروه باشد.
دیدار بعدی تیم ایران جمعه از ساعت ۱۹:۳۰ مقابل تیم دوم گروه A یعنی بحرین یا عربستان است.


صعود بسکتبال جوانان به کاپ آسیا
تیم بسکتبال جوانان ایران با شکست لبنان، علاوه بر قهرمانی در مسابقات غرب آسیا به کاپ آسیای ۲۰۲۴ هم صعود کرد.
شاگردان سرجان یووانوویچ در بازی فینال غرب آسیا هم  مثل  سه بازی قبلی باعملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشتند  و با نتیجه قاطع ۶۹ - ۵۴ تیم ملی لبنان را شکست دادند.  اما دو تیم ایران و لبنان جواز کاپ آسیا را گرفتند و اردن هم میزبان کاپ آسیای 2024 است.
تیم  جوانان ایران پیش از این نیز در دور گروهی تیم‌های عراق و یمن را شکست داده بود و با صدرنشینی گروه A، به مرحله نیمه‌نهایی رسید. شاگردان سرجان در مرحله نیمه‌نهایی نیز اردن را از پیش رو برداشته و فینالیست شدند.
مسابقات غرب آسیا که حکم رقابت‌های انتخابی برای کاپ آسیا ۲۰۲۴ - اردن را داشت، به میزبانی عراق برگزار شد.


آرژانتین پرافتخارترین تیم کوپا
بامداد دوشنبه تیم آرژانتین در فینال کوپا آمه‌ریکا با پیروزی یک بر صفر مقابل کلمبیا به قهرمانی در این مسابقات رسید. در روزی که بازی به دلیل ازدحام جمعیت و حضور هواداران بدون بلیت در ورزشگاه با ۸۰ دقیقه تأخیر آغاز شد، تیم ملی کلمبیا عملکرد بهتری از آرژانتین داشت و در نیمه اول چندین فرصت مهم روی دروازه حریف خود ایجاد کرد. در دقیقه ۶۲ مسابقه، لیونل مسی به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه مچ پا زمین مسابقه را ترک کرد و اشک‌های او در حین بازی، به اتفاقات حاشیه‌ای این فینال عجیب افزود.
در نهایت بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد و این لائوتارو مارتینز بود که با گلزنی در دقیقه ۱۱۲، آرژانتین را نجات داد و به فینال رقابت‌ها رساند. مارتینز که در ترکیب اصلی آلبی‌سلسته جایی نداشت، با این ضربه پنج گله شد و به تنهایی عنوان آقای گلی در این جام را به دست آورد. این قهرمانی که در ورزشگاه هارد راک ایالت فلوریدای میامی در یک روز پرحاشیه و جنجالی از حیث میزبانی امریکایی‌ها به دست آمد، شانزدهمین قهرمانی آرژانتین در کوپا آمه‌ریکا بود. با این رکورد، آرژانتین از تیم ملی اروگوئه پیشی گرفت و به تنهایی عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال امریکای جنوبی در کوپا آمه‌ریکا را از آن خود کرد.
این سومین جام معتبر لیونل اسکالونی به عنوان سرمربی آرژانتین در سه سال اخیر بود تا وی تنها سرمربی تاریخ این تیم باشد که قبل و بعد از قهرمانی جام جهانی، دو عنوان قهرمانی کوپا آمه‌ریکا را برای آرژانتینی‌ها به ارمغان می‌آورد.

ساوت‌گیت از تیم ملی انگلیس کناره‌گیری کرد
گرت ساوت‌گیت دیگر مربی تیم ملی انگلیس نیست و از هدایت سه‌شیرها بعد از هشت سال استعفا کرد. فدراسیون فوتبال انگلیس امیدوار بود که او پس از اینکه تیم را به فینال یورو 2024 رساند، قراردادش را تمدید کند اما ساوت‌گیت تصمیم گرفته است که به دنبال چالش جدیدی باشد.
ساوت‌گیت بعد از استعفا گفت: «به عنوان یک انگلیسی، این افتخار بزرگی در زندگی من بوده که هم برای انگلیس بازی کنم و هم مربی تیم ملی باشم. این تیم به من همه چیز داد و من تمام توانم را برای آن گذاشتم. اما زمان تغییر و فصل جدید فرا رسیده است. فینال یکشنبه در برلین مقابل اسپانیا آخرین حضور من به عنوان سرمربی انگلیس بود.» این مربی 53 ساله موفق‌ترین مربی انگلیس از نظر عملکرد در مسابقات بزرگ است. انگلیس در سال 2021 با شکست مقابل ایتالیا در فینال جام ملت‌های اروپا نایب قهرمان شد. انگلیس با او در نیمه‌نهایی جام جهانی 2018 با شکست از کرواسی به فینال نرسید. در جام جهانی 2022 نیز انگلیس در مرحله یک‌چهارم نهایی توسط فرانسه حذف شد. برای جانشینی ساوت‌گیت از گزینه‌هایی چون ادی هاو، توماس توخل، گراهام پاتر و مائوریسیو پوچتینو نام برده می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی