صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

رژیم صهیونیستی در جنایتی وحشتناک در محل اسکان آوارگان غزه، 159 فلسطینی را به شهادت رساند

کربلای 1446

وقایع امروز نشان می‌دهد تهاجم وحشیانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی با حمایت ایالات متحده علیه مردم غزه که وجدان بشریت را جریحه‌دار کرده، نه تنها تمامی ندارد که هر روز وجهه دیگری از خوی بربریت این رژیم را در عرصه جهانی به تصویر می‌کشد.
روز گذشته ارتش اشغالگر در تداوم سلسله جنایات خود، با استفاده از 5 بمب mk84 امریکایی به محل اسکان آوارگان در منطقه «المواصی» در خان‌یونس حمله‌ور شد. از طرف دیگر توپخانه و هواپیماهای بدون سرنشین به طور فشرده و متوالی چادرهای آوارگان را مورد هدف قرار می‌داد که طی این حملات ترکیبی 159 نفر شهید و ۲۸۹ نفر دیگر زخمی شدند. طبق گزارش‌های محلی، این منطقه به طور کامل هدف قرار گرفته است؛ منطقه‌ای که بیش از ۸۰ هزار آواره در آن وجود دارد. شدت انفجارها در این منطقه به حدی بوده که اجساد بعضی از شهدا زیر خاک مدفون شده است. به گفته کارشناسان این بمب‌ها که وزنی معادل یک تن دارند بشدت سنگر‌شکن و مخرب هستند. ایالات متحده از زمان آغاز جنگ غزه بیش از 5 هزار عدد از آنها را در اختیار تل آویو قرار داده است. البته حملات ارتش رژیم صهیونیستی متوقف نشد و آنها در دور دوم جنایت خود در کمتر از ۲ ساعت با حمله به غرب شهر غزه دست کم ۱۰ فلسطینی دیگر را نیز شهید کرد.
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز در تکاپو برای توجیه این جنایت خود مدعی شد که هدف از این حمله ترور «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس بوده است.
در حالی رژیم صهیونیستی این قتل عام سیستماتیک را در این منطقه در جنوب نوار غزه مرتکب شد که پیشتر آن را به عنوان یک منطقه امن طبقه‌بندی کرده و از شهروندان خواستند تا به آنجا نقل مکان کنند. تردیدی نیست که اصطلاح امن‌سازی این مناطق، برنامه‌ای تدوین شده برای تجمیع مردم و تسهیل کشتار و نسل کشی رژیم بویژه در حق کودکان بوده است. به موجب این حملات وحشیانه روز گذشته تصاویر دردناکی چون تکه تکه شدن اجساد افراد سالخورده و کودکان فلسطینی در اردوگاه الشاطی در غزه حین برگزاری نماز جماعت در رسانه‌ها منتشر شد.
 روز گذشته آنروا اعلام کرد که روزانه حداقل ۱۰ کودک ساکن غزه در نتیجه حملات اسرائیل دچار نقص عضو می‌شوند. وخامت اوضاع انسانی و غذایی به حدی رسیده که به گفته یونیسف حدود 3000 کودک فلسطینی در نوار غزه به سبب سوء‌تغذیه و نبود دارو، با خطر مرگ روبه‌رو هستند. باشگاه اسرای فلسطین نیز گفت از آغاز جنگ در غزه، تاکنون 640 کودک فلسطینی فقط در کرانه باختری توسط اشغالگران اسرائیلی بازداشت شدند.

واکنش حماس به خبرسازی اسرائیل
جنبش حماس در واکنش به این جنایت خونبار با کذب خواندن ترور الضیف در بیانیه‌ای اعلام کرد که مطالب منتشره مبنی برهدف قرار دادن فرمانده گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در خان یونس پوچ و مزخرف بوده و همه شهدا غیرنظامی هستند. این جنبش افزود: «این اولین بار نیست که ارتش اشغالگر با ادعاهای خود دست به جنایت می‌زند و این دست اتهامات دروغین اسرائیل با هدف سرپوش گذاشتن بر قتل عام وحشتناک در غزه است.» حماس دولت امریکا را همدست اسرائیل خواند و گفت: قتل عام در خان یونس نمونه خطرناکی در سلسله جنایات و قتل عام‌های بی‌سابقه در تاریخ جنگ‌هاست.
این جنبش همچنین همه گردان‌های مقاومت را به بسیج عمومی برای حمایت از غزه و وفاداری به خون پاک شهدا دعوت کرد. حماس از ساکنان کرانه باختری و قدس خواست تظاهرات‌هایی گسترده برای مقابله با دشمن صهیونیستی و شهرک‌نشینان اشغالگر برگزار کرده و به رویارویی با آنها برخیزند.
ارتش اسرائیل بجز هدف‌گیری مردم به کادر پزشکی و امدادرسانان این حمله هم رحم نکرد و آنها را که مشغول کمک‌رسانی بودند مورد هدف خود قرار داد. در همین رابطه سازمان دفاع شهری غزه اعلام کرد که سرهنگ محمد اسامه حمد، معاون مدیر آتش‌نشانی و نجات این سازمان کشته شد و هشت نیروی دیگر آن که سعی در نجات زخمی‌ها در داخل یک ساختمان مسکونی داشتند به شهادت رسیدند. سازمان مذکور اشاره کرد که جنگنده‌های اسرائیلی این ساختمان‌ها را برای بار دوم و زمانی که نیروهای امدادی در تلاش برای نجات مجروحان و خارج کردن شهدا بودند، مورد حمله قرار دادند. «عبد‌الرحمان شدید» از رهبران حماس هم گفت: «پاسخ به قتل عام‌های وحشتناک در غزه نیاز به یک حرکت گسترده مردمی در همه مناطق برای مهار رژیم اشغالگر دارد.»
جنبش جهاد اسلامی در واکنش به این جنایت اعلام کرد که دولت جنایتکار بایدن مسئول اصلی قتل عام خان‌یونس است زیرا شهدا را خسارات جانبی می‌دانست. در همین رابطه شبکه تلویزیونی المیادین لبنان از یک منبع موثق نیز اعلام کرد که محمد الضیف، رهبر شاخه نظامی حماس در سلامت کامل به سر می‌برد و گزارش‌های اسرائیل در مورد مجروح شدن وی صحت ندارد.

شکست‌های متوالی برای رژیم صهیونیستی
پس از آنکه نقشه ترور صهیونیست‌ها با شکست مواجه شد، رسانه‌های اسرائیل تلاش کردند که از جنجال موفقیت‌آمیز بودن این عملیات کاسته و در سکوت فرو روند.
درعرصه میدانی نیز، مبارزان مقاومت فلسطین همچنان با حملات غافلگیرانه متعدد به ارتش صهیونیستی خسارت وارد می‌کنند. طبق گزارش‌های منابع آگاه پس از حمله خونبار رژیم صهیونیستی درگیری‌ها بین رزمندگان و ارتش بالا گرفت.
مبارزان قسام پس از اجرای عملیات‌های مجزا و انهدام تانک‌های ارتش، یک میدان مین را در محله الشوکه در شرق رفح پس از رسیدن گروهی از نیروهای یگان مهندسی دشمن صهیونیستی منفجر کردند که در این عملیات همه نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند. آنها همچنین یک جیپ اسرائیلی از نوع هامر را هم در محله تل الهوا در شهر غزه با گلوله آر پی جی هدف قرار داده و با نظامیان اسرائیلی در مجاورت آن درگیر شدند که در این عملیات تعدادی از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.
این در حالی است که در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز حزب‌الله بحران امنیتی و اطلاعاتی را برای رژیم صهیونیستی به وجود آورده است. به طوری که ساکنین متواری از این منطقه حاضر به بازگشت به شمال نیستند. این خسارات به حدی بوده که اسرائیل نیز به همین لحاظ بر تهدیدات جنگی خود علیه لبنان افزوده است.
همراه با این ناکامی‌ها، شکاف‌ها و اختلافات در عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی نیز روز به روز شدت می‌یابد.  روز گذشته در پی اختلافات صداها علیه «یوآو گالانت» وزیر جنگ در پارلمان این رژیم بالا رفته و شمار زیادی از اعضای حزب لیکود در کنست، از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخواست کرده‌اند که گالانت را برکنار کند. در روزهای اخیر، وزرا و اعضای کنست بشدت از موضع وزیر جنگ رژیم صهیونیستی انتقاد کرده‌اند.
اعلام ورشکستگی بندر جنوبی ایلات رژیم صهیونیستی در جنوب سرزمین‌های اشغالی به دلیل کاهش ۸۵ درصدی فعالیت‌ها در اثر حملات مقاومت یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ، تصویر دیگر از فضای بحران‌زده اقتصادی و امنیتی اسرائیل را مخابره کرده است. اخیراً حتی گروه مقاومت عراق و یمن در راستای راهبرد وحدت میادین عملیات‌های مشترکی را علیه این بندر استراتژیک و فرودگاه نزدیک به آن انجام دادند.

جستجو
آرشیو تاریخی