صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

خبر و مصاحبه

برنامه اعزام کاروان ایران به المپیک پاریس
شمشیربازی، اولین مسافر پاریس
بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از پنجم مرداد آغاز می‌شود و کاروان ایران با ۴۰ ورزشکار در ۱۳ رشته در این بازی‌ها حضور دارد. اعزام ورزشکاران ایران از جمعه 25 تیر آغاز می‌شود. تیم شمشیربازی اولین کاروانی است که راهی پاریس می‌شود. تیم ملی شمشیربازی سابر برای برگزاری اردو در فرانسه ۲۵ تیر راهی این کشور می‌شود. آخرین رشته‌ای که به فرانسه می‌رود، کشتی آزاد است. سه رشته تیراندازی، روئینگ و تیروکمان 29 تیر راهی پاریس می‌شوند و بعد از آنها نوبت به شنا، ژیمناستیک و تنیس روی میز می‌رسد که راهی فرانسه شوند. دوومیدانی و دوچرخه‌سواری 5مرداد راهی دهکده بازی‌ها می‌شوند. قایقرانی آب‌های آرام تنها رشته‌ای است که 9 مرداد راهی پاریس می‌شود. وزنه‌برداری، کشتی فرنگی، تکواندو و سنگنوردی ۱۲مرداد راهی پاریس می‌شوند. آخرین تیمی هم که برای حضور در المپیک راهی فرانسه می‌شود؛ تیم ملی کشتی آزاد است. بازگشت کاروان ایران از 12مرداد شروع می‌شود و سه رشته شمشیربازی، تیراندازی و شنا 12مرداد از این بازی‌ها به کشور برمی‌گردند.


انصراف روسیه از تورنمنت مشهد
تیم روسیه یکی از حریفان ایران از حضور در تورنمنت بین‌المللی والیبال نشسته مشهد انصراف داد. تورنمنت چهار جانبه والیبال نشسته قرار بود نیمه‌دوم مرداد به میزبانی شهر مشهد با حضور تیم‌های ایران، روسیه، قزاقستان و عراق برگزار شود که تیم روسیه انصراف داد؛ تیمی که بازی با آن می‌توانست محکی جدی برای شاگردان رضایی قبل از پارالمپیک باشد. این اتفاق در حالی رخ داده که ملی‌پوشان ایران به دلیل عدم صدور ویزا، فرصت حضور در تورنمنت بین‌المللی آسن در کشور هلند را نیز از دست دادند.


قضاوت کوبل داوری ایران در اردن
دو کوبل داوری ایران در رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا در اردن سوت می‌زنند. دو کوبل داوری هندبال احمد و امیر قیصریان و همچنین مژگان حسن‌زاده و  آزیتا قفلی به دعوت کنفدراسیون آسیا (AHF) در هجدهمین دوره مسابقات قضاوت می‌کنند. 4تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۵ در لهستان را کسب می‌کنند.
 

حذف رباطی از گرندپری جاکارتا
زهرا رباطی ملی‌پوش جوان بدمینتون کشورمان از مسابقات بین‌المللی گرندپری جوانان حذف شد. در ادامه مسابقات بین‌المللی گرندپری جوانان یونکس سانرایز پمبانگونان جایارا 2024 در جاکارتای اندونزی رباطی برابر حریفی از کشور میزبان در جدول اصلی هر سه گیم بازی را واگذار کرد. او در مسابقه اول حریفی از سنگاپور را شکست داده بود.


ساحلی‌بازان در نیمه نهایی تور آسیا
تیم‌‌ ملی والیبال ساحلی ایران با شکست استرالیا، امروز برای صعود به فینال تور آزاد تیانجین جدال سختی با برنده بازی چین و ژاپن دارد. تیم ملی ساحلی ایران با ترکیب عباس پورعسگری – علیرضا آقاجانی بعد از صعود از دور مقدماتی، دیروز در مرحله یک چهارم نهایی تور آزاد آسیایی در بازی‌ای طاقت‌فرسا با نتیجه 2 - یک استرالیا را برد و به نیمه‌نهایی رسید. پورعسگری و آقاجانی امروز در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده دیدار چین و ژاپن می‌روند. تیم والیبال ساحلی زیر 19 سال ایران با ترکیب حبیب اکبر‌زاده – امیرعلی قلعه‌نویی مقابل تایلند 2 - صفر باخت  و پنجم مشترک شد.


فرزام: رکوردهای روئینگ
 بهتر شده است
 قایقرانان المپیکی روئینگ با پایان اردوی یک‌ماهه کازان به تهران برگشتند. از آنجایی که پیست استاندارد برای تمرین ملی‌پوشان روئینگ در ایران وجود نداشت با پیگیری‌های فدراسیون قایقرانی مهسا جاور و زینب نوروزی و فاطمه مجلل که به ترتیب سهمیه قایق دونفره سبک‌وزن و تک‌نفره را گرفته بودند راهی کازان روسیه شدند تا درفرصت مانده بدون دغدغه در پیست استاندارد تمرین کنند. افشین فرزام سرمربی تیم ملی بعد از تمرین یک‌ماهه معتقد است شاگردانش از این اردو نهایت استفاده را برده‌اند و برای تاریخ‌سازی راهی پاریس می‌شوند. او درباره حضور یک‌ماهه ملی‌پوشان در کمپ کازان گفت: «بعد از مسابقات انتخابی المپیک دو ماهی فرصت داشتیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم. خداراشکر شرایط فراهم شد و یک ماهی در روسیه اردو زدیم و ملی‌پوشان در پیست استاندارد پارو زدند و نهایت استفاده را از کمپ روسیه بردیم و رکوردهای قایقرانان نسبت به قبل بهتر شده است.» به گفته او روئینگی‌ها برای تاریخ‌سازی و بهترین نتیجه به آب‌های پاریس می‌زنند: «به رغم شرایط سختی که در انتخابی المپیک قایق دونفره وجود داشت، برای اولین بار دختران ما تاریخ‌سازی کردند و سهمیه روئینگ دونفره را گرفتند و حالا برای اولین باردر سطح جهانی و المپیک مسابقه می‌دهند و قطعاً تلاش خواهیم کرد تا در قایق یک‌نفره و دونفره عملکرد خوبی داشته و بهترین خودمان باشیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی