حوادث جهان

مرگ دلخراش 22 کودک در نیجریه
مقامات محلی نیجریه می‌گویند بر اثر فروریختن یک مدرسه در ایالت «پلاتو»ی این کشور، دست‌کم ۲۲ کودک جان خود را از دست داده و بیش از ۱۳۰ نفر هم مجروح شده‌اند.
به گزارش بی‌بی‌سی، آکادمی «سنت» که در شهر «جوس» مرکز ایالت قرار داشت، در حالی که دانش‌آموزان داخل مدرسه بودند، فروریخت و بچه‌ها زیر آوار مانده بودند.امدادگران داوطلب از بیل مکانیکی، چکش و دست خالی برای شکستن بتن‌های ساختمان فروریخته و از میان برداشتن میله‌های آهنی استفاده کردند تا به بسیاری از افراد گرفتار شده برسند.پلیس به خبرنگاران گفته است دست‌کم ۲۲ کودک بر اثر فروریختن ساختمان مدرسه جان خود را از دست داده‌اند و بسیاری دیگر در بیمارستان‌های محلی تحت درمان قرار گرفته‌اند. تخمین زده می‌شود که این مدرسه بیش از هزار دانش‌آموز دارد.علت فروریختن ساختمان هنوز مشخص و اعلام نشده، اما ساکنان محلی می‌گویند حادثه پس از سه روز بارندگی شدید در این منطقه رخ داده است.
 
نجات ۴۷ مهاجر غیرقانونی در سواحل تونس
بر‌اساس بیانیه‌ای که گارد ملی تونس منتشر کرد، گارد دریایی تونس ۴۷ مهاجر غیرقانونی را از غرق شدن قایق‌ها در سواحل شرقی - مرکزی این کشور نجات داد.
به گزارش الجزیره، گارد ملی اعلام کرد که واحدهای گارد ساحلی تماسی مبنی بر آسیب دیدن چندین قایق در دریا و نشت آب در آن دریافت کردند. گادر ملی افزود: این قایق‌ها حامل ۴۷ مهاجر غیرقانونی تونسی از جمله یک زن باردار و یک نوزاد بودند.
بر‌اساس این بیانیه، به مهاجران نجات‌یافته کمک‌های لازم داده شد و سپس برای مراقبت‌های پزشکی بیشتر، ثبت‌نام و رسیدگی‌های قانونی به بنادر مجاور منتقل شدند. جزئیات بیشتر دیگری ارائه نشد.
 
صاعقه ۴ هندی را کشت
بر اثر صاعقه در ایالت بیهار در شرق هند، دست‌کم ۴ نفر کشته شدند.
به گزارش هندوستان تایمز، بارش شدید باران همراه با رعد‌و‌برق چندین بخش از این ایالت را درنوردید.در بیانیه‌ای که از سوی دفتر نخست‌وزیری منتشر شده، آمده است: «در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر رعد و برق، دو کشته در سیوان و یک مورد دیگر در ولسوالی‌های سوپول و روحطاس گزارش شده است.»گزارش‌ها حاکی از آن است که بیشترین تلفات در اثر برخورد صاعقه به افرادی که در مزارع کار می‌کردند و در هنگام باران زیر درختان پناه می‌گرفتند، رخ داد. صاعقه روز دوشنبه گذشته نیز ۱۲ نفر را در این ایالت کشت.
گزارش‌ها حاکی از آن است که در دو هفته گذشته بیش از ۴۰ نفر بر اثر صاعقه در سراسر بیهار جان خود را از دست داده‌اند.
 
رانش زمین در ویتنام مسافران ون را بلعید
یک ون ۱۶ نفره در اثر رانش زمین و سیل شدید در مناطق کوهستانی شمال ویتنام با همه مسافران زیر خاک دفن شد و در این حادثه دست‌کم ۱۱ نفر کشته و چندین نفر ناپدید شدند.
به گزارش خبرگزاری استریتس تایمز، تیم‌های نجات شامل سربازان و شهروندان استان هاگیانگ، موفق شدند ۱۱ جسد و چهار مجروح را در عملیات نجات پیدا کنند.بنا بر گزارش مقام‌های محلی، شمار دقیق تعداد افرادی که در ون بودند، مشخص نیست و باران‌های شدید تلاش‌های امدادی و تجسس را پیچیده کرده است.فام مین چین، نخست‌وزیر ویتنام، به مقام‌های محلی و سازمان‌های دولتی مرتبط دستور داد تا به سرعت با این فاجعه مقابله کنند و برای رویارویی با سیل و رانش زمین‌های بیشتر آماده باشند.بر‌اساس گزارش مرکز ملی پیش‌بینی هواشناسی، حدود ۲۸۰ میلیمتر باران در طی ۲۴ ساعت گذشته در این منطقه باریده است. این آژانس در مورد سیل‌های ناگهانی و رانش زمین در استان‌های هاگیانگ، لائو کای، توین کوانگ و ین‌بای هشدار داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی