آرین سلیمی: ما نسل طلایی تکواندو هستیم

 فائزه زمانی
خبرنگار

آرین سلیمی، پدیده تکواندوی ایران این روزها آخرین نفس‌هایش را به کار گرفته تا در شیاپ‌چانگ المپیک تاریخ‌سازی کند. او که خود و هم‌نسلی‌هایش را طلایی می‌داند امیدوار است با خوشرنگ‌ترین مدال ثابت کند واقعاً نسل طلایی تکواندوی ایران درحال ظهور است.

کمپ فرانسه از نظر روحی و فنی چقدر به تکواندوکاران المپیکی کمک کرد؟
خدا را شکر کمپ فرانسه خیلی خوب بود و توانستیم از امکانات این اردو استفاده کرده و با فرانسوی‌ها اردوی تدارکاتی برگزار کنیم. این کمپ چه از نظر روحی-روانی و چه از نظر فنی خیلی به ما کمک کرد که جا دارد از مسئولان فدراسیون بابت تدارک این اردوی برون‌مرزی تشکر کنم.
در میدان المپیک کسی برنده است که از نظر روحیه بهترین شرایط را داشته باشد، تو از نظر روحیه آماده رویارویی با هر چالشی در المپیک هستی؟
ذهن برنده است که قهرمان المپیک را مشخص می‌کند و شرایط روحی به مراتب از شرایط فنی تأثیرگذارتر است. بعد از گرفتن سهمیه المپیک تا به امروز تمریناتم را به بهترین شکل ممکن انجام دادم و خدا را شکر با شرایط خوب آماده رویارویی با هرچالشی هستم. قهرمانی من و تیم ملی بعد از 8 سال در آسیا روحیه خیلی خوبی به تکواندوی ایران تزریق کرد و اعتماد به نفس مرا بالا برد که از این بابت خیلی خوشحال هستم.
عده‌ای نگران سن کم تو هستند، چه برنامه‌ای‌ داری که در المپیک نیروی جوانی و انگیزه تو بر تجربه حریفان بچربد؟
من قدرت ویژه‌ای به اسم نیروی جوانی دارم. من از 17 سالگی در اردوهای تیم ملی و تورنمنت‌های مختلف حضور داشتم که همین موضوع مرا پخته‌تر کرده و چندان هم بی‌تجربه نیستم. نه اینکه بخواهم از خودم تعریف کنم اما در یکی‌دو سال اخیر مدال‌های زیادی در آسیا، جهان و بازی‌های آسیایی گرفته‌ام و فقط مدال المپیک را در کلکسیونم کم دارم و حالا فقط دنبال خوشرنگ‌ترین مدال در پاریس هستم.
نتایج نامطلوب تکواندو در المپیک‌های توکیو و ریو فشارها را روی شما بیشتر نمی‌کند؟
نتایج ریو و توکیو یک جورهایی اتفاقات نادر و غم‌انگیزی بود. ما نمی‌توانیم خودمان را با المپین‌های قبلی مقایسه کنیم اما تلاش می‌کنیم در پاریس دوباره تکواندو را به روزهای اوجش برگردانیم.
افلاکی معتقد است نسل شما طلایی است، شرایط را برای تاریخ‌سازی در پاریس چطور می‌بینید؟
استاد افلاکی لطف داشته، نسل او هم در برهه خودش طلایی بود. من هم مثل افلاکی اعتقاد دارم که نسل ما طلایی است. هرچه داریم از زحمات کادرهای قبلی و فعلی است. همگی در تلاش شبانه‌روزی هستیم در این فرصت مانده به بهترین آمادگی برسیم تا با خوشرنگ‌ترین مدال در المپیک ثابت کنیم که واقعاً نسل طلایی هستیم.

جستجو
آرشیو تاریخی