صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و نه - ۲۳ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و نه - ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

ترکیدن لاستیک هواپیما قبل از پرواز
لاستیک یک هواپیمای شرکت «امریکن ایرلاینز» در فلوریدا هنگام برخاستن از زمین ترکید.
به گزارش راشاتودی، این هواپیما هنگام بلند شدن در فرودگاه بین‌المللی «تمپا» در ایالت «فلوریدا» ناگهان دچار ترکیدگی لاستیک شد و خلبان بعد از این حادثه موفق شد هواپیما را متوقف کند و یک خودرو خدمات اضطراری بلافاصله به هواپیما نزدیک شد. مسئولان فرودگاه تمپا گفته‌اند که در این حادثه به خدمه پرواز و ۱۷۴ مسافر صدمه‌ای وارد نشده و همه سرنشینان با اتوبوس به ترمینال منتقل شدند و سپس با یک پرواز جایگزین به سفرشان ادامه داده‌اند.

رانش زمین مسافران 2 اتوبوس نپالی را بلعید
پلیس محلی منطقه چیتوان در کشور نپال اعلام کرد، در پی ناپدید شدن دو اتوبوس بواسطه رانش زمین در حوادث جداگانه پنجشنبه شب و صبح جمعه ۱۲ نفر کشته و ۶۵ نفر دیگر ناپدید شده‌اند.
باسنت کومار شارما، سخنگوی پلیس منطقه گفت: پنجشنبه شب، هفت عضو یک خانواده و سه نفر دیگر در رانش زمین در پوخارا ولسوالی کاسکی جان باختند، در حالی که یک نفر دیگر در شهرداری روستایی مَدی این منطقه جان خود را از دست داد. جسد ۱۱ نفر را از سه نقطه در این ناحیه پیدا کردیم.
 در همین حال، ۶۵ مسافر پس از رانش زمین توسط دو اتوبوس در منطقه چیتوان در بزرگراهی که کاتماندو را به سایر نقاط کشور متصل می‌کند، ناپدید شدند. یک اتوبوس با ۲۴ مسافر از بیرگونج به سمت کاتماندو در حرکت بود، در حالی که اتوبوس دیگر حامل ۴۱ مسافر از کاتماندو به سمت گائور در منطقه راوتاهات می‌رفت.
 بهش راج رجال، سخنگوی پلیس منطقه، گفت: احتمالاً هر دو اتوبوس به رودخانه تریشولی سقوط کرده‌اند. تیم‌های نجات شامل غواصان برای ردیابی آنها بسیج شده‌اند.
 در حادثه‌ای دیگر، راننده اتوبوس دیگری بر اثر سقوط سنگ در چیتوان در همان بزرگراه کشته شد.

خانه‌ای در ژاپن زیر گل‌ولای دفن شد
 سه نفر پس از مدفون شدن یک خانه مسکونی در استان ایهیم در غرب ژاپن در اوایل روز جمعه در اثر رانش زمین ناپدید شدند.
 به گزارش کیودو نیوز، پلیس و آتش‌نشانان، در ماتسویاما، استان ایهیم اعلام کرد، حدود ساعت ۴ صبح به وقت محلی کوهی از گل‌ولای فروریخت و گل‌ولای وارد خانه‌های مجاور و یک ساختمان آپارتمانی شد. در این گزارش آمده است که مقامات محلی پس از رانش زمین در جست‌و‌جوی سه نفر هستند.
  هشدار تخلیه سطح پنج، بالاترین سطح، در منطقه فاجعه‌زده شیمیزو صادر شده است که از مردم می‌خواهد فوراً برای محافظت از جان خود به یک ساختمان مقاوم، طبقه بالای خانه یا مکان امن دیگری نقل مکان کنند.
 تا ساعت ۸ صبح روز جمعه به وقت محلی، شهر ماتسویاما ۲۱۳ میلیمتر بارندگی را ثبت کرده که این میزان برابر با میانگین بارندگی ماهانه ماه جولای است.

جستجو
آرشیو تاریخی