صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هشت - ۲۱ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هشت - ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

مخبر در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سیاست خارجی:

شهید امیرعبداللهیان وزیر خارجه جریان مقاومت بود

محمد مخبر، چهارشنبه در بازدید از نمایشگاه «دستاورد‌های دولت سیزدهم در ۱۰۲۰ روز خدمت» که در «تالار ملل» وزارت امور خارجه برگزار شد، ضمن بزرگداشت یاد و نام رئیس جمهور شهید و دکتر امیرعبداللهیان، از این شهدای بزرگوار با عنوان رئیس جمهور و وزیر خارجه تراز نظام اسلامی، یاد کرد و گفت: گسترش ارتباط با همسایگان، کشور‌های مسلمان، همسو و غیر دشمن، راهبرد جدی رئیس جمهور شهید در عرصه سیاست خارجی بود که شهید امیرعبداللهیان، این راهبرد‌ها را بخوبی به پیش برد و مجموعه وزارت خارجه، روز‌های درخشانی در این عرصه، پشت سر گذاشت.
سرپرست ریاست جمهوری، پیوستن به معاهدات و پیمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، از جمله سازمان همکاری شانگهای، گروه بریکس و تجارت آزاد اوراسیا را از جمله اقدامات شاخص وزارت خارجه دولت سیزدهم دانست و اظهار داشت: خدمات شهید امیرعبداللهیان در حوزه جبهه مقاومت منطقه نیز به گونه‌ای بود که رؤسای گروه‌های مقاومت، ایشان را نه تنها وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، بلکه حتی فراتر، وزیر خارجه جریان مقاومت می‌دانستند.
مخبر با تمجید از تلاش‌های شهید امیرعبداللهیان برای حفاظت از منافع ملی، از جمله نحوه مدیریت فضای پس از اجرای عملیات وعده صادق، تصریح کرد: ایشان در عین «تواضع»، همیشه از موضع «اقتدار» مذاکره کرد و علت اینکه رهبر معظم انقلاب در مذاکرات به دولت اختیار کامل دادند، داشتن اعتماد کامل به رئیس جمهور شهید در سطح کلان و اعتماد به دکتر امیرعبداللهیان در «میدان سیاست خارجی» بود.
سرپرست ریاست جمهوری، همچنین با بیان اینکه در دولت سیزدهم از همه ظرفیت‌ها، چه در ستاد وزارت خارجه و چه در سفارتخانه‌ها استفاده شد، از زحمات خستگی‌ناپذیر سفرا و کارکنان این وزارت، قدردانی کرد.
خانواده شهید امیرعبداللهیان نیز از جمله حاضران در این نشست بودند که آقای مخبر، ضمن تجلیل از آنان به عنوان خانواده‌ای مجاهد که همراه و همگام این وزیر متواضع و مقتدر انقلاب بودند، به بزرگی یاد کرد.
مخبر، همچنین در نشستی با حضور کارشناسان ارشد وزارت امور خارجه، ضمن بررسی آخرین تحولات سیاست خارجی، به‌خصوص در حوزه فلسطین، بر پیگیری حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در دادگاه‌ها و مجامع حقوقی بین‌المللی، تأکید کرد.
سرپرست ریاست جمهوری با همراهی سرپرست وزارت امور خارجه از نمایشگاه «دستاورد‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم در ۱۰۲۰ روز خدمت» و فعالیت‌های شهید امیرعبداللهیان و دستگاه سیاست خارجی دولت سیزدهم در زمینه‌های سیاست همسایگی، سیاست اقتصادی، شامل ارزآوری و ایجاد اشتغال در کشور، حمل و نقل کالا، نقل و انتقال پولی و مالی، صدور خدمات فنی ـ مهندسی، دانش‌بنیان‌ها و انتقال فناوری، سیاست‌های عمومی، رسانه‌ای، مقاومت، کنسولی و مردمی، بازدید و دفتر یادبود این نمایشگاه را نیز امضا کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی