شهادت یاسر نمر قرنبش از محافظان سابق سید حسن نصرالله در حمله صهیونیست ها

یاسر نمر قرنبش (ملقب به ابوالفضل و حاج امین) در حمله تروریستی اسرائیل در مرز سوریه-لبنان به شهادت رسیده است. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای با تأیید شهادت حاج امین اعلام کرد: مقاومت اسلامی با سربلندی از شهید مجاهد یاسر نمرقرنبش (امین) متولد 1970 از شهرک زوتر در جنوب لبنان که در راه بیت المقدس به شهادت رسید، تجلیل می‌کند.
حاج یاسر که از اعضای ارشد حزب‌الله است فرماندهی عملیات آزادسازی جنوب لبنان در محور مرجعیون در سال ۲۰۰۰ را بر عهده داشت و مسئول محور الغندوریه در نبرد سال ۲۰۰۶ بود. رسانه‌های صهیونیستی مدعی هستند که وی از اعضای نیروی پدافند هوایی حزب‌الله بوده است و مسئولیت انتقال نیرو و تجهیزات جنگی بین سوریه و لبنان بود را داشته است. شهید قرنبش در گذشته جزو محافظین سید حسن نصرالله نیز بوده است.
این ترور حمله موشکی گسترده حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در بلندی‌های اشغالی جولان را در پی داشت که به هلاکت چند نظامی صهیونیست منجر شد.  شبکه المیادین در این باره اعلام کرد که ده‌ها موشک از خاک لبنان به سمت بلندی‌های اشغالی جولان پرتاب شد. رسانه‌های صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در مناطق مختلف بلندی‌های اشغالی جولان خبر دادند. این منابع اعلام کردند که بیش از ۳۰ موشک توسط حزب‌الله لبنان به این منطقه پرتاب شده است. در همین راستا حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدین ما مقر لشکر ۲۱۰ جولان در پایگاه «نفح» را با ده‌ها موشک «کاتیوشا» بمباران کردند.در این بیانیه آمده است: این حمله در راستای حمایت از غزه و در پاسخ به حمله و عملیات ترور صورت گرفته توسط دشمن در «الصبوره» واقع در جاده «دمشق-بیروت» انجام شد.
جستجو
آرشیو تاریخی