صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هفت - ۲۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هفت - ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

قدرشناس باشیم

سینا حسینی
خبر‌نگار


انتخاب شجاعانه محمدامین حزباوی و عدم پذیرش پیشنهاد وسوسه‌کننده قطری‌ها برای تغییر تابعیت این بازیکن، نمونه بارز بلوغ فکری یک فوتبالیست حرفه‌ای است. بازیکن جوان السد قطر با وجود اینکه می‌دانست اگر پیشنهاد عنابی‌ها را قبول کند در شرایطی ایده‌آل قرار خواهد گرفت و نیازهای مالی او با پول‌پاشی قطری‌ها تا پایان عمر برطرف خواهد شد، زیر بار موضوع تغییر تابعیت نرفت تا نامش در میان تاریخ‌سازان ورزش ایران قرار گیرد.
حزباوی نخستین ورزشکاری نیست که پیشنهاد تغییر تابعیت یک کشور دیگر را نپذیرفته اما تصمیم او از این جهت متمایز با سایر پیشنهادهای این چنینی است که او در مقطع کنونی در آستانه یک مسیر بزرگ قرار دارد اما با وجود این قید پول و دیگر آپشن‌های این سناریو را زد تا همچنان زیر پرچم سه‌رنگ کشورمان به عنوان یک سرباز جنگجو برای کسب موفقیت تلاش کند.
به همین علت نحوه برخورد مدیران فوتبال ما با این بازیکن بیشتر از تصمیم تاریخی حزباوی دارای اهمیت است. در اینکه امیر قلعه‌نویی نگاهی ویژه به حضور این بازیکن در ترکیب تیم ملی دارد هیچ تردیدی نیست ولی قطعاً اگر سرمایه‌گذاری مطلوبی در این بخش انجام شود می‌توانیم تا سال‌ها از این پتانسیل مطلوب به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. نحوه برخورد اصولی و منطقی مسئولان فوتبال ایران با این بازیکن می‌تواند باعث شود، اگر در آینده نیز بازیکن دیگری هم با چنین پیشنهادی مواجه شود با استناد به رفتاری که با محمدامین صورت گرفته او نیز نه تنها به پیشنهاد تغییر تابعیت پاسخ ندهد بلکه با افتخار اعلام کند تنها برای وطنم بازی خواهم کرد.
 قدرشناسی ما در قبال تصمیم هوشمندانه حزباوی یک استراتژی هدفمند خواهد بود. برخورد سطحی و دم‌دستی با این اتفاق بزرگ تبعات غیرقابل جبرانی خواهد داشت از این رو باید به صورت آنی بابت این تصمیم بزرگ و ارزشمند مراتب قدرشناسی از این بازیکن خوش‌آتیه را به‌جا آوریم تا به دنیا ثابت کنیم ما برای استعدادها و سرمایه‌های خود ارزش بسیاری قائل هستیم و به سادگی اجازه نمی‌دهیم نخبگان ورزشی کشورمان پشت به نام ایران کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی