صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هفت - ۲۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هفت - ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

طوفان «بریل» در امریکا قربانی گرفت
طوفان بریل در تگزاس نزدیک به ۳ میلیون نفر را بدون برق گذاشته و به مرگ چهار نفر منجر شده است.
به گزارش بی‌بی‌سی، این طوفان قدرتمند که به تگزاس رسید، با باران سنگین و باد شدید همراه بوده است و میزان بارندگی به ۳۸ سانتیمتر خواهد رسید که در پی آن خطر سرریز آبراه‌ها و بالا آمدن آب‌های زیرزمینی وجود دارد. همچنین بیش از هزار و 100 پرواز در بزرگترین فرودگاه «هیوستون» لغو شده‌اند.دفتر فرماندار ایالتی از ساکنان این ایالت خواسته است این طوفان را که پیش‌تر ۱۰ نفر را نیز در منطقه کارائیب کشته است، دست‌‌کم نگیرند. در تگزاس یک مرد ۵۳ ساله در پی سقوط یک درخت روی سقف خانه‌اش به دلیل وزش شدید باد کشته شد. همچنین در بخش دیگری از هریس کانتی یک زن ۷۴ ساله نیز در حادثه‌ای مشابه جان خود را از دست داد. کارشناسان هواشناسی می‌گویند در تگزاس وزش طوفانی از این دست در ماه ژوئیه نادر است.
 
جلوگیری از قاچاق 10 تن مواد به ایران در سه ماه
سخنگوی فرماندهی پلیس در جنوب غرب افغانستان اعلام کرد در سه ماه گذشته از قاچاق ۱۰ تُن مواد مخدر به ایران جلوگیری کرده است. «محمد نسیم بدری» سخنگوی فرماندهی پلیس «فراه» اعلام کرد شیشه، تریاک و هروئین از جمله مواد مخدری است که از قاچاق آن به ایران جلوگیری شده است.بدری همچنین اظهار داشت که مسئولان مواد مخدر طالبان در این مدت 96 هکتار زمین را نیز از وجود خشخاش پاکسازی کردند.به گفته مقامات محلی در فراه، طی سه سال گذشته نزدیک به 3 هزار معتاد تحت درمان قرار گرفته‌اند و در حال حاضر 500 معتاد دیگر در مراکز ترک اعتیاد تحت درمان هستند.

2 کشته در واژگونی قایق نیجریه‌ای
 بر اثر واژگونی یک قایق چوبی در ایالت جیگاوا در شمال نیجریه حداقل دو نفر کشته و ۱۸ نفر دیگر نجات یافتند.
به گزارش الجزیره، لاوان شیسو، سخنگوی پلیس جیگاوا گفت: این قایق حامل گروهی متشکل از ۲۰ تاجر محلی در مسیر روستای هادین در منطقه دولتی محلی آویو بود که در رودخانه کوالگای واژگون شد. شیسو گفت که حداقل دو نفر کشته شدند و ۱۸ نفر دیگر نجات یافتند. این حادثه ناشی از امواج قوی و بارگذاری بیش از حد است به طوری که متصدی قادر به هدایت قایق نبود.

جستجو
آرشیو تاریخی