حوادث جهان

 10 کشته در آتش‌سوزی خانه سالمندان
 بنابر اعلام مقامات محلی و رسانه‌های اروگوئه دست‌کم ۱۰ نفر در حادثه آتش سوزی در یک خانه سالمندان در شرق این کشور جان خود را از دست دادند.
به گزارش رویترز، این حادثه روز یکشنبه در شهر «ترینتای ترس» رخ داده و علت حریق هنوز مشخص نیست. همچنین اعلام نشده که فرد دیگری در این حادثه مصدوم شده باشد.
گزارش‌ها حاکی است قربانیان شامل هشت زن و دو مرد بودند. مقامات محلی در شبکه‌های اجتماعی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
 
رانش مرگبار زمین در اندونزی
 یک مقام ارشد آژانس بلایای طبیعی گفت که رانش زمین و سیل‌های ناگهانی منجر به ریزش معدن طلا در منطقه Bone Bolango  استان گورونتالو اندونزی شد و ۱۱ کشته و ۱۷ ناپدید به جا گذاشت.‌
به گزارش شینهوا، آکریل بابیونگگو، رئیس واحد عملیاتی آژانس مدیریت بلایای منطقه، گفت که بارش شدید باران باعث رانش زمین و سیل‌هایی شد که نیمه شب به معدن واقع در منطقه و کمپ‌های معدنچیان برخورد کرد و موجب کشته و ناپدید شدن برخی از آنها شد.وی گفت: حدود ۱۸۰ پرسنل اداره جست‌و‌جو و نجات محلی، سربازان، پلیس و پرسنل سازمان حوادث غیرمترقبه در این مأموریت مشارکت دارند.
آژانس مدیریت بلایای منطقه‌ای همچنین گزارش داد که ۲۸۸ خانه در پنج منطقه فرعی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند که عمدتاً با گل و لای و آوار زیر آب رفته‌اند.
 
۸ کشته در تصادف جاده‌ای در شمال افغانستان
 تصادف جاده‌ای در استان جوزجان در شمال افغانستان جان 8 نفر را گرفت.
به گزارش شینهوا، شبیر احمد ساعدی، مدیر ترافیک ولایتی پلیس گفت که این حادثه شامگاه یکشنبه زمانی رخ داد که یک خودرو مسافربری با یک تانکر سوخت در ولسوالی خواجه دوکوه این ولایت در امتداد شاهراه ارتباط جوزجان با ولایت همجوار فاریاب، تصادف کرد. چهار کودک نیز در این سانحه جان باختند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و شش - ۱۹ تیر ۱۴۰۳