از گوشه و کنار ایران

غرق شدن پسر 10 ساله در استخر
پسر 10 ساله به خاطر بی‌توجهی خانواده، بر اثر غرق‌شدگی در استخر شخصی جان خود را از دست داد.
دکتر فرزین رضازاده، رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: کارشناسان اورژانس به محض اطلاع از حادثه به سرعت بر بالین کودک حاضر شده و عملیات احیای قلبی-ریوی را شروع کردند اما متأسفانه کودک با وجود تلاش تکنیسین‌ها جان خود را از دست داد. این استخر در منطقه کهریز ارومیه قرار داشت.
رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش آمار غرق‌شدگی با توجه به گرم شدن هوا بویژه در استخرها و دریاچه پشت سدها اظهار کرد: خانواده‌ها باید از کودکان و نوجوانان مراقبت کنند تا شاهد فوت فرزندان خود نباشند.
 
مرگ دختر و پسر جوان در واژگونی خودرو
واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ در بلوار جمهوری شهر کرمان منجر به مرگ ۲ سرنشین جوان این خودرو شد.
دکتر سید محمد صابری، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ساعت ۲۱:۴۲ یکشنبه یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ در بلوار جمهوری بعد از برخورد با درخت واژگون شد.
وی با اشاره به اینکه عوامل اورژانس بلافاصله بعد از بروز این حادثه با یک کد آمبولانس در صحنه حضور پیدا کردند، تصریح کرد: در این سانحه یک زن و یک مرد سرنشین خودرو که حدود ۲۴ سال سن داشتند در صحنه فوت کردند. شدت تصادف و برخورد با درخت به قدری شدید بود که یکی از سرنشینان در خودرو محبوس شد و پس از رها‌سازی توسط عوامل آتش‌نشانی، فوت وی مورد تأیید پرسنل اورژانس بیمارستانی قرار گرفت.
 
یک کشته در برخورد پژو با درخت
برخورد یک دستگاه خودرو با درخت در بلوار شهید ناصربخت کرج یک کشته و یک مصدوم بر جا گذاشت.
 مهدی سمیعی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کرد: این حادثه صبح دوشنبه توسط شهروندان به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی کرج گزارش شد که بلافاصله تیم‌های آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه برخورد یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با درخت حاشیه خیابان بلوار شهید ناصربخت کرج، مرگ راننده ۲۰ ساله آن را در پی داشت و یک جوان ۱۹ ساله نیز بشدت مجروح شد.
 
مهار آتش در مجتمع مسکونی 18 طبقه
حادثه آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه اصفهان با حضور بموقع آتش‌نشانان مهار شد.
سرآتشیار محمد شریعتی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت: ساعت ۱:۱۴ بامداد دوشنبه یک مورد حریق در طبقه منفی 2 مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه شامل ۲ بلوک و در مجموع ۱۸۴ واحد مسکونی در خیابان برازنده توسط شهروندان به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان اعلام شد. با توجه به تراکم جمعیت مجتمع مسکونی آتش‌نشانان از ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.
وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان به ۲ گروه تقسیم شدند و آتش را در زمان کوتاهی اطفا و از سرایت آن به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کرده و گروه دوم نیز اقدام به جست‌و‌جوی محبوسان از میان دود و تخلیه تمام ساکنان واحدهای ۱۸ طبقه کردند. یکی از کارکنان تأسیسات ساختمان که میان دود در طبقه منفی ۲ محبوس شده بود پس از جست‌و‌جو توسط آتش‌نشانان به بیرون انتقال یافت و تحویل عوامل اورژانس شد. این حادثه تلفات جانی نداشت اما یکی از آتش‌نشانان از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد. علت حریق توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تحت بررسی است.

سرقت کولر های مدارس در دزفول
 اعضای باند چهار نفره سارقان حرفه‌ای کولرهای مدارس در دزفول با هماهنگی کارآگاهان پلیس و سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و دستگیر شدند.
 سرهنگ روح اله یاری‌زاده، فرمانده انتظامی دزفول گفت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت کولر در سطح مدارس شهرستان دزفول، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت. کارآگاهان پلیس آگاهی و مأموران کلانتری ۱۶ شهر امام با پشتیبانی فنی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره اطلاعات شهرستان، موفق به شناسایی اعضای باند چهار نفره سارقان شدند و در عملیاتی ضربتی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.فرمانده انتظامی دزفول با اشاره به کشف ۵۶ دستگاه کولر سرقتی از مدارس و مقادیر زیادی قطعات کولر از مخفیگاه متهمان گفت: متهمان در تحقیقات پلیسی به ۱۱ فقره سرقت در سطح مدارس این شهرستان اعتراف کردند.
 
ساخت پلاک جعلی خودرو و موتور در یک کارگاه
2 متهم که در یک کارگاه پلاک‌های جعلی برای وسایل نقلیه می‌ساختند در استان کرمانشاه دستگیر شدند.
سرهنگ علی کرمی، رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: با اطلاع کارآگاهان پلیس آگاهی استان مبنی بر فعالیت یک شبکه جعل و ساخت پلاک وسایل نقلیه در کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و آنها موفق به شناسایی و دستگیری اعضای ۲ نفره شبکه جعل پلاک وسایل نقلیه و پلمب کارگاه فعالیت آنان در یکی از محلات حاشیه‌ای کرمانشاه شدند. در بازرسی از کارگاه نیز یک دستگاه لپ‌تاپ و پرینتر رنگی پایه بلند، انواع لول‌های کاغذ شبرنگ، دستگاه حرفه‌ای برش حروف و اعداد و تعداد زیادی سینی فلزی برش خورده هم‌اندازه فابریک پلاک خودرو و موتورسیکلت، کشف شد.
 
کشف نیم کیلو تریاک در معده مرد قاچاقچی
بلعیدن حدود ۵۰۰ گرم تریاک، مرد میانسال را تا یک‌قدمی مرگ برد.
سرهنگ حسین احمدی، فرمانده انتظامی نیشابور گفت: در پی گزارش مراجعه مردی ۵۵ ساله به بیمارستان با اظهار درد در شکم، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. کارکنان اورژانس بیمارستان با مشاهده وخامت وضع جسمانی بیمار، وی را بستری کرده و زیر عمل جراحی بردند که مشخص شد وی به قصد جابه‌جایی مواد مخدر مقدار زیادی مواد بلعیده و دچار مشکلاتی شده است.
فرمانده انتظامی نیشابور افزود: مأموران دایره مبارزه با مواد مخدر کلانتری ۱۳ قدس با هماهنگی و همراهی نماینده دادستان و قاضی ویژه رسیدگی به جرایم مواد مخدر به بیمارستان مراجعه کردند و در ادامه با تلاش پزشکان حدود ۵۰۰ گرم تریاک بلعیده شده از معده وی خارج شد. متهم مواد مخدر را از استان سیستان و بلوچستان بارگیری کرده بود و پس از بهبودی جسمانی با قرار صادره روانه زندان شد.