حوادث جهان

ریزش ساختمان در هند 7 قربانی گرفت
 پلیس محلی تأیید کرد که تعداد قربانیان ریزش ساختمان در ایالت گجرات در غرب هند به 7 نفر افزایش یافت.
به گزارش هندوستان تایمز، قربانیان کارگران صنعت تولید پارچه محلی بودند. یک زن مجروح از زیر آوار ساختمان نجات یافت و در بیمارستان محلی بستری شد.
آنوپام سینگ گهلوت، کمیسر پلیس سورات، گفت که عملیات نجات توسط نیروهای واکنش به بلایای ایالتی گجرات و نیروی ملی واکنش در بلایا انجام شده است.
گهلوت گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی ۶ تا ۷ نفر محبوس شده و جسد 7 نفر بیرون آورده شده و یک نفر مجروح و نجات یافته است.
 
حمله فیل‌ها به مردم در سریلانکا
بر اثر حمله فیل‌ها در یک مراسم در جنوب سریلانکا حدود ۱۳ نفر زخمی‌شدند.
به گزارش شینهوا، در این راهپیمایی که در کاتاراگاما، در استان یووا سریلانکا برگزار می‌شود یک فیل به مردم حمله کرد. به گفته پلیس، مجروحان در بیمارستان محلی تحت درمان هستند و به کسی آسیب جدی وارد نشده است.
فیل‌های تزئین شده با لباس‌های رنگارنگ، یکی از جاذبه‌ها و سنت‌های مهم در رویدادهای سریلانکا هستند، اما داد و بیداد فیل‌ها در این رویدادها نیز رایج است.
 
خروج قطار از ریل در ایالت داکوتای شمالی امریکا
خروج واگن‌های حامل مواد خطرناک از ریل در ایالت داکوتای شمالی در غرب امریکا موجب آتش‌سوزی شد.
اندرو کرکینگ، مدیر اورژانس بخش فاستر، گفت که آتش‌نشانان عملیات اطفای حریق را در محل خروج قطار از ریل در نزدیکی کارینگتون، در شرق فاستر انجام دادند.
کرکینگ گفت که محتویات واگن‌های خارج شده از ریل شامل متانول، آمونیاک بی‌آب و گلوله‌های پلاستیکی است و نظارت هوا به طور مداوم آلودگی هوای صفر درصد را در این منطقه نشان داده است و خطری مردم را تهدید نمی‌کند.
 
پدر استرالیایی خانه را با همسر و فرزندانش آتش زد
در حادثه‌ای که پلیس ایالتی استرالیا آن را قتل خانوادگی توصیف کرده است در پی وقوع آتش‌سوزی در خانه‌ای در غرب سیدنی، ۳ کودک جان خود را از دست دادند و پدرشان بازداشت شده است.
به گزارش گاردین، مأموران خدمات اورژانس ساعت ۱ بامداد یکشنبه به خانه‌ای در «لالور پارک» فراخوانده شدند و پلیس می‌گوید وقتی به محل حادثه رسیدند، خانه در آتش می‌سوخت. دو پسربچه ۲ و ۴ ساله در شرایط جسمی‌وخیم به بیمارستان منتقل شدند اما ظرف مدت کوتاهی به دلیل شدت جراحات وارده جان باختند. جسد سومین کودک هم که یک نوزاد دختر ۱۰ ماهه بوده پس از خاموش کردن آتش توسط آتش‌نشان‌ها پیدا شد.همچنین یک دختربچه ۹ ساله و سه پسربچه ۱۱، هفت و ۶ ساله در محل حادثه توسط امدادگران آمبولانس نیوساوث ولز تحت درمان قرار گرفتند و با شرایط پایدار به بیمارستان منتقل شدند. مادر ۲۹ ساله این کودکان نیز به دلیل استنشاق دود و مصدومیت به بیمارستان منتقل شده است.
 مردی ۲۸ ساله که در محل دستگیر شد، تلاش کرد تا از نجات افراد داخل خانه توسط نیروهای پلیس و اورژانس جلوگیری کند.
پلیس همچنین تأیید کرد که این مرد پدر فرزندان فوت شده است. پدر این کودکان که در محل دستگیر شده بود به دلیل استنشاق دود تحت درمان قرار گرفت و تحت مراقبت پلیس به بیمارستان منتقل شد.
 
تصادف مرگبار در غرب اوکراین
 تصادف یک تانکر حمل سوخت با یک دستگاه مینی‌بوس در غرب اوکراین به کشته شدن دست‌کم ۱۴ نفر منجر شد.
به گزارش ایندیپندنت، به گفته مقامات اورژانس، تنها یک نفر از این تصادف مرگبار جان سالم به‌ در برده است. شرایط تنها بازمانده این سانحه بحرانی گزارش شده است.این سانحه در منطقه «ریونه» رخ داد و تصاویر منتشرشده از واژگون شدن یک خودرو در مزرعه ذرت حکایت دارد. منطقه ریونه در غرب اوکراین واقع شده و با بلاروس هم‌مرز است.
 
مرگ دوچرخه سوار نروژی در سقوط از کوه
 یکی از قدیمی‌ترین تورهای دوچرخه‌سواری جهان در اتریش با حادثه مرگباری مواجه شد. آندره درگه 25 ساله دوچرخه‌سوار نروژی تیم کوپ رپسول در مرحله چهارم تور اتریش بر اثر جراحات وارده ناشی از سقوط در کوه گروسگلاکنر جان باخت. به همین خاطر مراسم اهدای جوایز بعد از این مسابقه لغو شد.
اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری با ابراز تأسف نسبت به بروز حادثه در تور اتریش، با خانواده و نزدیکان آندره درگه ابراز همدردی کرد.
تور دوچرخه‌سواری اتریش یکی از قدیمی‌ترین مسابقات جهانی است که از سال 1947 میلادی هر ساله برگزار می‌شود.
 
رانش زمین در نپال
در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل و رانش زمین در نپال، ظرف ۳۶ ساعت اخیر دست‌کم ۱۱ نفر جان باخته و ۱۲ تن دیگر مصدوم شدند.
به گزارش تایمزآوایندیا، بهادر کارکی، سخنگوی پلیس نپال همچنین گفت که هشت نفر نیز در این حادثه مفقود شده‌اند. تیم‌های امداد و نجات در حال پاکسازی گل‌ولای و باز کردن معابر هستند.به گفته یکی از مقامات منطقه‌ای، سطح رودخانه «کوشی» واقع در جنوب شرقی نپال که تقریباً هر ساله به جاری شدن سیل‌های مرگبار در ایالت شرقی بهار در هندوستان منجر می‌شود، از سطح خطر تجاوز کرده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی