از گوشه و کنار ایران

نجات دو محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم
دو زندانی که به جرم قتل یک زن 11 سال در زندان نقده بودند با تلاش مسئولان قضایی و گذشت خانواده مقتول سرانجام از مجازات قصاص رهایی یافتند.
 ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال ۹۲ دو نفر مرتکب قتل یک زن شده بودند که دستگیر و در زندان نقده بازداشت بودند و با طی مراحل دادرسی حکم قصاص آنها صادر شده بود. به منظور تلاش برای صلح و سازش و اصلاح ذات البین با تلاش مسئولین قضایی نقده، اعضای شورای حل اختلاف زندان نقده و هسته‌های جهادی بخشایش پس از ۱۱ سال رضایت اولیای دم را جلب کردند و خانواده مقتول از قصاص هر دو زندانی گذشتند.
 
سرقت‌های زوج تبهکار از رانندگان اینترنتی
زن و مرد سارق که پس از سوار شدن به تاکسی‌های اینترنتی در شهرستان کرج از رانندگان سرقت و زورگیری می‌کردند با ردیابی‌های تخصصی پلیس دستگیر شدند.
سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی البرز گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از رانندگان تاکسی اینترنتی در شهرستان کرج، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۳۱ کوی کارمندان قرار گرفت. در ادامه مشخص شد سارقان با استفاده از شماره‌ تلفن‌های افراد کارتن خواب و معتاد در سطح شهر درخواست تاکسی اینترنتی کرده و بعد از سوار شدن در ماشین اقدام به خفتگیری و سرقت وسایل رانندگان می‌کردند.
بنابراین با اقدامات تخصصی، یک مرد و همدستش که زنی جوان بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند. متهمان به ۲۴فقره سرقت از رانندگان تاکسی اینترنتی اعتراف کردند و تا کنون ۲۰ شاکی شناسایی شده‌اند.

بانوی بابلی به چند نفر زندگی بخشید
 اهدای اعضای بدن بانوی ۳۵ ساله بابلی که دچار مرگ مغزی شده بود به چند نفر زندگی دوباره بخشید.
دکتر مهدی محمدیان‌ امیری، معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی بابل گفت: زنده‌یاد «مریم ابوئی‌کشتلی» اهل بابل به دلیل مسمومیت به بخش آی‌سی‌یو داخلی بیمارستان شهید بهشتی منتقل شده بود. فرد حادثه دیده با وجود تلاش پزشکان و همکاران بخش آی‌سی‌یو و جراحی بیمارستان دچار مرگ مغزی شد که با رضایت خانواده برای اهدای عضو به تهران منتقل شد. ️ اعضای بدن این بیمار مرگ مغزی شامل کبد و ۲ کلیه به چندین نفر حیات دوباره بخشید.

پسر 4 ساله در ناهارخوران گم شد
 تلاش‌ها برای یافتن پسربچه ۴ ساله سیرجانی که عصر جمعه در جاده خاکی و جنگلی ناهارخوران گم شده همچنان ادامه دارد. قاسم غریب‌آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: حدود ساعت 16 روز جمعه گزارش گم شدن پسر 4 ساله از سوی پلیس و خانواده این کودک به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گلستان ارسال شد. براساس اعلام خانواده کودک گمشده، حادثه در بلوار نهارخوران، جاده خاکی و جنگلی روبه‌روی اداره کل محیط زیست رخ داده است.  عملیات جست‌وجو برای یافتن کودک آغاز شد و در کنار به‌کارگیری 4 دستگاه خودروی کمک‌دار سبک و سه دستگاه آمبولانس، سه دستگاه موتورسیکلت، دو دستگاه هلی‌شات نیز در حال استفاده است تا نشانی از کودک گمشده پیدا شود.
 
مرگ زوج میانسال در تصادف جاده اسدآباد
 برخورد رخ به رخ ۲ دستگاه خودروی سواری در جاده اسدآباد منجر به مرگ زوج میانسال شد.سرهنگ ارسلان سرمدی جانشین رئیس پلیس راه استان همدان گفت: ساعت چهار بامداد شنبه راننده یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس از ابتدای پارک جنگلی اسدآباد خلاف جهت خودروها وارد مسیر یکطرفه کنارگذر شده و با یک دستگاه سواری پراید که مسیر قانونی خود را می‌پیمود رخ به رخ برخورد کرد. راننده سواری پژو پارس در این سانحه مجروح شد اما زوج ۵۰ و ۵۵ ساله کرمانشاهی سرنشین خودروی سواری پراید به علت شدت جراحات وارده در دم جان باختند.

 غرق شدن زن جوان در «زاب»
 زن جوان پیرانشهری در رودخانه زاب غرق شد و جان خود را از دست داد.
امیر عشایری، رئیس جمعیت هلال احمر پیرانشهر گفت: بعداز ظهر جمعه یک خانم ۴۰ ساله در رودخانه زاب غرق شد و با اعلام خبر به مرکز پاسخگویی اضطراری جمعیت هلال احمر امدادگران بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند. ️اکیپ امدادی برای جست‌و‌جوی غریق وارد عمل شدند و با تلاش فراوان سرانجام پیکر غریق را یک کیلومتر پایین‌تر از محل حادثه، در ورودی سد سیلوه از آب بیرون کشیدند.وی اضافه کرد: این فرد به علت آشنا نبودن با فنون شنا مدتی پس از ورود به رودخانه غرق شده و جان خود را از دست داد.

سقوط مرگبار کارگر  اراکی به چاه
 سقوط کارگر میانسال در یکی از روستاهای اراک به داخل چاه مرگ وی را رقم زد.
بهروز ایران‌نژاد، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی با اعلام این خبر اظهار کرد: ساعت ۱۰ صبح شنبه گزارش تلفنی مبنی بر سقوط مرد ۶۲ ساله در یک چاه واقع در روستای مشهدالکوبه اراک به واحد ارتباطات اورژانس اعلام و بلافاصله پایگاه اورژانس ۱۱۵ ایبک آباد به محل حادثه اعزام شد. پس از اجرای عملیات خارج‌سازی مصدوم توسط عوامل آتش‌نشانی از چاه و بررسی کارشناسان فوریت پزشکی حاضر در صحنه مشخص شد مصدوم فاقد علائم حیاتی بوده و فوت کرده است. علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

مهار آتش در یک هتل آپارتمان مشهد
 آتش سوزی یک هتل آپارتمان در مشهد با تلاش آتش‌نشانان مهار شد.
آتشپاد دوم حسن نجمی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: عصر جمعه در پی اعلام حادثه آتش سوزی در یک هتل - آپارتمان آتش‌نشانان از سه ایستگاه به محل حادثه در خیابان امام رضا(ع) اعزام شدند. آتش سوزی به سرعت توسط آتش‌نشانان مهار شد در این حادثه کسی مصدوم نشد.معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد گفت: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

قاتل در دامداری مخفی شده بود
 عامل قتل پسر جوان در یکی از تفرجگاه‌های اصفهان پس از 4 روز در یک دامداری دستگیر شد.سرهنگ«حسین تُرکیان» رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: روز نهم تیر در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر درگیری در یکی از تفرجگاه‌های شهر اصفهان بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.با حضور مأموران پلیس آگاهی در محل مشخص شد طی درگیری چند جوان با یکدیگر یکی از آنها با ضربات چاقو به قتل رسیده و قاتل بلافاصله از محل متواری شده است. در نهایت پس از 4 روز کارآگاهان مخفیگاه قاتل را در یکی از دامداری‌های شهر اصفهان شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند. متهم در تحقیقات اولیه به قتل جوان 30 ساله به علت مشاجره و درگیری لفظی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

جستجو
آرشیو تاریخی