صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۶

سامانه جدید در تمامی گمرک‌های کشور مستقر می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: استقرار ۱۰۰ درصدی سامانه گمرک را تا پایان تابستان در تمامی گمرکات کشور پیاده‌سازی خواهیم کرد.
سید احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از معماری یکپارچه فناوری اطلاعات و مرکز امنیت با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات و امنیت نوید حرکت‌های رو به پیشرفت برای آینده وجود دارد، گفت: وزارت اقتصاد رویکرد توسعه را در سه سال دولت سیزدهم پیگیری کرد.
خاندوزی اظهار کرد: هدف‌گذاری‌ای که در وزارت اقتصاد داشتیم آن بود که به سمت بهره‌وری و ایجاد عدالت در نظامات فعلی و جاری اقتصاد برویم چراکه اساساً بدون داشتن یک راهبرد متناسب این اقدامات قابل تحقق نیست.
وی افزود: در صورتی که‌ بخواهیم در حوزه مالیات‌ستانی کارایی داشته باشیم باید شناسایی درآمدهای مالیاتی را انجام دهیم چراکه بدون تکیه بر این ابزارها و معماری سازمانی امکان دریافت مالیات وجود نخواهد داشت‌. خاندوزی بیان کرد: حدود ۵ میلیون پرونده مالیات بر ارزش افزوده در ابتدای دولت وجود داشت که این پرونده‌های مالیاتی تعیین تکلیف شده  و امروز کمتر از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار پرونده باقی مانده که تنها مربوط به دانه‌درشت‌هاست.
وی با بیان اینکه معاونت‌های وزارت اقتصاد و دارایی باید چند نکته را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: در درگاه ملی مجوزها سامانه مؤدیان مسأله شناسایی متخلفان مالیاتی را باید در دستور کار خود و همچنین گمرک استقرار سامانه جدید با سرعت زیاد را در دستور کار قرار دهند و تا پایان تابستان استقرار ۱۰۰ درصدی سامانه گمرک باید انجام شود.
جستجو
آرشیو تاریخی