صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار کوتاه

امریکا در آستانه بروز جنگ داخلی؟
یک روزنامه عرب زبان نسبت به وقوع جنگ داخلی در امریکا با توجه به فضای سیاسی حاکم بر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده هشدار داد. روزنامه القدس العربی با تیتر «جنگ داخلی در امریکا پیش روی ما است؟» نوشت: وقوع جنگ داخلی در امریکا به هیچ عنوان بعید نیست. آنها این روزها از خود می‌پرسند چرا انتخاب‌هایشان میان ۲ گزینه مسن و گستاخ محدود شده است؟ هر کدام از این دو نامزد مسن که پیروز شوند، شیطان در پشت آنها راضی ایستاده؛ چراکه جهان را به سمت یک مرحله جنون‌آمیز می‌کشاند.
 
وزیر خارجه جدید انگلیس خواستار توقف جنگ غزه شد
دیوید لمی در نخستین موضع‌گیری سیاسی خود پس از انتصابش به عنوان وزیر خارجه جدید انگلیس در دولت «کر استارمر» خاطرنشان کرد: اکنون باید در راستای برقراری آتش‌بس فوری و آزادی اسرا تلاش کنیم. براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، وزیر خارجه جدید انگلیس تصریح کرد: من تمام تلاش خود را برای کمک به جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا برای حصول آتش‌بس به کار خواهم گرفت. در همین راستا، وزارت خارجه امریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور و دیوید لمی در جریان گفت‌وگو با یکدیگر بر اهمیت دستیابی به توافق آتش‌بس فوری و همیشگی در غزه و توقف جنگ تأکید کردند.

آمادگی حزب‌الله برای همه احتمالات
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مجبور است شروط حماس را درباره آتش‌بس در غزه بپذیرد، اعلام کرد حزب‌الله برای بدترین احتمالات آماده است. شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز موافقت با شروط جنبش حماس ندارد. زیرا این جنبش پیش از آتش‌بس دست از مقاومت نخواهد کشید و پس از پایان جنگ غزه نقش مهمی در فلسطین خواهد داشت. وی با اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ در فلسطین اشغالی علیه مقاومت لبنان، اعلام کرد: رؤیای جنگ برای تضعیف حزب‌الله بی‌نتیجه است؛ چراکه مقاومت قوی است و در برابر رژیم صهیونیستی پیروز خواهد شد.
 
ارتش یمن با «طوفان ویرانگر» به میدان آمد
ارتش یمن رزمایش نظامی پیچیده‌ای را با عنوان «طوفان ویرانگر» برگزار کرد. به گزارش المیادین، این رزمایش شبیه‌سازی حمله به پادگان‌های فرضی رژیم صهیونیستی و انگلیس بود.
این رزمایش با حضور «محمد الغماری» رئیس ستاد کل، «عبداللطیف المهدی» فرمانده منطقه چهارم نظامی، «محمد البخیتی» استاندار ذمار و مسئولان دیگری از وزارت دفاع و شخصیت‌های اجتماعی برگزار شد. در این رزمایش پنج مرحله‌ای، واحدهای نظامی از جمله نیروی پهپادی، یگان توپخانه، تک‌تیراندازان، نیروی ضد زرهی، پیاده‌نظام، مهندسی و یگان‌های دیگری حضور داشتند. مرحله اول این رزمایش شامل شبیه‌سازی حملات پهپادی، مرحله دوم شامل حمله واحد توپخانه به اتاق فرماندهی و کنترل بر سلاح توپخانه دشمن و مرحله سوم، شبیه‌سازی عملیات تک تیراندازان بود. در مرحله چهارم و پنجم نیز تخریب پایگاه‌های دشمن و پاکسازی و کنترل این اماکن شبیه‌سازی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی