صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهار - ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

دیدارهای جداگانه پزشکیان و جلیلی با رهبر انقلاب
مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب عصر دیروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.
رهبر انقلاب در این دیدار ضمن تبریک مجدد موفقیت دکتر پزشکیان در کسب رأی اکثریت و ابراز خرسندی از روند افزایشی مشارکت در دور دوم انتخابات، اظهار امیدواری کردند دکتر پزشکیان با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دیگر ظرفیت‌های فراوان کشور در مسیر پیشرفت و آبادانی گام بردارد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین ضمن دعا و آرزوی توفیق برای رئیس‌جمهور منتخب، توصیه‌هایی را بیان کردند. آقای دکتر سعید جلیلی نیز عصر دیروز با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار ضمن تشکر از رویکرد تبیینی آقای دکتر جلیلی در عرصه رقابت‌های انتخاباتی و همچنین ایجاد زمینه برای شور و شوق مردمی بیشتر در انتخابات، برای وی آرزوی موفقیت کردند.

پیام رهبر انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا:
اثرگذاری در مسائل بزرگ، بر انگیزه و ایمان و اعتمادبه‌نفس متّکی است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به پنجاه و هشتمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، با اشاره به مسائل پیچیده‌ کنونی جهان، بر نقش‌آفرینی و اثرگذاری این دانشجویان در مسائل بزرگ با تکیه بر انگیزه، ایمان و اعتمادبه‌نفس تأکید کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
دانشجویان عزیز! اتّحادیّه‌ ریشه‌دار و خوشنام شما و استمرار فعّالیّت‌های آن پدیده‌ای مژده‌بخش است. این حضور جمعی می‌تواند - در اندازه‌ خود ــ در مسائل پیچیده‌ کنونی جهان نقش‌آفرین باشد. اثرگذاری در مسائل بزرگ، بیش از هر عِدّه ‌وعُدّه‌ای، بر انگیزه و ایمان و اعتمادبه‌نفسِ فعّالان متّکی است؛ و این سرمایه‌ ارزشمند بحمداللّه در شما جوانانِ ایرانیِ مؤمن و انقلابی موجود و مشهود است. مسائل مهم و زخم‌های تازه و کهنه‌ جهان را می‌شناسید.
تازه‌ترین آنها فاجعه‌ بی‌نظیر غزّه است. ‌برجسته‌ترین آنها شکست اخلاقی و سیاسی و اجتماعی غرب و سیاستمداران غربی و تمدّن غربی است. عبرت‌آمیزترین آنها ناتوانیِ لیبرال‌دموکراسیِ مدّعیانِ آن در استقرار آزادی بیان و غفلت مرگبار آنان از موضوع عدالت اقتصادی و اجتماعی است. بارقه‌ کم‌سو ولی امیدبخشِ اعتراضاتِ مردمی و بخصوص دانشجویی در امریکا و اروپا نیز از مسائل مهمّ کنونی است. منطقه‌ غرب آسیا و کشور عزیز ما نیز با مسائل کوچک و بزرگ متعدّد روبه‌رویند. همه‌ اینها زمینه‌های اندیشه و کار و ابتکار برای مجموعه‌ مبارکی همچون اتّحادیّه‌ شما است.
توفیقات شما را از خداوند عزیز حکیم مسألت می‌کنم.

مخبر در پیام تبریک به رئیس جمهور منتخب تأکید کرد
امید به گشوده شدن افق‌های روشن برای کشور
سرپرست ریاست جمهوری در پیامی به دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب، کسب اکثریت آرای ملت بزرگوار ایران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اعتماد ارزشمند مردم شریف کشورمان به وی را تبریک و تهنیت گفت.
محمد مخبر در این پیام اظهارکرد: اینجانب به نمایندگی از دولت شهید جمهور، حضرت آیت‌الله رئیسی، ضمن قدردانی مجدد از حضور حماسی مردم قهرمان در این انتخابات، برای جنابعالی در این جایگاه مهم و خطیر آرزوی سربلندی و توفیق روز افزون دارم و امیدوارم با توجه به تجارب ارزنده جنابعالی، در سایه تعهد، روحیه انقلابی و التزام عملی به اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری، شاهد گشوده شدن افق‌های روشنی در عرصه توسعه و پیشرفت کشور باشیم.
سرپرست ریاست جمهوری افزود: دولت مردمی، همچنان تا آخرین لحظه مسئولیت برای انجام وظایف خود خواهد کوشید و نهایت تلاش را برای انتقال تجربیات و کمک به رئیس جمهور منتخب ملت به کار خواهد بست. وی اظهارکرد: تعالی، آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی، هدف مشترک همه دلسوزان نظام است و به یاری خدا این هدف، با انسجام ملی و فعال‌سازی همه ظرفیت‌های موجود در کشور تحت زعامت رهبری معظم انقلاب اسلامی امکان‌پذیر خواهد شد.

آمادگی مجلس برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور نهم
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجلس برای برگزاری مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب خبر داد.
مجتبی بخشی‌پور، درباره زمان برگزاری مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: مراسم تحلیف بعد از مراسم تنفیذ برگزار می‌شود؛ در مراسم تحلیف، رئیس جمهور طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند. وی اضافه کرد: زمان برگزاری مراسم تحلیف طبیعتاً بعد از مراسم تنفیذ است منتها زمان دقیق آن بنا به درخواست تیم رئیس جمهور خواهد بود. ما امیدواریم که هرچه سریع‌تر این مراسم برگزار شده تا روند اجرایی کشور مختل نشود.

جستجو
آرشیو تاریخی